با برتری در والیبال قهرمانی جهان - لهستان؛

ایران شاخ غول چکمه پوشان را شکست + عکس

تیم ملی والیبال مردان ایران در نخستین دیدار خود از مرحله اول مسابقات قهرمانی جهان با ارائه نمایشی قدرتمندانه و دلپذیر در شهر کراکف لهستان موفق شد با حساب 3 بر یک از سد ایتالیا؛ یکی از مدعیان کسب قهرمانی این دوره گذشته و 3 امتیاز مهم را نصیب خود کند.
کد خبر: ۷۱۱۷۸۹
ایران شاخ غول چکمه پوشان را شکست + عکس

این مسابقه در سالن مملو از جمعیت 15 هزار نفری شهر کراکف، دومین شهر پرجمعیت لهستان برگزار شد. ا

ایران در حالی بر تیم ملی والیبال ایتالیا پیروز شد که تیم چکمه پوشان سابقه حضور در 15 دوره مسابقات والیبال قهرمانی جهان را در پرونده کاری خود دارد و چهار مدال رقابت های قهرمانی جهان را نیز به دست آورده اند. ملی پوشان والیبال ایتالیا در سال های 1990، 1994 و 1998در سه دوره متوالی مدال طلای مسابقات والیبال قهرمانی جهان را از آن خود کردند و در سال 1978 نیز مدال برنز این رقابت ها را به خود اختصاص دادند.

مردان والیبال ایتالیا همچنین پنج مدال نقره و برنز مسابقات والیبال بازی های المپیک را نیز در پرونده کاری خود دارند.

این در حالی است که تیم ملی والیبال ایران پنجمین حضور خود در مسابقات قهرمانی مردان جهان را تجربه می کند و در دور مقدماتی سه دوره این رقابت ها با تیم ایتالیا همگروه بوده است.

ملی پوشان والیبال ایران با پیروزی در این دیدار، شکست دیدار رده بندی لیگ جهانی سال 2014 در فلورانس ایتالیا را نیز جبران کردند.

به گزارش فدراسیون والیبال، ایران که با انسجام تیمی خاصی بازی امروز مقابل ایتالیا را پی گرفته بود، امتیاز ست های اول، سوم و چهارم این دیدار را 25 – 16، 25 – 21 و 25 – 23 به سود خود رقم زد و تنها در ست سوم با حساب 25 – 23 نتیجه را به حریف قدرتمندش واگذار کرد.

تیم ملی کشورمان در این بازی تیم برتر میدان در تمام زمینه ها بود. جایی که در حمله 44 – 42، در دفاع 15 – 8، در سرویس 5 – 3 و در پوئن منفی 29 – 34 از ایتالیا برتر و سرتر کار کرد و موفق شد نخستین گام خود را در رقابت های قهرمانی جهام محکم بردارد. آن هم در برابر ایتالیایی که برای بالاترین عناوین این رقابت ها ماه هاست نقشه کشیده و تمرین کرده است. امیر غفور با کسب 15 امتیاز از حمله و 3 امتیاز از دفاع؛امتیازآورترین بازیکن زمین ایران نام گرفت. همچنانکه فرهاد قائمی با 8 اسپک و 4 دفاع و 2 سرویس – سید محمد موسوی با 6 اسپک و 4 دفاع – مجتبی میرزاجانپور با 8 اسپک و 2 سرویس از دیگر بازیکنان امتیازآور زمین ایران بودند.

ست اول

در زمین ایران از منطقه یک تا شش به ترتیب؛ سعید معروف، فرهاد قائمی، عادل غلامی، امیر غفور، مجتبی میرزاجانپور و سید محمد موسوی قرار گرفتند که فرهاد ظریف نیز لیبرو ایران بود.
در زمین ایتالیا نیز سیمونه پارودی، امانوئله بیرارلی، دراگان تراویسا، جیری کوار، سیمونه بوتی و ایوان زایتسف جای گرفتند که سالواتوره روسینی نیز لیبروی این تیم بود.
بازی با سرویس موجی – پرشی سعید معروف آغاز شد. ایرانی ها ست را خوب آغاز کردند و از همان ابتدا با انسجام تیمی از آتزوری ها چند پوئن پیش افتادند. سرویس های خوب ملی پوشان کشورمان دریافت ایتالیا را به دردسر می انداخت و در ادامه نیز هماهنگی دفاع روی تور و داخل میدان ایران سبب می شد تا همچنان پیشتاز میدان باشد. ایرانی ها خوب توپ می گرفتند و از توپ های برگشتی نهایت استفاده را برای کسب پوئن می کردند. به اشتباه افتادن ایتالیایی ها در اثر بازی یکدست تیم ایران، از نکات قابل توجه ست اول بود که موجب شد پوئن هایی نیز از اشتباهات حریف به صندوق ایران ریخته شود.در نهایت نیز این ست با حساب 25 – 16 به سود ایران به پایان رسید.

ست دوم

دو تیم بدون تغییر در ترکیب به میدان رفتند. در آغاز این ست ایتالیا با ترمیم دفاع روی تور و رعایت اصول حمایت از مدافع و مهاجم به بازی برگشت و برای لحظاتی از ایران پیش افتاد ولی باز هم ملی پوشان ایران به ویژه با درخشش در دفاع روی تور، حمله های زایتسف را ناکام گذاشتند و از حریف قدرتمندشان پیش افتادند.
این در حالی بود که آتزوری ها نیز کم نیاوردند و پا به پای ایران پیش آمدند. پوئن به پوئن. در همین حال از اواسط ست، با چند سرویس خوب و استفاده از توپ برگشتی از ایران پیشی گرفتند. آنها چاره ای نداشتند به غیر از اینکه از هر جا که شد توپ را بلند به زایتسف برسانند تا بلکه با حمله های قدرتمندش بتواند برای تیمش پوئن کسب کند. در نهایت، این ست علیرغم تلاش بی حساب بازیکنان ایران با حساب 25 – 23 به سود ایتالیا پایان یافت.

ست سوم

این ست پس از ده دقیقه استراحت تیم ها جریان پیدا کرد، با استباهات فردی بازیکنان آغاز شد که متعاقبا باعث شد دو تیم پوئن به پوئن پیش بروند. کم کم بازی رنگ فنی به خود گرفت و بازیکنان خود را در زمین پیدا کردند. اگرچه در مجموع، بازی از گرما افتاده بود. ایتالیا از این فرصت نهایت بهره را برد و چهار پوئن از ایران پیش افتاد. اما تغییر میلاد عبادی پور با مجتبی میرزاجانپور در زمین ایران به خط حمله ایران کمک کرد و کمی هم از فاصله کاست. در ادامه با پوئن جانانه ای که سعید معروف از حمله با پاس تراویسا گرفت و سپس دفاع سید محمد موسوی، دو تیم را در امتیاز 19 برابر کرد و مائورو بروتو را وادار کرد تا برای تیمش وقت استراحت طلب کند. دو تعویضه مهدوی – محمودی با معروف – غفور در امتیاز برابر 20 تصمیم بزرگ کواچ در این ست حساس بود که با سرویس های خوب مهدوی و دو دفاع بی نظیر موسوی همراه شد. حالا 22 – 20 به سود ایران شده بود و بروتو دوباره درخواست وقت استراحت داد. حمله زایتسف که سید گرفت و مهدوی پاس داد و عبادی پور به پوئن تبدیل کرد بازی را به امتیاز 23 – 20 به سود ایران رساند. ایران این فاصله مطلوب را در باقی مانده ست نیز حفظ کرد تا در نهایت با حساب 25 – 21 پیروز این ست باشد و با دو ستی که تا اینجای به دست آورده یک امتیاز از ایتالیا بگیرد.

ست چهارم

در ست چهارم دو تیم با ترکیب آغاز کننده ست های گذشته به میدان رفتند. ایران با اعتماد به نفس برای کسب ست پیروزبخش و ایتالیا برای به تساوی کشاندن بازی. یک بازی پایاپای که بر خلاف ست گذشته گرم و پر افت و خیز آغاز شد. با یک اسپک پایپ از میرزاجانپور و سپس هنرمندی دیگر بازیکنان دو تیم. این ست لحظات زیبایی از بازی والیبال را در خود داشت. جایی که رالی پیاپی توپ تماشاگران را نیم خیز کرده بود تا سرنوشت توپ را ایستاده دنبال کنند.

ایران از امتیاز برابر 11 استارت پیش افتادن خود را زد و موفق شد با دفاع خوب غفور و اسپک های قائمی که خط کناره را هدف می گرفت، دو امتیاز از آتزوری ها پیش بیفتد. در ادامه نیز حمله های سرعتی غلامی و دفاع سید محمد موسوی کار ایران را برای برای پیروزی در ست راحت تر کرد. در امتیاز 19 – 15 باز هم کواچ دست به دو تعویضه نتیجه بخش ست گذشته اش زد ولی دیگر ایتالیایی ها خودشان شکست در برابر ایران را پذیرفته بودند. همین بود که به بازی فردی رو آورده و نتیجه ای هم نگرفتند. این در نهایت با حساب 25 – 22 به سود ایران تمام شد تا بازی با حساب 3- 1 به نفع ملی پوشان کشورمان پایان یافته و 3 امتیاز مهم در حساب ایران اندوخته شود.

منبع عکس: سایت رسمی مسابقات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها