گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه یک برای مناسبت های تقویمی از جمله هفته دفاع مقدس، روز دانش‌آموز و روز نیروی دریایی فیلم‌های شیپورچی، تونل، نفربر، مردان آفتاب، پلیکان‌های پا خاکستری، یک نفس تا مرگ و راز کوچه بن بست را آماده پخش کرده است.
کد خبر: ۷۱۴۵۶۰
تولید 40 تله فیلم در شبکه یک

محمدکاظم کاظمی، مدیر گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه یک درباره تولیدات این شبکه گفت: ما بر مبنای مناسبت‌هایی که در طول سال وجود دارد آثاری را تولید می‌کنیم. برای هفته دفاع مقدس چهار کار را در نظر گرفتیم که فیلم تلویزیونی «شیپورچی» به کارگردانی سیدوحید حسینی و تهیه‌کنندگی سیدعلی میرعلایی و حمید انزابی آماده پخش است.

وی ادامه داد: این فیلم حکایت چند سرباز است که بنا به دلایلی می‌خواهند از پادگان خارج شوند و به شهر خودشان بروند. برخی از آنها مرخصی دارند و بعضی دیگر نه. به همین دلیل تصمیم می‌گیرند از پادگان فرار کنند. تا این‌که در میانه راه با یک نفر آشنا می‌شوند. فضای فیلم شیپورچی مفرح و شاد است و این پیام را منتقل می‌کنیم که بهتر است در لحظه فکر نکنیم و همیشه به عواقب کاری که می‌خواهیم انجام بدهیم، بیندیشیم.

مهران رجبی، حسین مهری، حسین سلیمانی، عباس جمشیدی‌فر، میثاق جمشیدی، سیما خضرآبادی و ماشاءالله شاهمرادی‌زاده از بازیگران این فیلم هستند.

کاظمی با اشاره به فیلم تونل عنوان کرد: تصویربرداری این فیلم به تهیه‌کنندگی احمد بهرام‌علی و کارگردانی خیرالله تقیان‌پور بزودی در پرندک تمام می‌شود و همزمان با تصویربرداری، تدوین هم خواهد شد. این فیلم داستان یک پرستار در دوران دفاع مقدس است که در محاصره عراقی‌ها گرفتار شده و تلاش می‌کند کسانی را که در بیمارستان هستند نجات بدهد.

بنا به گفته مدیر فیلم‌های تلویزیونی شبکه یک، فیلم «نفربر» هم به کارگردانی اسماعیل فلاح‌پور و تهیه‌کنندگی مصطفی علمی‌فرد برای ایام دفاع مقدس آماده می‌شود. فیلم مردان آفتاب هم به کارگردانی سهیل سلیمی و تهیه‌کنندگی محمدمهدی کاظمی از دیگر تولیدات شبکه یک برای این ایام است که حکایت دو بچه پرورشگاهی است که همراه با پیرمردی در یک کمینگاه گرفتار می‌شوند و پیرمرد متوجه ایثارگری بچه‌های پرورشگاه می‌شود. فضای این قصه در کردستان می‌گذرد.

فیلم هایی برای کودکان و دانش‌آموزان

کاظمی با اشاره به فیلم پلیکان‌های پا خاکستری که به مناسبت روز کودک آماده می‌شود، افزود: 20 درصد از تصویربرداری این فیلم به کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیه‌کنندگی جواد جعفرقلی‌زاده تمام شده و در قالب قصه‌ای جذاب و فضایی نو برای نوجوانان به موضوع قومیت‌ها، وضع دریایچه ارومیه و محیط زیست می‌پردازیم.

وی درباره این‌که برای شش ماه دوم امسال چه آثاری را تولید می‌کنید؟ توضیح داد: سعی داریم با تولید فیلم‌های متنوع برای شش ماه دوم سال و تعطیلات آخر هفته فضای مفرحی را برای بینندگان فراهم کنیم. به همین دلیل برای مناسبت‌هایی از جمله روز دانش‌آموز، بسیج، نیروی دریایی، دهه فجر، فرار شاه و... فیلم‌هایی را آماده می‌کنیم.

کاظمی ادامه داد: تراب‌نژاد برای روز دانش‌آموز مشغول نگارش فیلمنامه‌ای است که فضای آن مربوط به سال‌های انقلاب اسلامی و اتفاقات 13 آبان است. این نویسنده علاوه بر نگارش این اثر مشغول نگارش یک فیلمنامه دیگر با موضوع شهید علم الهدی هم است که احتمالا برای یکی از مناسبت‌های آذر ماه آماده می‌شود.

مدیر گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه یک درباره فیلم کلاه‌سبزها به تهیه‌کنندگی حسن‌ هاشمی‌نسب گفت: این فیلم با مشارکت نیروی دریایی در مرحله دریافت کد نگارش است، فیلمنامه آن را مهدی ایوبی نوشته و حکایت رنجرهای نیروی دریایی است که در خرمشهر مستقر بودند؛ آنها که توانستند حمله نیروهای بعثی را به خرمشهر به تاخیر بیندازند تا مردم فرصت پیدا کنند از خود دفاع کنند.

وی با اشاره به فیلم هفته بسیج هم گفت: فیلم «رختشورخانه» به تهیه‌کنندگی عباس اکبری، روایتگر پرستاری است که در اسلام‌آباد غرب تلاش می‌کند به رزمندگان کمک کند، اما بعد متوجه می‌شود بهتر است شستشوی لباس‌های رزمندگان را به عهده بگیرد و آنها را مرتب کند. کار دشوار او در رختشورخانه باعث می‌شود که دچار عارضه‌هایی شود. داستان این فیلم بر گرفته از یک داستان واقعی است. طرح فیلم «همدم پلیکان‌ها» هم نوشته شده و در مرحله بازنویسی است. داستان این فیلم درباره مسابقه ورزشی و رقابت بچه‌ها با یکدیگر است.

خانواده در قاب شبکه یک

کاظمی با اشاره به تولید فیلم «روشنایی حقیقی» به کارگردانی مجید سروینی و تهیه‌کنندگی مسعود فرخنده طینت‌فرد گفت: این فیلم در مرحله تصویربرداری است و داستان کمال و رحیم، دو برادری است که سال‌هاست با هم اختلاف دارند، اما فرزندان آنها برای برگزاری یک مسابقه قرآنی، دوستی صمیمی با هم برقرار می‌کنند که همین دوستی باعث ماجراهای بین این دو برادر می‌شود. مهرداد ضیایی، شیوا ابراهیمی، حسین شمس، حسن رستمانی و... در این فیلم بازی می‌کنند.

مدیر گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه یک ادامه داد: فیلم باغ زمستانی به تهیه‌کنندگی حسن روستایی هم برای دهه فجر آماده خواهد شد که احتمال دارد در قالب مینی سریال هم تولید شود. داستان این فیلم در اوایل انقلاب می‌گذرد و تعدادی سلطنت‌طلب به خاطر اتفاقات پیش آمده قصد فرار از کشور دارند. فیلم ته‌چین هم به تهیه‌کنندگی حسن روستایی و کارگردانی مهدی حسینیوند آماده پخش است و داستان زن و شوهری است که مرد خانه بیشتر خودش را وقف کار کرده و از خانواده‌اش غافل می‌شود. تا این‌که همسرش دچار عارضه‌ای می‌شود و ماندن او در خانه باعث می‌شود تا او به شناخت خوبی نسبت به خانواده‌اش برسد.

کاظمی با اشاره به فیلم الدرادو برای هفته نیروی انتظامی گفت: تصویربرداری این فیلم با موضوع سایبری به کارگردانی محمود معظمی و تهیه‌کنندگی حسن روستایی بزودی آغاز می‌شود و داستان جوانی است که در اخاذی سایبری و قاچاق دختران به دبی نقش دارد. تصویربرداری فیلم راز کوچه بن‌بست هم به تهیه‌کنندگی زهرا اسحاقیان و کارگردانی امیرحسین ندایی با موضوع پلیسی تمام شده و مراحل تدوین را پشت سر می‌گذارد. این فیلم هم برای هفته نیروی انتظامی آماده می‌شود.

فیلم «عمق میدان» هم به کارگردانی رضا بهشتی با موضوع 17 شهریور تولید شده که در آینده پخش خواهد شد. فیلم ساکتم لال نیستم به کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده و تهیه‌کنندگی زهرا اسحاقیان و با موضوع زن بزودی کلید می‌خورد. فیلم کیش و پات به تهیه‌کنندگی عباس اکبری و کارگردانی کاظم راست‌گفتار با موضوع طنز در مرحله تصویربرداری است. فیلم تمام سرخ عاشقی برای ایام محرم در مرحله دریافت کد تولید است. این فیلم به تهیه‌کنندگی سیدعلیرضا طباطبایی و مازیار آقالو تولید می‌شود.

فیلم‌هایی که ساخته خواهد شد

فیلم باران رحمت به تهیه‌کنندگی سعید کمانی در مرحله تحقیق و نگارش و فیلم ذهن اجاره‌ای به تهیه‌کنندگی حمید نوبهار با موضوع طنز در مرحله کد تولید است. فیلم ایستاده در باد به نویسندگی پرویز شیخ‌طادی در مرحله کد نگارش است که موضوع آن دفاع مقدس است. فیلم شلیک هم به تهیه‌کنندگی نیما دهقان در پیش تولید قرار دارد.

فیلم بانوی سمبوک به تهیه‌کنندگی مهناز آذین و کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده از دیگر تولیدات شبکه یک است. همچنین فیلم همدلشدگان به تهیه‌کنندگی محمدرضا عمادین و کارگردانی علیرضا اتفاقیان آماده پخش است. فیلم تاریخی عروس صحرا به تهیه‌کنندگی محمدتقی انصاری و علی میرباقری هم در مرحله دریافت کد تولید قرار دارد. جمال گلی هم فیلم تابستان برفی را با موضوع سبک زندگی تولید خواهد کرد.

فیلم بدون شرط به تهیه‌کنندگی محمدرضا عمادین و کارگردانی‌هادی رمضان‌پور با موضوع سبک زندگی آماده پخش است. محمدرضا عرب هم فیلم تنهایی را در مرحله پیش تولید دارد. فیلم پاییز هم به تهیه‌کنندگی علی لدنی و کارگردانی فریدون حسن‌پور با موضوع محیط‌زیست تولید می‌شود. فیلم پیغام به همای ملوک خانم هم به تهیه‌کنندگی مجید یوسفی و کارگردانی ایرج کریمی در مرحله کد تولید است.

فیلم بعضی‌وقت‌ها دیر می‌شود به تهیه‌کنندگی رضا جودی، فیلم عبور از خط به تهیه‌کنندگی عباس رافعی و کارگردانی حجت ذیجودی، فیلم رد سیاه به تهیه‌کنندگی حجازی مهر، فیلم قلاب به تهیه‌کنندگی عیسی برزی و موضوع پلیس سایبری و تاکسی دربست به تهیه‌کنندگی سیدمهدی قریشی و کارگردانی سیدوحید حسینی در مرحله کد تولید قرار دارند.

فیلم تاریک و روشن به تهیه‌کنندگی علی برزی با موضوع روز بصیرت تولید می‌شود. فیلم تا خدا راهی نیست به تهیه‌کنندگی رضا رشیدیان و نویسندگی شاهد سلطانی آزاد با موضوع شهید شاه‌آبادی، فیلم خفته در بیداری به نویسندگی بابک کایدان و تهیه‌کنندگی مرادی، فیلم پروانه به تهیه‌کنندگی علیرضا سالمی‌نیک با موضوع پلیس سایبری، جاده مه‌آلود به تهیه‌کنندگی بی‌ریا و نویسندگی جابر قاسمعلی با موضوع تکنولوژی و تاثیر ماهواره بر زندگی ایران، فیلم هفده نوروز به تهیه‌کنندگی محمدمهدی کاظمی و کارگردانی سیامک صرافت با موضوع آزادگان و فیلم بازگشت یک رزمنده به تهیه‌کنندگی نازنین فراهانی در مرحله کد نگارش هستند.

از دیگر تله فیلم‌های شبکه یک می‌توان به فیلم همیار به تهیه‌کنندگی بهروز کریمی، فیلم دروازه بهشت به تهیه‌کنندگی علی برزی و کارگردانی مهرداد خوشبخت با موضوع محرم و فیلم صفحه آخر هم به تهیه‌کنندگی ابراهیم رضایی با موضوع قیام 15 خرداد اشاره کرد. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها