در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
حمید غلامعلی ضمن انتقاد از شرایط این سالهای موسیقی از دلایل کم کاری خود در عرصه تولید آثار موسیقایی اینگونه گفت: این سال ها به دلیل شرایط بسیار نابسامان و آشفته بازاری که در حوزه موسیقی وجود دارد ترجیح می دهم دیگر فعالیتی در عرصه خوانندگی نداشته باشم و عمدتا در گروههای کر به فعالیت موسیقایی خود ادامه دهم.
وی ادامه داد: من در این سالها شغل دیگری دارم و کارمندی در بانک را به خوانندگی ترجیح داده ام. بازار موسیقیای که ما در آن زمان در آن فعالیت می کردیم به شکلی بود که هرکسی به خود اجازه نمی داد بیاید و یک شبه خوانندگی را تجربه کند. من و همنسلانم در همان سالها از فیلترهای متعددی عبور کردیم و سیستم های الکترونیکی تغییر صدا و مدیریت ناکارآمد موسیقی در آن زمان تا این حد زیاد نبود.
خواننده آلبوم «به یاد تو» با انتقاد از سیاستگذاری های سالهای اخیر موسیقی کشور توضیح داد: در مقابل چنین شرایطی یا باید سکوت اختیار کرد و تن به هر کاری داد و یا باید وقت گذاشت که بتوانیم کار درستی را تولید کنیم که متاسفانه من فعلا هیچکدام از این شرایط را دارا نیستم بنابراین ترجیح می دهم کارمند باقی بمانم تا یک خواننده. من برای موسیقیای که تولید می کنم منزلت و رتبه ای قائل هستم که دوست ندارم از آن فاصله بگیرم.
غلامعلی با اشاره به این نکته که مرکز موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما هم در این سالها فعالیت چندانی نداشته است، تصریح کرد: سالهایی که ما با رسانه ملی همکاری می کردیم مرکز موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما فعالیت خوبی داشت و این صدا و سیما بود که پیشنهاد کار می داد و ما از بین آنها آثاری را انتخاب می کردیم اما شما می بینید که طی این سالها نه تنها این مرکز غیر فعال شده بلکه برای تولید آثار نیز کمترین بودجه را هزینه می کند و باید گفت خروجی این نهاد به غیر از مواردی معدود تقریبا صفر است.
خالق آلبوم «خلیج فارس» افزود: با این شرایطی که توصیف کردم واقعا انگیزه ای برای کار کردن ندارم و ترجیج می دهم در همان بانک کارمندی کنم. وقتی شعر خوب نیست، وقتی ملودی خوب و با کیفیتی وجود ندارد من هم دوست ندارم با این فضایی که مناسب شان و صدای من نیست کار کنم. البته به طور حتم اگر سیاستها عوض شود به طور حتم کار برای انجام دادن زیاد دارم که بخواهم فعالیت کنم.
این هنرمند عرصه موسیقی در پایان بیان کرد: متاسفانه در این چند سال حتی تماس هایی که با من برای تولید گرفته می شد به نصف رسیده و من نمی دانم چطور نسلی که با تمام وجود برای اشاعه و گسترش موسیقی درست پاپ تلاش کرد این چنین در معرض فراموشی قرار گرفته است.
حمید غلامعلی از جمله هنرمندانی است که به همراه تعدادی دیگر از خوانندگان در ردیف پایه گذاران موج نوی موسیقی پاپ کشورمان بعد از انقلاب محسوب می شود. وی از هفت سالگی فراگیری موسیقی را با آموختن و نوازندگی سازهایی چون پیانو و ویولن آغاز کرد. در سال 1359 بود که وی به گروه کر چند ارکستر پیوست و درسال 63 بود که در گروه نوجوانان رادیو فعالیت خود را به عنوان خواننده آغاز کرد.
غلامعلی از سال 72 با اجرای قطعه «مادر» با شعری از لیوانی و آهنگسازی برادرش علی غلامعلی فعالیت خود را به صورت رسمی به عنوان خواننده آغاز کرد و از آن تا زمان تا کنون چندین آلبوم و قطعه موسیقایی را به مخاطبان عرضه کرد. او هم اینک ضمن تدریس در حوزه موسیقی در بخش های دیگری چون طراحی و نقاشی نیز فعالیت می کند.
«بیاد تو»، «خلیج فارس»، «حریم عشق»، «دیباچه عشق»، «قبیله عشق» و «مرداب» تعدادی از آثار منتشر شده این خواننده در بازار موسیقی هستند.(مهر)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگو با محسن بهرامی، گوینده کتاب «مسیح بازمصلوب»
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم: