در گفت‌وگوی «جام‌جم» با کارگردان قویدل مطرح شد

الگوی مطالبه‌گری در چارچوب قانون

ویرایش فیلم با نرم‌افزارهای آنلاین

فیلم‌های خـود را کـارگردانی کنیـد

ساختن یک ویدئوی کوتاه یا دستکاری و ویرایش فایل‌های ویدئویی لذت خاصی دارد، علاوه بر این گاهی مجبور به انجام چنین کاری می‌شوید.
کد خبر: ۷۱۴۵۸۶
فیلم‌های خـود را کـارگردانی کنیـد

برای مثال ممکن است برای ارائه یک کنفرانس یا تحقیق درسی نیاز باشد از قسمتی از یک ویدئو استفاده کنید یا متنی را روی آن قرار دهید یا حتی از آن بخواهید قسمتی از فیلمی را که با گوشی تان گرفته‌اید، روی شبکه‌های اجتماعی قرار دهید، اما قبل از این کار باید کمی آن را ویرایش کنید. برای این کار به نصب یکی از نرم‌افزارهای ویرایش ویدئو مانند ادوب‌پریمیر، فاینال‌کات یا یولج‌استودیو روی رایانه خود نیاز دارید؛ همچنین باید اطلاعاتی درباره نحوه کار با این نرم‌افزارها داشته باشید. مشکل اصلی این است که بیشتر نرم‌افزارهای ویرایش ویدئو، گران و از نظر حجمی که روی رایانه اشغال می‌کنند، بسیار سنگین هستند. یادگیری آنها همچنین دشوار است و دستورالعمل‌های کوچک و بزرگ فراوانی دارند. بنابراین نمی‌توانید بسرعت و بدون دردسر آنها را دانلود سپس روی رایانه خود نصب کنید، علاوه بر این کار کردن با آنها بدون آموزش‌های ابتدایی ناامیدکننده، خسته‌کننده و کسالت‌آور است. به همین دلیل برخلاف ویرایش عکس که این روزها بیشتر کاربران براحتی از پس آن برمی‌آیند، حرفه ویرایش ویدئو در انحصار افراد خاصی قرار گرفته است. می‌خواهید بدون پرداخت هزینه، اتلاف وقت و حتی دانستن آموزش‌های خاص فایل‌های ویدئویی خود را ویرایش کنید؟

پاسخ در نرم‌افزارهای آنلاین نهفته است. نرم‌افزارهای آنلاین، نرم‌افزارهایی هستند که روی یک سرور، جایی در اینترنت ذخیره شده‌اند. ویژگی مهم این نرم‌افزارها این است که نیازی به دانلود، نصب یا ارتقای نسخه وجود ندارد و همه چیز روی فضای ابری انجام می‌شود. ویژگی دیگر این نرم‌افزارها این است که در آن واحد می‌توانند به چند کاربر مختلف از نقاط مختلف دنیا پاسخ داده و برای هر کاربر، دستور خاصی را اجرا کنند. نمونه معروف این نرم‌افزارها، DRIVE گوگل است که شما را قادر می‌سازد از آفیس‌آنلاین این شرکت به رایگان بهره ببرید.

در این گزارش با سه نرم‌افزار آنلاین ویرایش ویدئوآشنا می‌شوید و در ادامه سه نرم‌افزار آنلاین دیگر را که کاملا رایگان هستند خدمتتان معرفی می‌کنیم.

پیشنهاد طلایی

نام: we Video

راحتی استفاده: ۴ ستاره

ویژگی‌ها: ۵ ستاره

ظاهر: ۵ ستاره

خدمات رایگان: ۴ ستاره

آدرس: www.wevideo.com

امتیاز نهایی: ۵ ستاره

برخلاف تصور باید از همین ابتدا بگوییم با یک نرم‌افزار سنگین سرو‌کار ندارید که برای انجام هر کاری احتیاج به صرف زمان زیادی باشد. در حقیقت wevideo تجربه‌ای مانند کارکردن با یک اپلیکیشن روی تبلت را تداعی می‌کند. در ابتدای ورود به این سایت با یک ویدئوی پیش‌نمایش روبه‌رو می‌شوید که به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را نگاه کنید. این ویدئو امکاناتی را نمایش می‌دهد که سایت در اختیارتان قرار می‌دهد. پس از آن، کار را با عضویت در سایت شروع ‌کنید. نگران پر کردن فرم‌های طولانی نباشید، زیرا می‌توانید از حساب‌های کاربری ایمیل‌هایتان مانند جیمیل و یاهو استفاده کنید. زمان آن رسیده که سراغ ویدئوها بروید؛ یک پوشه برای خود بسازید وفیلم‌های خود را در آن بارگذاری کنید. همان‌طور که می‌بینید یک دکمه ‌edit روی آن قرار دارد که شما را به میز تدوین سایت راهنمایی می‌کند. بریدن فیلم، ترکیب آن با موسیقی، افزایش و کاهش صدا و همچنین اضافه کردن جلوه‌های بصری از جمله امکاناتی است که در محیط wevideo راحت‌تر از آنچه پیش از این تجربه کرده‌اید، امکان‌پذیر است. در انتها می‌توانید یک نسخه از فایل‌هایتان را در فرمت‌های مختلف و اندازه‌های متفاوت ذخیره کنید.

برگ برنده wevideo محیط کاربری فوق‌العاده آن است که کار را دوست‌داشتنی و آسان می‌کند، اما ویژگی‌های دیگری مانند افزونه آن برای مرورگر کروم، هماهنگی بالا با شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام و این و همچنین سازگاری با سرویس‌های ابری مانند گوگل‌درایو، اسکای‌درایو و دراپ‌باکس نیز این سایت را منحصربه‌فرد کرده‌اند. تنها نکته منفی wevideo وابستگی زیاد آن به نرم‌افزار ادوبی فلش‌پلیر است که کار را سخت می‌کند.

پیشنهاد نقره‌ای

نام: youtube editor

راحتی استفاده: ۴ ستاره

ویژگی‌ها: ۴ ستاره

ظاهر: ۴ ستاره

خدمات رایگان: ۵ ستاره

آدرس: www.youtube.com‌‌/‌‌editor

امتیاز نهایی: ۴ ستاره

روزانه هزاران ویدئو توسط مردم سراسر دنیا روی سایت یوتیوب قرار می‌گیرد. شکی نیست تعداد کمی از این افراد، دانش لازم را برای ویرایش ویدئو‌هایشان با نرم‌افزارهای تخصصی دارند، به همین دلیل بهترین راه برای کسانی که می‌خواهند ویدئوهای خود را در سایت یوتیوب بازنشر کنند، استفاده از ویرایشگر همین سایت یعنی youtube editor است. برای دسترسی به این نرم‌افزار آنلاین ابتدا باید با حساب کاربری گوگل خود وارد شوید. در ادامه یوتیوب به کاربران این امکان را می‌دهد به تمام فایل‌های بارگذاری شده خود دسترسی داشته باشند و آنها را ویرایش کنند.

همچنین می‌توانید فایل‌ها را روی خط زمان (TimeLine) قرار دهید و به دلخواه خود مرتب کنید. ویرایشگر یوتیوب امکان تقسیم کردن ویدئوها و جدا کردن قسمت خاصی از آنها را در اختیار شما قرار می‌دهد. در ضمن برای ویرایش کلیپ‌هایتان می‌توانید علاوه بر ویدئوهای خودتان از فیلم‌های بیشماری استفاده کنید که کاربران دیگر روی Youtube قرار داده‌اند. نقطه ضعف این ویرایشگر را باید ویژگی‌های محدود و همچنین ذخیره نکردن فیلم روی دستگاه‌تان دانست.

پیشنهاد برنزی

نام: Magisto

راحتی استفاده: ۴ ستاره

ویژگی‌ها: ۳ ستاره

ظاهر: ۵ ستاره

خدمات رایگان: ۳ ستاره

آدرس: Magisto.com

امتیاز نهایی: 3.5 ستاره

پس از این‌که سازندگان برنامک کاربردی Magisto با استقبال بسیار خوبی از سوی کاربران اندروید و آی.او.اس روبه‌رو شدند، به این فکر افتادند که نسخه آنلاین برنامک خود را نیز روانه شبکه جهانی وب کنند. نسخه آنلاین Magistoتقریبا تفاوت چندانی با برنامک آن ندارد و یک سایت پرکاربرد است که به دلیل سادگی براحتی توجه شما را جلب می‌کند.

با استفاده از Magisto می‌توانید فیلم‌های خود را ویرایش کنید، حال ‌و ‌هوای آنها را با فیلترگذاری تغییر دهید، جلوه‌های ویژه به آنها اضافه کنید و آنها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. این نرم‌افزار نزدیک به ده گیگابایت فضای ابری در اختیار شما قرار می‌دهد و علاوه بر آن براحتی به حساب‌های گوگل‌درایو و دراپ‌باکس خود نیز دسترسی دارید.

نباید فراموش کرد Magisto امکانات رایگان را بین سایت و اپلیکیشن خود تقسیم کرده است تا بتواند کاربران را به استفاده از هر دوی آنها مجاب کند، این امر می‌تواند برای کاربر دردسر ایجاد کند. به نظر می‌رسد اگر همزمان از اپلیکیشن و سایت استفاده کنید به امکانات بسیار زیاد و رایگانی دسترسی دارید، اما این کار به اعصابی فولادین احتیاج دارد!

سه پیشنهاد اضافه

نام: Shotclip

قیمت: رایگان

آدرس: www.shotclip.com

Shotclip که محیطی شبیه wevideo دارد، نسخه آنلاین نرم‌افزارهای ویرایش ویدئو در رایانه محسوب می‌شود. با این حال نمی‌توان آن را به عنوان یک سایت کارآمد و راحت معرفی کرد، زیرا اولین تلاش برای استفاده از آن چندان ساده پیش نمی‌رود و می‌تواند باعث گیج شدن کاربرشود. البته نمی‌توان از ویژگی‌های منحصربه ‌فرد این سایت برای ویرایش فیلم‌ها صرف نظر کرد.

نام: Videotoolbox

قیمت: رایگان

آدرس: www.videotoolbox.com

videoToolbox کاملا رایگان است و بیشتر ویژگی‌های آن مناسب و کارآمد هستند. با وجود این، عجیب است که رابط کاربری این سایت بسیار قدیمی به نظر می‌رسد، حتی ویژگی کشیدن و رها کردن (drag and drop) نیز در آن امکان‌پذیر نیست و باید با استفاده از فرم‌ها، دکمه خاکستری و منوهای کشویی، کارهایتان را انجام دهید که این امر باعث می‌شود برخی وظایف با سرعت کمتری انجام شود. علاوه بر این هیچ پیش‌نمایشی از ویدئو برای شما نمایش داده نمی‌شود، بنابراین زمانی که بشدت به دیدن تصویر برای هماهنگی صدا و تصویر نیاز دارید، این کار امکان‌پذیر نیست.

نام: Loopster

قیمت: رایگان

آدرس: www.loopster.com

Loopster ظاهری بسیار کارآمد دارد و به نظر می‌رسد بهترین گزینه برای شماست، زیرا بیشتر به یک نرم‌افزار حرفه‌ای تدوین شبیه است تا یک سایت. اما کافی است بخواهید در محیط این سایت حرکت کنید تا با یک مصیبت بزرگ روبه‌رو شوید، زیرا سایت قابلیت اسکرول شدن در دو جهت افقی و عمودی را دارد، اما هیچ جهت‌یاب مشخصی برای آن وجود ندارد. علاوه بر این نسخه ویدئوی نهایی که سایت به‌صورت رایگان به شما تحویل می‌دهد با یک آرم شفاف (water mark) از سایت به پایان می‌رسد و علاوه بر فضای ابری محدودش، فیلم‌ها را فقط با وضوح تصویر 720p در اختیار شما قرار می‌دهد. (ضمیمه کلیک)

آرش جهانگیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها