روی موج صدا

اشعار تلمیحی مولانا در روضه رضوان

بررسی اشعار تلمیحی در شعر مولانا را از برنامه «روضه رضوان» ساعت ۲۲ و ۳۵ دقیقه از رادیو تهران بشنوید.
کد خبر: ۷۱۵۴۱۷

معصومه خیاطون، تهیه‌کننده و سردبیر برنامه روضه رضوان در این باره به جام‌جم گفت: موضوع این برنامه بررسی اشعار تلمیحی در ادبیات ایران است و امروز اشعار جلال‌الدین محمد بلخی معروف به مولوی بررسی می‌شود.

قرار است در برنامه‌های آینده درباره حافظ، عطار و بقیه شاعران ایرانی که در آثارشان از قرآن کریم الهام گرفتند نیز بازخوانی، تفسیر و تشریح شود. کارشناس مجری این برنامه احمد تمیم‌داری است.

آقای همه چیزدان روی موج تندرستی

برنامه طنز نمایشی «آقای همه چیزدان» امروز در رادیو سلامت باورهای غلط در حوزه سلامت را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد. در این برنامه طنز سعی می‌شود در فضایی شاد و نمایش و به طور غیرمستقیم باورهای غلط معرفی شود. این برنامه ساعت 8 و 20 دقیقه صبح از رادیو سلامت پخش خواهد شد.

برنامه قلمستان در رادیو کتاب

برنامه «قلمستان» امروز در رادیو کتاب به فعالان حوزه کتاب در استان چهار محال و بختیاری اختصاص دارد. در این برنامه فعالان حوزه کتاب در استان‌های کشور و آثار مکتوب شایسته مراکز و نهادهای مرتبط معرفی می‌شوند. قلمستان ساعت 22 و 30 دقیقه به مدت نیم ساعت پخش می‌شود.

شبکه‌های اجتماعی در رادیو معارف

برنامه «سایه روشن»، امروز در رادیو معارف به بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه اختصاص دارد. این برنامه ساعت 17 میزبان سیدعباس مرادی پژوهشگر حوزه فضای مجازی و فناوری اطلاعات، زهرا امین‌مجد کارشناس مباحث زنان و خانواده، زهرا صابری و فاطمه سادات نعمتی از پژوهشگران حوزه زنان، خانواده و سبک زندگی است که به بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه، آسیب‌های تربیتی و اخلاقی آنان برای جوانان و زنان و بررسی فنی و تخصصی نرم‌افزارهای واتس آپ، وایبر، لاین، اینستاگرام و... روی تلفن همراه می‌پردازند.

جام آزادگان در رادیو ورزش

برنامه «بر مدار ورزش» امروز در رادیو ورزش به لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور (جام آزادگان) اختصاص دارد.

این برنامه امروز ساعت 11 و 30 دقیقه میزبان مصطفی شهبازی، مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ و فریبرز محمودزاده، مسئول برگزاری و برنامه‌ریزی لیگ است و آنها درخصوص نقل و انتقالات، نوع و شرایط برگزاری لیگ، تعداد و حر‌فه‌ای شدن تیم‌ها صحبت خواهند کرد.

توسعه سینما در اقتصاد هنر

برنامه «اقتصاد هنر» امروز در رادیو اقتصاد به بررسی وضع توسعه سینما در یک سال اخیر اختصاص دارد.

این برنامه به تهیه‌کنندگی فرزانه صادقیان امروز ساعت 19 میزبان محسن پرورش مشاور، سرمایه‌گذار و پژوهشگر در حوزه اقتصاد هنر و بهاره برهانی، روزنامه‌نگار و کارشناس خبری است که درخصوص سینما و تحولات یک سال اخیر به بحث و گفت‌وگو خواهند نشست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها