فرمانده سابق نیروهای ائتلاف در عراق و افغانستان از سوی کاخ سفید به عنوان "فرمانده ائتلاف بین المللی علیه داعش" انتخاب شد.
کد خبر: ۷۱۶۵۰۹
فرمانده ائتلاف علیه داعش انتخاب شد

به گزارش رویترز، ژنرال "جان آلن" از سوی "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا، به عنوان فرمانده ائتلاف علیه داعش انتخاب شده و تا چند روز دیگر این خبر به صورت رسمی اعلام می شود.

گویا قرار است ژنرال آلن با عنوان رسمی فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امر مبارزه با داعش معرفی شود.

ائتلاف علیه داعش با تلاش آمریکا و حضور بیش از 10 کشور اروپایی و عربی با هدف مقابله با اقدامات داعش در عراق و سوریه تشکیل شده است. البته روسیه، چین، و سوریه با نحوه عملکرد این ائتلاف مخالف بوده و مجوز شورای امنیت را شرط لازم برای اقدامات آن می دانند.

بر اساس اعلام مقامات کاخ سفید، آلن تجربه زیادی در امر همکاری باکشورهای خاورمیانه و همچنین ایجاد ائتلاف علیه گروه های افراطی دارد. وی از سال 2006 تا 2008 میلادی در عراق حضور داشت و در این مدت توانست گروه موسم به "شورای بیداری" را که مرکب از گروه های سنی مخالف القاعده بودند تشکیل داده و با اقدامات آن در عراق مقابله کند.

ژنرال آلن، پس از عراق مدتی به عنوان معاون فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا انجام وظیفه کرد و سپس به عنوان فرمانده نیروهای ائتلاف در افغانستان انتخاب شد.

ژنرال آلن از جولای 2011 تا فوریه 2013 به عنوان فرمانده نیروهای ائتلاف در افغانستان حضور داشت و پس از آن بازنشسته شد. این ژنرال باسابقه ارتس آمریکا پس از بازنشستگی به عنوان مشار وزیر امورخارجه و دفاع ایالات متحده انجام وظیفه می کند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها