محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیروز در دیدار سفیر جدید نروژ در ایران، با انتقاد از اخراج دانشجویان ایرانی از نروژ اظهار کرد: اخراج دانشجویان ایرانی بر افکار عمومی و محافل دانشگاهی ما تاثیر منفی داشته و این به ضرر نروژ است.
کد خبر: ۷۱۷۶۵۹
ظریف: اخراج دانشجویان ایرانی به نفع نروژ نیست

در این زمینه لازم است نروژ از ادامه این روند جلوگیری کند، زیرا دانشجویان ایرانی برای تحصیل در آن کشور حضور دارند.

خانم اودیسه نورهیم، سفیر جدید نروژ نیز در این دیدار در رابطه با مشکلات دانشجویان ایرانی گفت که قبل از ترک نروژ با سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلو در این رابطه گفت‌وگو کرده و از وضع دانشجویان مطلع و به‌دنبال راهکاری برای حل مشکل است.

ایران، هیات حقیقت‌یاب به فیلیپین فرستاد

به‌دنبال مرگ مشکوک پرویز خاکی ، تبعه ایرانی در بازداشتگاه پلیس مانیل، هیاتی مرکب از پلیس آگاهی و پزشکی قانونی به سرپرستی مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه به مانیل سفر کردند.

این هیات در جریان سفر خود، با معاون وزیر امور خارجه آن کشور و دیگر مقامات مسئول پرونده بازداشت مرحوم پرویز خاکی دیدار کرده و از محل بازداشتگاه و بیمارستان بازدید به عمل آورد. وزارت خارجه اعلام کرده گزارش این هیات بزودی منتشر می‌شود.

اظهارات آشنا درباره عمل به توصیه‌های حجاریان

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرده، دولت روحانی عاقل‌تر از آن باشد که به مشورت حجاریان عمل کند.

به گزارش تسنیم، حسام‌الدین آشنا در گفت‌وگویی با ماهنامه اندیشه پویا در پاسخ به پرسشی درباره پیشنهاد حجاریان مبنی بر این‌که دولت باید به گونه‌ای قدرتمند باشد که بتواند مجلس را نیز منحل کند، گفته که دکتر حجاریان در دوره اول ریاست‌جمهوری آقای خاتمی مشاور رئیس‌جمهور بودند. آقای خاتمی تعبیری داشتند که می‌فرمودند برخی مشاوران به گونه‌ای هستند که با آنها مشورت کنید، اما خلاف آن عمل کنید. امیدوارم این دولت عاقل‌تر از آن باشد که به مشورت‌های اینچنینی تن دهد. بعضی از مشورت‌ها در سنین بالای 60 سال دیگر قابل پذیرش نیست.

او با بیان این‌که این گونه صحبت‌ها به دولت لطمه می‌زند، خاطرنشان کرد: من ترجیح می‌دهم آقای دکتر حجاریان اپوزیسیون این دولت باشد و نقش‌شان را هم به مثابه یک اپوزیسیون درست ایفا کنند؛ نقد کنند، حتی دولت را بیرحمانه نقد کنند و راه حل بدهند. حتما کسی که در ساختار سیاسی ایران تنفس می‌کند مشورت شوخی به دولت نمی‌دهد و نمی‌گوید که مجلس را منحل کنید.

دیپلمات آمریکایی: «شکست مذاکرات» پیروز ندارد

فیـلیپ کراولی، معاون سابق وزیر خارجه و سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا در دوره نخست ریاست جمهوری باراک اوباما در گفت‌وگویی با سایت انتخاب درباره گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و 1+5 گفته است: هیچ‌کس پیروز «شکست مذاکرات» نخواهد بود.وی این را هم گفته که مذاکرات نابود شود، ائتلاف اروپا ـ آمریکا آسیب می‌بیند.

ادعای سایبری نتانیاهو علیه ایران

در آستانه‌ برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر در جوسازی‌های خود علیه ایران مدعی شد که ایران پشت تمام حملات سایبری علیه رژیم صهیونیستی قرار دارد.

به گزارش ایسنا، روزنامه‌ اورشلیم پست نوشت که بنیامین نتانیاهو، با تاکید بر اهمیت امنیت فضای مجازی مدعی شده که ایران اولین و تنها کشوری است که از حملات سایبری علیه اسرائیل حمایت می‌کند.

واکنش اژه‌ای به نامه رحیمی

غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول رئیس قوه قضاییه در واکنش به نامه اعتراض‌آمیز معاون اول رئیس‌جمهور سابق به رئیس قوه قضاییه درباره اعلام محکومیتش از سوی سخنگوی قوه قضاییه، به فارس گفت: معاون اول رئیس‌جمهور سابق با فرض این‌که حکم محکومیتی برای وی صادر نشده نامه‌ای نوشته، اما این در حالی است که حکم این فرد در دادگاه بدوی صادر شده است.

در همین حال​، محمدرضا نادری، وکیل مدافع محمدرضا رحیمی، معاون اول دولت سابق از ابلاغ حکم شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران در پرونده موکلش خبر داد و گفت: به طور قطع در مدت زمان قانونی به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد.وی در گفت‌وگو با میزان ضمن تائید محکومیت موکلش به حبس و جزای نقدی از ارائه جزئیات بیشتر در خصوص این حکم خودداری کرد.

کری: با اظهارات کیسینجر موافقم

باشگاه خبرنگاران نوشت: جان کری، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز و در پاسخ به این‌که آیا با نظر هنری کیسینجر، مبنی بر این‌که خطر ایران برای امنیت ملی آمریکا از خطر داعش بیشتر است، موافق هستید یا نه، پاسخ داد: ایران ظاهرا با برنامه هسته‌ای خود تهدیدی خارق‌العاده ایجاد کرده که این خطر از داعش به مراتب بیشتر است؛ ما به همین دلیل در تلاش برای تعامل با ایران هستیم.

دخالت بیگانگان مانع توافق در یمن

سخنگوی انصارالله یمن تاکید کرد، دخالت کشورهای خارجی مانع از توافق بین نمایندگان این گروه و حکومت این کشور شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، محمد عبدالسلام گفت: اگر دخالت جمال بن عمر (نماینده سازمان ملل) و احمد عوض بن مبارک (رئیس دفتر ریاست جمهوری یمن) پس از بیانیه ده کشور (شورای امنیت و شورای همکاری) نبود، امکان توافق درباره پیش نویس توافق نامه‌ای که خواسته‌های مردم را برآورده می‌کرد، وجود داشت.

عبدالسلام افزود: دخالت جمال بن عمر و احمد بن مبارک مانع از توافق شد و شرایط را به نقطه اول بازگرداند.

وی حکومت یمن را مسئول پیامدهای مانع‌تراشی در دستیابی به توافق دانست و خاطر نشان کرد: این راه حل‌ها مناسب و به نفع ملت یمن بود. دخالت آشکار خارجی باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع می‌شود. خواسته‌های مردم یمن مربوط به خود کشور است و طرف‌های خارجی نباید هیچ دخالتی در ترسیم سیاست‌های کشور داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها