رییس دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد:

جذب 20 هزار استاد دکتری تا سال 96

میرزاده: شهریه نگیریم ضرر می‌کنیم

جدول شهریه دانشگاه آزاد + عکس

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در نامه ای به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن دفاع از افزایش شهریه های سال جاری این دانشگاه، تاکید کرد که درصد افزایش یافته کمتر از شهریه مصوب و 25 درصدی وزارت علوم است.
کد خبر: ۷۱۹۴۶۱
جدول شهریه دانشگاه آزاد + عکس

حمید میرزاده در نامه‌ای به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعضای هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای مجلس شورای اسلامی، دلایل افزایش شهریه این دانشگاه را تشریح کرد و گفت: بر اساس مستندات موجود افزایش 15 درصدی در کل شهریه که توسط این دانشگاه صورت پذیرفته است نه فقط نسبت به افزایش 25 درصدی وزارت علوم بیشتر نیست، بلکه در اغلب رشته مقاطع میزان شهریه کمتر خواهد بود.

«احتراماً، پیرو مباحث مطروحه در رابطه با افزایش 15 درصدی شهریه در دانشگاه آزاد اسلامی و نیز موضوع افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در جهت تنویر ذهن و پاسخ به منتقدان این موضوع، مراتب به شرح ذیل به استحضار می‌رسد.

افزایش 15 درصد شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی:

1ـ در درجه اول اشاره به این موضوع ضروری است که مطابق اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصمیمات راجع به افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس تصویب هیأت امنای دانشگاه صورت می‌پذیرد که وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و نیز بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان اعضای اصلی در آن عضویت و حضور دارند. حضور اعضای مذکور نشان از اثرگذاری وزارت‌خانه‌های متولی حوزه آموزش عالی در تصمیمات کلان دانشگاه آزاد اسلامی است. مستحضرید که تصمیمات اتخاذ شده با در نظر گرفتن صرفه و صلاح توأمان دانشگاه و نیز مصالح و منافع دانشجویان، اساتید و کارکنان و پس از بررسی‌های کارشناسی و بحث و تبادل نظر و در چارچوب مقررات ناظر به دانشگاه اتخاذ می‌شود.

2ـ تنها منبع تأمین هزینه‌های دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد متولی آموزش عالی غیردولتی و غیروابسته به بودجه دولتی که سهم قابل توجه آن در توسعه آموزش و پژوهش کشور و کاهش تصدی‌گری دولت در این عرصه غیرقابل انکار است، شهریه است. به شرحی که در ذیل می‌آید مجموع میزان افزایش شهریه مصوب هیأت امنای دانشگاه کمتر از میزان افزایشی است که براساس بخشنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سطح سایر دانشگاه‌‌های شهریه‌ای صورت پذیرفته است. افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی حداقلی و به میزان 15 درصد و پس از 3 سال افزایش بسیار اندک و پایین‌تر از میزان تورم صورت پذیرفته است. این امر در حالی است که بر اساس شاخص‌های موجود نرخ تورم سالیانه در کشور خصوصاً در سنوات اخیر قابل توجه و بر عملکرد همه نهادها و بنگاه‌ها و دستگاه‌ها اثرگذار بوده است و چنانچه برابر روند و قاعده هر ساله به میزان متعارف افزایش می‌یافت امروز دانشگاه 171 واحد زیانده نداشت.

عدم افزایش شهریه دانشگاه در سال 1392 باعث شد طرح‌های عمرانی دانشگاه در اقصی نقاط کشور متوقف و هزاران میلیارد ضرر و زیان (حداقل 7500 میلیارد ریال) برای راه‌اندازی مجدد طرح‌ها و قریب 11000 میلیارد ریال کسری بودجه به دانشگاه وارد و دانشگاه ناچار شد از منابع بانکی تسهیلات اخذ کرده و متعاقباً نسبت به پرداخت سود بانکی آن اقدام کند.

3ـ برای مزید استحضار، برای ورودی‌های جدید دانشگاه به استناد بخشنامه شماره 31098.22.2 مورخ 27 اردیبهشت 1393 دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، «افزایش شهریه تا میزان 25 درصد نسبت به شهریه سال گذشته در تمام مقاطع تحصیلی دوره‌های نوبت دوم، مؤسسات غیردولتی ـ غیرانتفاعی و مؤسسات غیردولتی ـ غیرانتفاعی الکترونیکی و دانشگاه‌های دولتی مجری دوره‌های الکترونیکی به استثنای مقطع دکتری است» (پیوست 1) که دانشگاه آزاد اسلامی علیرغم این بخشنامه تنها 15 درصد شهریه دانشجویان ورودی‌های جدید را در رشته‌های غیرپزشکی افزایش داده است.

در خصوص دانشجویان سال‌های قبل نیز براساس بخشنامه شماره 81854.22.2 مورخ 13 مرداد 1393 افزایش 25 درصدی شهریه متغیر برای تمام مقاطع تا مقطع کارشناسی ارشد اعلام شده است (پیوست 2) که با یک تخمین سریع مشاهده می‌شود افزایش 15 درصد در کل شهریه که توسط دانشگاه آزاد اسلامی صورت پذیرفته است نه تنها نسبت به افزایش 25 درصدی وزارت علوم بیشتر نیست بلکه در اغلب رشته مقاطع میزان شهریه کمتر خواهد بود.

به راستی این همه فضاسازی رسانه ای برای چیست؟ در ایران قریب به 2600 دانشگاه وجود دارد که غالباً شهریه خود را تا سقف 25 درصد افزایش داده‌اند. آیا عده‌ای با غوغاسالاری و جوسازی آن هم فقط برعلیه دانشگاه آزاد اسلامی در آستانه سال تحصیلی جدید اهداف دیگری را دنبال نمی‌کنند؟

سؤال این است وقتی مسئولان محلی و اغلب نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار توسعه کمّی و کیفی واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی و ایجاد رشته محل‌های جدید هستند و تنها ممر امور آموزشی و پژوهشی و توسعه‌ای دانشگاه شهریه دریافتی است و از بودجه دولت هم وجهی دریافت نمی‌کند چه راه‌حلی برای اجرای خواسته‌های مذکور و تداوم خدمات آموزشی، علمی و پژوهشی و... دانشگاهی را دارد که بالغ بر 40 درصد بار آموزش عالی و 30 درصد پژوهشی کشور را برعهده دارد و باید تسهیلات آموزشی برای نزدیک 1.7 میلیون نفر دانشجو را به گستردگی سراسر ایران فراهم سازد.

موضوع افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی

همچنین در خصوص افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی نیز به استحضار می‌رساند:

1ـ مطابق سوابق موجود در سال 92 از تعداد 336 رشته محل مصوب مقطع دکترای تخصصی تعداد 9171 نفر پذیرفته شده است که از این تعداد، 6978 نفر ثبت‌نام کرده اند.

2ـ با عنایت به توافقنامه‌های مورخ سوم تیر 1393 و 17 شهریور 1393 دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تجمیع 41 واحد و پردیس علوم و تحقیقات با واحدهای دانشگاهی و مصوبات جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 93 در تعداد 1256 رشته محل مصوب دکتری تخصصی ظرفیت پذیرش دانشجو به 12 هزار نفر افزایش یافته است که بر این اساس تنها 1.7 برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و افزایش چند برابری صحت ندارد. ضمن اینکه افت ثبت‌نام در دانشگاه آزاد اسلامی در سالهای گذشته حداقل 30 درصد نسبت به پذیرش اعلام شده بوده است.

3ـ با بررسی تعداد دانشجوی ثبت‌نامی در هر رشته محل در مقطع دکترای تخصصی مشخص می‌شود تعداد پذیرش دانشجو در هر رشته محل از 21 نفر در سال 92 به 10 نفر در سال 93 کاهش یافته است. به این ترتیب برخلاف برخی اظهارات، این اقدام باعث افزایش هزینه‌های آموزشی دانشگاه بدلیل کاهش تعداد دانشجو در هر کلاس شده که تنها مزیت این اقدام افزایش کیفیت آموزشی است.

به عبارت دیگر با توزیع دانشجویان و تمرکززدایی با استفاده از توان علمی در واحدهای سراسر کشور کیفیت آموزشی افزایش و درآمد دانشگاه در هر رشته محل مقطع دکترای تخصصی کاهش می‌یابد.

4ـ افزایش پذیرش دانشجو در این طرح حاصل توزیع کلی رشته‌های دکتری تخصصی در سراسر کشور براساس هم‌افزایی توانایی‌های علمی واحدهای دانشگاهی و جذب 6000 عضو هیأت علمی جدید با مرتبه استادیاری و رسیدن به بیش از 18هزار عضو هیأت علمی تمام‌وقت استادیار و بالاتر و 7000 بورسیه دکترای تخصصی تا پایان سال 93 است.

5 ـ تجمیع واحدها و شعب علوم و تحقیقات و ساماندهی رشته محل‌های دکترای تخصصی در راستای پاسخ به تقاضای فراوان مردم و مسئولین محترم و رویکرد توسعه عدالت آموزشی، بومی‌گزینی و فراهم آوردن امکان ادامه تحصیل متقاضیان در داخل کشور و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز 1404 نظام مقدس اسلامی و تحقق سهم 20 درصدی تحصیلات تکمیلی دانشگاهها مطابق اهداف برنامه پنجم توسعه کشور است ضمن اینکه مکرراً مقام معظم رهبری بر توسعه علمی و توسعه تحصیلات تکمیلی تأکید فرموده‌اند.

در خاتمه ضمن تأکید بر این نکته که مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی فارغ از جریان‌سازی‌های سیاسی و انتقادات غیرمنصفانه، آمادگی پذیرش نقدهای سازنده و کارشناسی را داشته و در این میان تعامل سازنده با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را که بنا به فرمایش جاودانه رهبر کبیر انقلاب در رأس امور قرار دارد همواره سرلوحه دستور کار خود قرار داده است».

حمید میرزاده عصر امروز یکشنبه برای پاسخگویی به ابهامات ایجاد شده در خصوص افزایش شهریه و ظرفیتهای مقطع دکتری، به کمیسیون آموزش فراخوانده شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷۷
حیدر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
۰
۰
معمولا هر اقدامی عطف به ماسبق نمیشود و افزایش شهریه شامل ورودی های سالهای قبل نمی شد
و این امر در سالهای گذشته نیز اجرا میشده چطور این كار به راحتی برای ورودی های قبلی اجرا میشود و مدعی اجرای قانون میشویم
ستاره
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
۰
۰
از نظر شرعی و اسلامی حرام است پولی كه فرزندان صرف دانشگاه آزاد می كنند و در نهایت اگه دختر هستند خانه دار و پسر هستند بیكار ، می دانید پولی كه صرف تحصیل دانشجو می شود همان پول مرغ و گوشت و برنج خانواده است كه به ازاء تحصیل این عزیزان برای باقی اعضاء خانواده حرام می شود .
مهدی
United Kingdom
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
۱
۰
خداوكیلی بچه های خودمسئولین دانشگاه ازاد میرند كه خبر از شهریه داشته باشند .
دانشگاه ازاد اسلامی ،بانكداری اسلامی ،اینترنت پرسرعت و...،كدومش واقعیت داره ؟
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
۲
۰
در قانون اساسی گفته شده تحصیل برای تمام ایرانیان رایگان می باشد !!!
سامان
United States
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
۱
۱
تو این مملكت اسلامی یعنی كسی نیست جلوی این دانشگاه ازاد رو بگیره كه بی دلیل هزینه هارو بالا نبرن من دانشجو كه با هزار بدبختی پول در میارم پول این هزینه اضافه شده رو از كجا بیارم
امیر
Germany
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
۱
۰
تقدم بی قانونی بر قانون همین دیگه ! شهریه ثابتی كه 300 بود شد 500 !!!!
جای حرفی نیست
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
۰
۱
این حرف كاملا دروغ است.من دانشجوی ارشد علوم تحقیقات هستم.شهریه ثابت از 12339385 به 15424231 شهریه هر واحد نظری از 795225 به 994031 و هر واحد عملی از 1075135 به 1343919 تغییر كرده است.این در حالی است كه ابتدا تمام هزینه ثابت در ابتدا اخذ می شود و هزینه متغییر در انتهای ترم و از طرفی هیچگونه واحد عملی در دانشگاه برای حداقل رشته من( ژئوفیزیك ) انجام نمی شود.
از طرف دیگر این افزایش فقط مربوط به این ترم نیست بلكه قبلا هم این افزایش در ترم گذشته نسبت به ترم قبلی خود اعمال شده بود!مگر در یك سال تحصیلی چند بار افزایش شهریه انجام می شود؟
هانیه
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
۰
۰
كسی میدونه شهریه ثابت و متغیر رشته های پزشكی چقدره؟
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
۰
۱
خداوكیلی این چه ظلمیه دارن میكنن
خب یكی دولتی نیاره باید بره بمیره با این شهریه ها
من الان دولتی نیاوردم خانواده هم نمی تونن هزینه ازاد بدن من بدبخت چه گناهی كردم؟
الان واقعا نمی دونم چیكار كنم
...
zahra
-
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
ساله دیگه بخون میاری انقدر كسانی رو من دیدم ك با دو سه بار كنكور دادن در دانشگاههای دولتی قبول شدند
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
۰
۱
به این نتیجه رسیدم خودكشی بهترین راهه این همه درس خوندم دولتی رشته مورد علاقم قبول نشدم الان یاباید برم دولتی رشته ای كه علاقه ندارم یا برم ازاد پدرمم میگه ندارم روسای این مملكت ، حلالتون نمی كنم توروخدا بگید هزینه یه ترم مامایی وپرستاری ازاد چقدره
شیرین
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
۱
۰
سلام من با این مسئولان ب.... كاری ندارم دوستان عزیز من آیا كسی میدونه درسال ۹۴ شهریه ی هر ترم پرستاری مامائی هوشبری اتاق عمل آزمایشگاه چقدره یا من بلد نیستم تو كدوم سایت برم یا واقعا اینا دارن با اعصابم بازی میكنن یكی كه از این چیزا سرش میشه لطف كنه بگه.پیشاپیش از كسی كه جوابمو بد ممنونم
بی نام
-
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
۰
۱
عزیزان واقعا فكر میكنین كسی به این حرفا اهمیت میده؟!!!!
من فكر میكنم بیشتر به ریشمون میخندن تا اینكه ناراحت بشن.
mm
-
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
۰
۰
دوستان كسی میدونه هزینه كل داروسازی در دانشگاه آزاد چقدره؟
zahra
-
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
ترمی15ملیون ناقابل
arefeh
-
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
۱
۰
دوستان از شهریه دانشگاه ازاد رشته پزشكی كسی خبر داره؟!
شكوفه
-
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
بستگی به دانشگاه داره من از دانشگاه یزد و نجف آباد پرسیدم ترم اول 5 میلیون برای 18 واحد نظری كه حدود 3.5 یا 4 میلیونش فقط شهریه ثابت میشه
هرسال 10 درصد افزایش قیمت داره
هر ترم بیشتر میشه چون واحد عملی داری
من اگر دندون نیارم حتما پزشكی رو میرم چون می ارزه
حداقل تو دوره 21 ماهه طرحت تمام هزینه هات جبران میشه یه چیزیم بیشتر
mhh
-
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
۰
۰
سلام كسی میدونه شهریه مهندسی كامپیوتر چقدره
زهرا
-
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
سلام 1،800تومان ترمی در می یا د دانشگاه آزاد فراشبند فارس
zahra
-
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
۰
۰
سلام كسی میدونه رشته مهندسی تولیدات گیاهان دارویی شهریش چقدره لطفا جواب بدید
sama
-
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
۰
۰
كسی میدونه شهریه رشته مهندسی معماری همراه باوسایلش چقدر میشه؟ كارشناسی پیوسته
فهیمه
-
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
من دانشگاه ازاد ترم 7 ام. شهریه ترم اولم 1100 شد. ترم 7 حدود دو تومن. هزینه وسایلش بستگی داره به استادات. ترم یكم 200 تومن اما ترمای آخر تا یك تومن هم ممكنه بشه.
ahmadreza
-
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۰
تورو خدا اینقدر حاشیه نرید. یكی صاف و صادق و دقیق بگه یه مهندسی مثلا عمران یا هرچی توی دانشگاه های ازاد تهران ترمی چقدر هزینه داره؟ثابت چقدر؟متغیر چقدر؟ تورو قران اگه میدونین دقیق بگین.
صدف
-
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
۱
۰
سلام شهریه مامایی وتغذیه دانشگاه ازاد چقدره؟؟؟؟؟؟؟
مهدیه
-
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
مامایی دو میلیونه
آرمین
-
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
تغذیه سالی 8میلیون خودگردان البته
دیانا
-
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
۰
۰
سلام شهریه امور بانكی چنده ؟
hamed
-
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
۰
۰
باباچه خبره
كیمیا
-
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
۰
۰
كسی میدونه دانشگاه ازاد یا پیام نور رشته مترجمی یا ادبیات انگلیسی هزینه هر ترمش چقدره حدودا؟
متین
United States
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
ببخشید استخدام پرستار محدودیت سنی داره یانه جواب لطفا
سعیده ابراهیم پور
-
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
۰
۰
شهریه پرستاری مامایی و علوم ازمایشگاهی دوره كارشناسی چنده؟
lithel johen
-
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
با توجه به سوال سركار الیه هر ساله فرق میكنه امسال شهریه اش حدودا 2654000تومان بوده ولی بنظرم پرستاری رو بیخیال بشید بازار كار كه نداره هیچ اگه بكارتم بگیرن هزار منت داره كه اخراج نشی و......من الان لیسانس پرستاری دارم بیكارم
شكوفه
-
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
پرستاری ترمی از 1500 شروع میشه ونهایتا ترمای آخر به 3 تومنم میرسه
چیزی كه من از خود دانشگاه آزاد پرسیدم
نفس
-
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
تا رتبه 35000مامایی میگیره شهریشم1200
سمیه
-
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
واااه پرستاری خوندین بیكارین؟ امكان نداره ما كه میبینیم هر كی پرستاری خونده سركاره وبیمارستان ها نیاز دارن الان شهر ما با اینكه كوچیكه ولی پرستارها همه مشغولن و نیرو جدید گرفتن
سارا
-
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
۰
۰
سلام، كسی میدونه هزینه بیوتكنولوژی میكروبی ترمی چند در میاد؟
هستی
-
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
۰
۱
ارشد معماری سراسری رسام كرج قبول شدم اسم بنویسم یا منتظر آزاد باشم ؟هزینه اش هم برام مهمه خودم تهران هستم
روژین
-
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
۰
۰
سلام كسی میدونه شهریه رشته دارو یا دندون پزشكی و پزشكی دانشگاه ازاد تهران چقدره؟هرچی میگردم پیدا نمی كنم
اگه میشه رتبه ی قبولی شم بگین
جعفر داداشه اصغر
-
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
خب شهریه ترمیش یا سالیانش؟؟
amir
-
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
سلام
بابت هر ترم حدود 9 میلیون تومن
فرحناز
-
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
۰
۰
سلام كسی می دونه شهریه ثابت دانشگاه ازاد تهران مقطع ارشد برای مهندسی مخابرات چقدر است؟؟
افروز
-
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
۰
۰
سلام.ببخشید كسی میدونه هزینه كارشناسی ارشد معماری دانشگاه آزاد بابل ترمی چقدر میشه؟
خیلی فوریه
Arash
-
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
۰
۱
بابا این مسخره بازیا چیه اخه كسی ك پدرش كارگر این همه پول از كجا بیاره بده ب دانشگاه ازاد اخه این مسخره بازی چیه این چه وضعشه .مگه این مملكت صاحب نداره اخه خواهشا رسیدگی كنید
زهرا
-
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
۰
۰
شهریه برای حقوق با رتبه3087 چقدر هست؟
زهرا
-
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
۰
۰
شهریه برای حقوق با رتبه3087 چقدر هست؟
sepide
-
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
۰
۰
سلام شهریه پرستاری چقده؟؟ رتبه باید چند باشه
محمد
-
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
3.500
رتبه تا ۳۰۰۰۰
محمد
-
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
۰
۰
سلام جزٕ منطقه دو هستم رتبه ام ۳۹۸۸۸پرستاری آزاد می یارم
امین
-
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
به این سایت برو www.heyvagroup.com
رویا
-
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
دوست من با سهمیه بسیج فعال و رتبه حدود شما پرستاری داخل استان قبول نشد و مامایی ارسنجان ذخیره ردیف ۲ شد . ارسنجان داخل استان فارس هست
mra
-
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
۰
۰
تومقطع كارشناسی پرستاری جزو بهترین هاست شك نكنید اونی هم كه میگه بازار كار نداره داره جك میگه
رویا
-
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
از شهریه ش اطلاعی ندارین ؟
مهتاب
-
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
۰
۰
با سلام
من داروسازی پردیس بین الملل دانشگاه تهران قبول شدم كه هزینه ی سالیانه اس 25 میلیون است...
بنیاد شهید هزینه رو تا سقف دانشگاه ازاد پرداخت میكنه...میخوام بدونم هزینه دارو ازاد چقدره؟
شكیبا
-
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
۰
۰
دوستان كسی میدونه شهریه دوره كارشناسی رشته ی مهندسی هسته ای چقدره؟
مهسا شایسته
-
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
۰
۰
سلام.میخواستم بدونم رشته مترجمی زبان مقطع كارشناسی پیوسته ترمی چقدر میشه.؟
رضا
-
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
۰
۱
واقعا پر رویی میخواد این متن
امسال هم كه شهریه پرستاری رو رسوندن به ۳۸۰۰ نمیدونم با حقوق دریافتی مردم ایران چطور میتونن هشت الی نه میلیون سالانه برای رشته پرستاری هزینه كنن كم كم پرستاری هم مخصوصا قشر پولدار جامعه شده ممنون از همه وعده ها ...
حدیث
-
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
۰
۰
سلام
ببخشید شهریه رشته زیست شناسی دانشگاه ازاد واحد رودهن برای یك ترم چند در میاد؟وآیا دانشگاه ازاد واحد رودهن دارای خوابگاه هست یا نه؟
با تشكر
زهرا
-
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
۰
۰
سلام
میشه بگید شهریه تربیت معلم آموزش و پرورش ابتدایی چقدر میشه ؟
somayeh
-
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
۰
۰
شهریه ی ثابت و متغیر رشته ی مامایی چقدره؟؟خواهشا جواب بدین
رویا
-
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
دوست من این ترم حدود دو میلیون و ششصد داد و با خوابگاه شد حدود ۳ میلیون . ولی امروز بهشون اطلاع دادن ۸۰۰ اضاف شده با این تفاسیر حدود ۴ میشه هر ترم با هزینه خوابگاه . البته ترمای اخر كه عملی داره بیشترم میشه
رویا
-
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
۰
۰
سلام من به دلیل مشكل رفت و آمد نتونستم ترم مهر برم شد ترم بهمن . ورودی ۹۵ رشته ی پرستاری هستم . كسی از شهریه ی رشته ی پرستاری بعد از افزایش ۱۵ درصدی خبر نداره ؟ شهریه هر سال افزایش داره یا چندسال یك بار ؟
ممنون میشم كسی جواب بده
نسیم
-
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
سلام دوست من الان مهر ماه پرستاری قبول شده میگه شهریه خود دانشگاه 3میلیونه.
فؤاد
-
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
۰
۰
سلام می خوام بدونم باافزایش ۱۵ درصدی الان شهریه مهندسی كامپیوتر(فناوری اطلاعات(it))چنده؟
عرفان
-
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
۰
۰
سلام ببخشید هزینه هر ترم روانشناسی بالینی چقدره؟لطفا جواب دهید
مژگان
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
۰
۰
میخواستم بدونم شهریه رشته مامایی چقدره؟لطفا اگه كسی میدونه جواب بده
شادی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
۰
۰
ببخشید میدونید كه شهریه رشته نرم افزار كامپیوتر چقدر است
فاطمه
United Kingdom
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
۰
۰
سلام دوستان
امسال رشته ی مهندسی كامپیوتردانشگاه آزادترمی چنده؟!
سحر بابایی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
۰
۰
با سلام به همه سروران گرامی
شهریه ثابت و متغیر دانشگاه سما در مقطع كاردانی رشته كامپیوتر_نرم افزار چقدر هست؟
لطفا اگر كسی میدونه جواب بده .خیلی ضروریه
با تشكر
آتنا
Hong Kong
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
۰
۰
سلام دوستان محترم میشه بگین شهریه كاردانی مامایی ترمی چند میشه؟
ممنون ازشماها
مژده
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
۰
۰
سلام ببخشید خواستم بدونم شهریه كاردانی رشته الكترونیك چقدره؟؟؟
هاله
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
۰
۰
سلام.شهریه بدون كنكور رشته پرستاری دانشگاه ازاد ترمی چقدر میشه؟لطفا جواب بدین .
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
سلام اگه فهمیدی مارا هم در جریان بزار ممنون
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
۰
۰
سلام میشه بگید شهریه رشته ی پرستاری در دا نشگاه ازاد تهران چقده؟؟؟ ممنون
Mehrdad
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
۰
۰
شهریه رشته عمران عمران دانشگاه ازاد كرج چقدره؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
۰
۰
سلام ترم پرستاری آزاد سال۹۹ چنددرمیاد

نیازمندی ها