علیزاده، پورناظری، شجریان، قربانی، معتمدی و... در عمارت مسعودیه روی صحنه می‌روند

سازها در تهران به صدا در می‌آیند

نخستین جشنواره موسیقی تهران در حالی از امشب فعالیت خود را آغاز می‌کند که هنرمندانی چون حسین علیزاده، کیخسرو پورناظری، همایون شجریان، علیرضا قربانی، محمد معتمدی، سهراب و تهمورس پورناظری و گروه پالت روی صحنه می‌روند و قطعات خاطره‌انگیزی را اجرا می‌کنند.
کد خبر: ۷۱۲۶۲۸

به گزارش جام‌جم، نخستین جشنواره موسیقی تهران از امشب فعالیت خود را در عمارت مسعودیه تهران آغاز می‌کند تا علاقه‌مندان پای اجرای شش گروه مطرح موسیقی کشورمان هم‌آوایان به سرپرستی حسین علیزاده و خوانندگی محمد معتمدی، کامکار‌ها، پالت، شمس (پورناظری‌ها)، سیاوش به خوانندگی همایون شجریان و اشتیاق به خوانندگی علیرضا قربانی بنشینند. این اجراها به مدت شش شب ادامه پیدا می‌کنند و در پایان با برگزاری پانزدهمین جشن سالانه خانه موسیقی به‌کار خود پایان می‌دهند. در نخستین شب از جشنواره موسیقی تهران، حسین علیزاده با گروه هم‌آوایان روی صحنه می‌رود. این گروه جوان که سرپرستی آن را استاد علیزاده به عهده دارد، در اجراهای گذشته خود توانسته توجه مخاطبان موسیقی را جلب کند. خواننده جوان این گروه محمد معتمدی هم تا کنون آثار موفقی را منتشر کرده است.

اجرای موسیقی کردی

پس از اجرای گروه هم آوایان فردا شب گروه موسیقی کامکارها روی صحنه می‌رود. این خانواده که همگی دستی در موسیقی دارند، بخشی از اجراهایشان به زبان کردی است. کامکارها این بار هم مانند همیشه اجرای خود را به دو قسمت تقسیم کرده‌اند تا هم برای مخاطبانشان به زبان فارسی قطعاتی را اجرا کنند و هم به زبان کردی.از جمله اتفاقات جالب این جشنواره حضور یک گروه موسیقی تلفیقی است. گروه پالت که پیش از این آلبوم موفق «آقای بنفش» را روانه بازار موسیقی کشور کرده است، در سومین شب از جشنواره تهران روی صحنه می‌رود.

پورناظری‌ها روی صحنه موسیقی

کیخسرو پورناظری هم یکی از پیشکسوتان موسیقی کشور است که دعوت جشنواره تهران را پذیرفته و چهارمین شب از جشنواره موسیقی تهران میزبان اجرای او و گروه شمس است. در این کنسرت سهراب و تهمورس ناظری هم پدرشان را همراهی می‌کند تا بخشی از ساخته‌های قدیمی او روی صحنه برود. بیشتر تمرکز این اجرا روی تنبور نوازی و قطعات است. کیخسرو پورناظری تجربیات بسیار زیبایی در این عرصه دارد که در قالب آلبوم‌های مختلفی منتشر شده است. این دو هنرمند کشورمان بعد از حضور در اجرای پدر، در پنجمین اجرای جشنواره هم با همایون شجریان در گروه سیاوش روی صحنه می‌روند. در این اجرا بخشی از قطعات «آیینه‌ها» و «نه فرشته‌ام و نه شیطان» با ترکیبی متفاوت از کنسرت تهران اجرا خواهد شد.پایان بخش اجراهای جشنواره تهران علیرضا قربانی است که هفدهم شهریور با گروه اشتیاق روی صحنه می‌رود. او قصد دارد قطعاتی از آثار خاطره‌انگیز خود را که از ساخته‌های استادانی چون همایون خرم، علی تجویدی، فردین خلعتبری، فرهاد فخرالدینی است را به‌همراه چند قطعه‌ که پیش از این در سریال‌هایی چون مدار صفر درجه و شب دهم شنیده شده است، اجرا می‌کند.

مراسم اختتامیه جشن پانزدهمین سالگرد تاسیس خانه موسیقی ایران هجدهم شهریور با اجرا‌های متنوع، معرفی برگزیدگان دوسالانه کتاب بر‌تر موسیقی و تجلیل از هنرمندان پیشکسوت برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها