هفته‌نامه اشپیگل نوشت: قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ژنرالی است که تصمیمات آمریکا را خنثی می‌کند.
کد خبر: ۷۱۸۰۲۸
سرداری که تصمیمات آمریکا را خنثی می‌کند

این نشریه آلمانی با اشاره به تحولات سوریه می‌نویسد: ارتش متزلزل سوریه تحت رهبری سلیمانی به نیرویی قدرتمند مبدل شد و در حال حاضر عراقی‌ها را در مبارزه با گروه داعش آموزش می‌دهد.

اشپیگل از قاسم سلیمانی اینگونه یاد می‌کند: او مردی جسور، بی‌پروا، بلندپرواز، باهوش و بسیار کاریزماتیک است.

این نشریه آلمانی تصریح می‌کند آزادسازی آمرلی عراق از محاصره داعش یک موفقیت قابل توجه تحت رهبری قاسم سلیمانی بود.

انتساب به نهاد ریاست‌ جمهوری شگرد جدید کلاهبرداران

پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور از شهروندان خواست نسبت به موارد ادعایی مشکوک که با انتساب خود به دفتر یا نهاد ریاست‌جمهوری در صدد کلاهبرداری و سوءاستفاده هستند، هوشیار باشند.

او در گفت‌وگو با تسنیم، از شناسایی موارد سوء استفاده از عناوین دولتی و جعل عناوینی نظیر «روابط عمومی و اداره‌کل تشریفات ویژه سفرهای استانی» خبرداد و گفت: استفاده از مهر ساختگی با عنوان «نهاد ریاست‌جمهوری» از سوی افراد مجهول‌الهویه و تهیه و صدور بخشنامه و ابلاغیه‌های دروغین در یکی از استان‌ها مشاهده شده است.

تاکید بارزانی بر نقش ایران در مبارزه با داعش

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق از ایران و آمریکا خواست در نبرد با داعش اختلافات را کنار بگذارند. به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه سی‌ان‌ان، وی بیان کرد: به نظر من نقش ایرانی‌ها نباید مورد بی‌توجهی واقع شود. معتقدم اگر آنها مشارکت می‌کردند، بهتر می‌شد. آنها مشارکت نکردند و علت آن هم وجود دیگر مشکلاتی است که بین دو کشور وجود دارد.

گلایه‌های سید حسن خمینی از تحریف اندیشه امام(ره)

سید حسن خمینی، نوه امام خمینی(ره) در اجلاسیه مدرسان درس وصیتنامه سیاسی ـ الهی حضرت امام خمینی(ره)، «تحریف» را از آفت‌های مورد تهدید امام و اندیشه ایشان ذکر و اظهار کرد: متأسفانه امروز این‌گونه است که اگر نفع افراد در یک تحریف بود، در قبال آن سکوت می‌کنند و اگر ضرری به آنها وارد شود حرف می‌زنند و اعتراض می‌کنند و اگر خاطره‌ای به نفع‌شان بود سکوت اختیار کرده و در غیر این صورت معترض می‌شوند.

اکرمی: کار فرهنگی، موتورسواری نیست

در واکنش به اعلام راه‌اندازی گشت‌های موتوری انصار حزب‌الله در رابطه با حجاب، سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: این‌که عده‌ای بخواهند با موتورسواری در خیابان‌ها راه بیفتند و کار فرهنگی انجام دهند، پسندیده نیست.

او به ایلنا گفت: در مورد رعایت عفاف و حجاب باید عالمانه، عادلانه و محترمانه تذکر بدهیم و این برخوردها باید طبق قانون باشد.

انصاری: لازمه تعامل، پرهیز از مچ گیری است

مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با ایلنا با تاکید بر این‌که اقدامات نامهربانانه اقلیت را نباید پای همه مجلس گذاشت، گفت که لازمه تعامل بیشتر دولت و مجلس خودداری از مچ​گیری و بهانه‌جویی‌های سختگیرانه است.

وی همچنین با بیان این‌که مجمع روحانیون هنوز جلسه‌ای برای انتخابات مجلس برگزار نکرده است، ابراز امیدواری کرد که مجلس آینده؛ مجلسی همسو با سیاست‌های دولت باشد.

محکومیت «بهار» به جزای نقدی بدل از حبس

جمال خندان کوچکی، وکیل‌مدافع روزنامه بهار گفت که سعید پورعزیزی، مدیرمسئول این روزنامه به ده میلیون تومان جزای نقدی بدل از حبس محکوم شده است.

به گزارش انتخاب، دادگاه، هر یک از عناوین اتهامی فعالیت تبلیغی علیه نظام و پخش شایعات و مطالب خلاف واقع را به پنج میلیون تومان جزای نقدی بدل از حبس محکوم کرده است.

کری: ملک‌عبدالله گفت، ایران دعوت شود، نمی‌آییم

درحالی که واشنگتن به‌دلیل حضور نداشتن تهران در کنفرانس پاریس علیه داعش تحت فشار افکارعمومی قرار گرفته، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با ای‌بی‌سی‌نیوز مدعی شد که آمریکا آماده تعامل و ارتباط با ایران و سوریه در مورد نگرانی‌های مشترکشان درباره داعش است.

به گزارش انتخاب، وی با این حال تصریح کرد: ملک عبدالله، پادشاه عربستان و مقامات امارات متحده عربی به آمریکا اطلاع دادند اگر ایران در کنفرانس حضور پیدا کند، این کشورها حضور نخواهند یافت.

وی بار دیگر اظهار کرد: آمریکا به‌دنبال اقدام نظامی مشترک با ایران نیست، در واقع ما با تهران هماهنگی نمی‌کنیم اما آماده گفت‌وگو با این کشور از جمله در حاشیه مذاکرات هسته‌ای نیویورک هستیم.

توضیح کاخ سفید درباره احتمال دیدار اوباما با روحانی

هر چند مقامات کشورمان پیش از این تاکید کرده بودند که حسن روحانی در جریان سفر به نیویورک برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با باراک اوباما دیدار نخواهد کرد، دیروز باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد که جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید هم اعلام کرده باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، هیچ برنامه‌ای برای دیدار با ولادیمیر پوتین و حسن روحانی، همتایان روس و ایرانی خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک ندارد.

گفتنی است؛ براساس زمان‌بندی اعلام شده، رئیس جمهور کشورمان دومین سخنران نشست صبح بیست و پنجم سپتامبر (پنجشنبه آینده) خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
۰
۰
هر جا این عربستانی ها باشند ما نباشیم به نفعمون هست ...
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
۰
۰
این امریكایی ها وخصوصا عربهای ... لااقل بروند كتابهای ایران شناسی را كه توسط خود غربیها نوشته شده بخوانند تا بدانند ایرانیان چه اندازه شجاع-دلیر-جسور-نترس-جنگجو بوقت خود-جنگاور-استراتژیست-كاردان و از همه مهمتر مرد عمل هستند و در راه هدف و ایدئولوژی خود به راحتی از جان خود میگذرند

نیازمندی ها