متهمان سابقه دار با تهدید قمه و چاقو از ده‌ها نفر در محله​های مختلف تهران سرقت کرده​اند

دستگیری 6 زورگیر حرفه‌ای در تهران

چهار عضو یک باند زورگیری که با تهدید قمه اموال مردم را سرقت می‌کردند از سوی ماموران پلیس آگاهی دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۱۴۹۷۳

به گزارش پلیس آگاهی تهران، چندی پیش مردی با حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران و ارائه شکایتی عنوان کرد: هنگام بازگشت به خانه دو سرنشین یک موتورسیکلت راه مرا سد کرده و با تهدید چاقو ، پول‌ها و گوشی تلفن همراهم را سرقت کردند.

با تشکیل پرونده و دستور قضایی، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد و افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی و ارائه شکایت‌هایی عنوان کردند چهار سارق با تهدید اموال آنها را سرقت کرده‌اند.

با جمع‌بندی اطلاعات و به دست آمدن تصاویر رایانه‌ای متهمان، مشخص شد تصاویر دو نفر از آنها به دو متهمی که پلیس در تعقیبشان است، شباهت دارد.

در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد یکی از این افراد دزد سابقه‌داری به نام امیرحسین است که چند سابقه کیفری در زمینه زورگیری دارد.

بنابراین پاتوق‌های احتمالی وی زیرنظر گرفته شد و چند روز پیش وی همراه یکی از دوستانش در منطقه سلیمانیه در شرق تهران دستگیر شد. متهمان با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی به کیف‌قاپی و زورگیری در منطقه قلهک و شرق تهران با همدستی دو نفر دیگر از اعضای باند که فراری هستند، اعتراف کردند.در مرحله بعدی تحقیق، دو عضو فراری این باند نیز دستگیر و به همدستی با دیگر متهمان بازداشت شده، اعتراف کردند.

با صدور قرار قانونی برای اعضای این باند، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

دستگیری 2 زورگیر خشن

گزارش دیگری نیز حاکی است، دو سارق زورگیر که از مدت‌ها پیش تحت‌تعقیب پلیس بودند دستگیر شده و به ده‌ها فقره سرقت اعتراف کردند.

در روز‌های پایانی تیر امسال، ماموران کلانتری 107 فلسطین هنگام گشتزنی در خیابان رودسر به سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت ظنین شدند. ماموران با اخطار به آنها خواستند موتورسیکلت را متوقف کنند، اما آنها بدون توجه به اخطار پلیس از محل متواری شدند و در تعقیب و گریز پلیسی یکی از متهمان دستگیر شد.

متهم که علی‌اکبر نام داشت با انتقال به کلانتری اعتراف کرد با همدستی دوست فراری‌اش امین در محله‌های مختلف تهران زورگیری می‌کردند. در پی اعتراف متهم همدست وی نیز چند روز پیش دستگیر شد و به سرقت‌های خشن اعتراف کرد.

سرهنگ محمد اشراقی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد. شهروندانی که اموال آنها از سوی سارقان زورگیر سرقت شده، می‌توانند برای شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها