دبیر شورای عالی امنیت ملی، تلاش آمریکا برای ایجاد ائتلاف ضد تروریسم با همراهی برخی کشورهایی که خود از تامین کنندگان اصلی تروریست ها بوده اند را مشکوک و غیر شفاف دانست و گفت: آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم به دنبال تداوم یک جانبه گرایی و نقض حاکمیت کشورها است.
کد خبر: ۷۱۶۴۷۶
آمریکا به دنبال تداوم یک جانبه گرایی و نقض حاکمیت کشورها است

به گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، «علی شمخانی» در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اقدام آمریکا در مسیر منحرف کردن افکار عمومی جهانی نسبت به نقش محوری این کشور و حامیان آن در ایجاد، تجهیز و توسعه گروه های تروریستی به بهانه سرنگونی حکومت قانونی سوریه است.

وی ادامه داد: آمریکا با هدف نقض حاکمیت کشورها ضمن فرار به جلو، تداوم یک جانبه گرایی و دور زدن نهادهای بین المللی را در دستور کار خود قرار داده و به دنبال قهرمان سازی از این کشور به سبک فیلم های هالیودی برای از بین بردن بحران خود ساخته است.

جمهوری اسلامی ایران لنگرگاه ثبات منطقه پرآشوب خاورمیانه

نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی، تلاش مشترک جهانی برای مبارزه صادقانه، شفاف و بدون تبعیض با تروریسم را رویکرد غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: پیشتازی ایران در مبارزه با تروریسم و شرارت سازمان یافته و پرداخت هزینه های قابل ملاحظه مادی و معنوی در این مسیر مورد اجماع و پذیرش جامعه جهانی است.

شمخانی تصریح کرد: آمریکا به دنبال قهرمان سازی از این کشور به سبک فیلم های هالیودی برای از بین بردن بحران خود ساخته است.

وی همچنین تحولات مثبت اقتصادی در یک سال گذشته و بازگشت آرامش و ثبات به اقتصاد کشور، کنترل افزایش نرخ تورم و فراهم شدن زمینه های اولیه برای خروج از رکود را یکی از مهم ترین اقدامات انجام شده در حوزه کاهش مخاطرات امنیتی کشور ذکر کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: پیگیری و اجرای بدون تنازل راهبرد اقتصاد مقاومتی به ویژه در زمینه مبارزه با فساد، اصلی ترین اقدامی است که می بایست در ادامه اقدامات انجام شده برای شکل گیری رونق اقتصادی در کشور دنبال شود.

شمخانی با تشریح ماهیت تهدیدات بالقوه ای که در بخش های امنیتی، فرهنگی و اجتماعی پیش روی کشور است از اشراف کامل نهادهای مسوول در زمینه ها و حوزه های تاثیرگذار تهدیدات خبر داد و اظهار داشت: بازبینی در برخی سیاست های غیر سازنده و همچنین مشارکت فعال نهاد حوزه و علمای دین در تدوین و اجرای برنامه های معطوف به کاهش برخی واگرایی های اجتماعی و فرهنگی، ضرورتی غیر قابل اجتناب است.

وی همچنین فقدان تاثیرپذیری محیط امنیتی کشور از بحران جاری در کشور عراق را نشانه بلوغ فرهنگی و اعتقادی شهروندان، بالابودن آستانه تحریک اجتماعی و همچنین اشراف اطلاعاتی و امنیتی مناسب نهادهای مسوول دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران لنگرگاه ثبات و امنیت در منطقه پرآشوب خاورمیانه است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها