دوست موسیقیدان فیلیپ هافمن به فروش مواد مخدر متهم شده بود

توافق جنجالی در پرونده مرگ بازیگر هالیوودی

دادستان نیویورک با یکی از متهمان پرونده مرگ بازیگر هالیوودی که یک موسیقیدان است، معامله کرد. فیلیپ سیمور هافمن، بازیگر هالیوود سال گذشته بر اثر مصرف بیش از حد ماده مخدر هروئین جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۷۱۸۴۴۰
توافق جنجالی در پرونده مرگ بازیگر هالیوودی
رابرت آرون وینبرگ، از آشنایان او به فروش مواد مخدر به این بازیگر متهم بود. دادستانی این اتهام را لغو کرد، اما در عوض وینبرگ به پنج سال حبس محکوم شد، البته وی به صورت مشروط آزاد خواهد بود و به زندان نخواهد رفت. او همچنین به پرداخت جزای نقدی محکوم شده و علاوه بر آن قرار است 25 روز خدمت عمومی داشته باشد و در برنامه‌های ترک اعتیاد نیز شرکت کند. وینبرگ که اهل کاناداست، چنانچه به اتهام جرم مواد مخدر گناهکار شناخته می‌شد، ممکن بود مجبور به مهاجرت اجباری شود. او به قتل درجه 3 متهم شده بود که شامل همراه‌داشتن ماده مخدر به قصد فروش می‌شود.

وینبرگ یکی از چهار نفری بود که به اتهام قتل هافمن در منهتن بازداشت شده بود. این مرد هنگام بازداشت می‌دانست در صورتی‌که جرمش ثابت شود، ممکن است مجبور به بازگشت به کشورش شود. به همین دلیل توافق با دادستانی را پذیرفت.

دادستان گفته است وینبرگ 50 بسته کوچک هروئین در خانه‌اش داشت و مقداری ماده مخدر پارافنیلیا نیز در منزل وی کشف شد. همچنین در آپارتمان دیگر این متهم، 250 بسته کوچک هروئین یافت شد. این موسیقیدان پنجاه و هشت ساله، طبق اطلاعاتی که از تلفن همراهش به دست آمده، با مقتول در تماس بود و به همین دلیل پلیس شک کرد که مواد مخدر را وی به متوفی فروخته باشد.

آمار نشان می‌دهد مرگ‌های ناشی از مصرف بیش از حد هروئین در نیویورک از سال 2010 تاکنون دو برابر شده است. روزی که این آمار منتشر شد، دادگاه وینبرگ تشکیل و حکم توافقی او صادر شد، البته این توافق جنجال‌های زیادی به راه انداخت و خیلی‌ها با آن مخالفت کردند.

سازمان بهداشت نیویورک اعلام کرده 77 درصد مرگ‌های ناشی از سوءمصرف مواد مخدر در سال 2013 بر اثر مصرف داروهای مخدر، متادون یا هروئین بوده است. به طور متوسط روزانه یک مورد مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در نیویورک رخ می‌دهد. (ضمیمه تپش)

مترجم: سارا لقایی

منبع: سی.ان.ان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها