نبض سیاست

ری‌شهری: آرامش به وجود آمده در جامعه قابل توجه است

آیت‌الله ری‌شهری عملکرد دولت در حوزه فرهنگی را قابل نقد دانست و گفت: رئیس‌جمهور محترم و دولت خدمتگزار باید مراقب نفوذ شیطان‌های انسان‌نما باشند.
کد خبر: ۷۱۹۳۰۴
ری‌شهری: آرامش به وجود آمده در جامعه قابل توجه است

وی در گفت‌وگو با فارس، ضمن تاکید بر این نکته که اعتدال به معنای کوتاه آمدن از ارز‌ش‌ها نیست، خاطرنشان کرد: آقای روحانی هم‌دوره بنده، آقای محمدی‌گلپایگانی و شماری دیگر از دوستان معروف است و من بیش از 50 سال است که ایشان را به ذکاوت، امانت و دیانت می‌شناسم و هرشب برای موفقیت ایشان دعا می‌کنم.

او ادامه داد: موفقیت دولت، در واقع موفقیت جمهوری اسلامی و حاکی از کارایی نظام اسلامی است. برخی از اقداماتی که در این دولت صورت گرفته، مثل نظام سلامت بسیار مثبت است، بویژه آرامش و امیدواری که در جامعه پدید آمده قابل توجه است که بخشی از این آرامش مرتبط با عملکرد موفقیت‌آمیز نسبی دولت در حوزه سیاست خارجی و اقتصاد است که البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فرصت و تلاش بیشتری لازم است.

وی افزود : عملکرد دولت در زمینه فرهنگی نیازمند نقد عالمانه و منصفانه است.

بررسی 3 موضوع در جلسه مجمع

در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه بررسی طرح رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران، لایحه معاهده استرداد مجرمان میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین و لایحه پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این جلسه پس از استماع نظرات رئیس‌جمهور و رئیس مجلس و درخصوص طرح رسیدگی به دارایی مقامات و مسئولان، مقرر شد نتایج مباحث و نظرات در کمیته ویژه‌ای جمع‌بندی و نتیجه به صحن مجمع جهت تصمیم‌گیری نهایی ارائه شود.

در مورد مصوبه مجلس شورای اسلامی درخصوص لایحه معاهده استرداد مجرمان میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود نیز اعضای مجمع، نظر مجلس را تائید کردند.

درخصوص لایحه‌ پیشگیری از وقوع جرم هم با توجه به نظرات رئیس‌جمهور و اعضا مقرر شد کمیسیون ویژه‌ای مرکب از دو نفر از هر کمیسیون دائمی و تخصصی و سه نماینده از کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع تشکیل و پس از بررسی موارد مختلف بحث، نتایج و جمع‌بندی این کمیسیون به صحن علنی مجمع ارائه شود.

امام جمعه شمیرانات درگذشت

حجت‌الاسلام والمسلمین دعاگو، امام جمعه شمیرانات و از مبارزان پیش از انقلاب درگذشت. به گزارش خبر آنلاین، او به ‌ علت مشکلات قلبی و کلیوی در بیمارستان خاتم‌الانبیا بستری بود.

وی که سال 1331در شهرستان تربت حیدریه متولد شد، نقش مهمی در مبارزات انقلابی در مشهد، قم و تهران ایفا کرد و پس از انقلاب نیز مسئولیت‌های متعددی را عهده‌دار بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها