متهم به حساب شهروندان نفوذ کرده و موجودی حساب آنها را خالی می‌کرد

کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی

مردی که با همدستی یک زن و مرد و ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مبنی بر برنده شدن در قرعه‌کشی موجودی حساب مردم را خالی می‌کــــرد، از سوی پلیس فتای استان خراسان رضوی دستگیر شد.
کد خبر: ۷۱۹۲۰۵

رئیس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی در این باره به جام‌جم گفت: هفته گذشته زن میانسالی با حضور در پلیس فتا و اعلام شکایتی عنوان کرد: فریب یک پیامک تبلیغاتی را که در آن نوشته شده بود شما برنده قرعه‌کشی جشنواره تابستانی سیمکارت‌های اعتباری و دائم تلفن همراه شده‌اید خوردم و هفت میلیون تومان پولم را از دست دادم.

سرهنگ سیدمحسن عرفانی افزود: شاکی در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد: گمان می‌بردم با پول جایزه می‌توانم در خرید وسایل جهیزیه به دخترم کمک کنم.

بنابراین وقتی مقابل دستگاه خودپرداز قرار گرفتم تا مبلغ سه میلیون تومان پول به حسابم واریز شود، تماس‌گیرنده از من خواست کدهایی را روی دستگاه ثبت کنم تا پول جایزه واریز شود، اما او فریبم داد و با این کار به حسابم نفوذ و هفت میلیون تومان پولم را برداشت کرد.

وی یادآور شد: با تشکیل پرونده و به دستور قضایی در حالی که تحقیقات در این باره آغاز شده بود، شهروندان دیگری نیز با حضور در پلیس فتا و ارائه شکایت‌هایی عنوان کردند در دام کلاهبرداران اینترنتی گرفتار شده‌اند و مبالغی از چهار تا 22 میلیون تومان از حسابشان پول برداشت شده است.

رئیس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در ادامه جستجو ‌ها دو روز پیش ماموران سرنخ‌هایی در این رابطه به دست آوردند که نشان می‌داد پول‌های سرقتی به حساب یک زندانی در شهر کرج واریز شده است. در این مرحله ماموران با شناسایی هویت متهم که یک کلاهبردار سابقه‌دار بود و دو سال از محکومیت ده ساله کیفری‌اش را می‌گذراند، ‌برای دستگیری‌ وی وارد عمل شدند و با اعزام ماموران به زندان، تحقیق از مرد کلاهبردار شروع شد. وی گفت: متهم در بازجویی اولیه اظهارات متناقضی را بیان و ادعا کرد نمی‌داند چه کسی از حساب بانکی‌اش سوءاستفاده و وی را به دردسر انداخته است. در مرحله بعدی تحقیقات معلوم شد متهم با همدستی یک مرد و زن که در خارج از زندان به سر می‌بردند، مرتکب جرم شده است. متهم انگیزه‌اش را از این کار پرداخت بدهی مالی به شاکیانش عنوان کرده بود.

زنگ خطری برای مردم

عرفانی با هشدار به مردم از آنها خواست اگر پیامک‌های تبلیغاتی مربوط به سازمان‌ها و اداره‌های مختلف مبنی بر برنده شدن و دریافت جایـــزه به دستشان رسید، فریب این گونه تبلیغات را نخورند.

وی اضافه کرد: افراد کلاهبردار حتی برای جلب اعتماد افراد سایت سازمان و اداره‌های مختلف را جعل می‌کنند و با این ترفند و به محض این که افراد اطلاعات شخصی و شماره حساب خود را در این سایت‌ها ثبت می‌کنند، به حساب مردم نفوذ کرده و پولشان را سرقت می‌کنند.

با صدور قرار قانونی برای متهم، تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد. همچنین دو همدست مرد کلاهــــبردار نیز تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.

افرادی که این‌چنین در دام متهم و همدستان فراری‌اش گرفتار شده‌اند برای شکایت و پیگیری پرونده‌شان می‌توانند به پلیس فتای استان خراسان رضوی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها