آمریکایی‌ها که به‌وجودآورنده گروه‌های تروریستی از جمله گروه تکفیری تروریستی داعش تلقی می‌شوند حال با احساس خطر نسبت به این پدیده آن را یک «سرطان» خطرناک توصیف می‌کنند و خواستار همکاری همه کشورها برای مقابله با آن هستند.
کد خبر: ۷۱۰۴۸۷

در همین رابطه باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در گردهمایی سالانه در شارلوت کارولینای شمالی گفت: ریشه‌کن کردن سرطانی همانند داعش آسان نخواهد بود و سریع انجام نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی بار دیگر ارسال نیروهای زمینی آمریکا به عراق را منتفی دانست و گفت: اجازه بدهید بار دیگر این مطلب را بگویم که ما قرار نیست نیروهای جنگی آمریکا را به عراق بفرستیم. ما اجازه نمی‌دهیم که آمریکا وارد جنگ زمینی دیگری در عراق شود.

این سخنان در حالی بیان می‌شود که دو سناتور جمهوریخواه و دموکرات آمریکایی ضمن هشدار درباره ثروت روزافزون داعش و حمایت مالی برخی کشورهای شریک آمریکا از این گروه تروریستی، خواستار مهار سریع مسیر تامین مالی این گروه از سوی دولت اوباما شدند.

به گزارش تسنیم و به نقل از نشریه «هیل» چاپ کنگره آمریکا، مارکو روبیو، سناتور جمهوریخواه ایالت فلوریدا و باب کیسی، نماینده دموکرات ایالت پنسیلوانیا در نامه‌ای به جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، گفتند: فعالیت‌های جنایی داعش از جمله سرقت، اخاذی و قاچاق به این سازمان کمک کرده که به یکی از ثروتمندترین گروه‌های تروریستی در تاریخ تبدیل شود.

در خبر دیگری بازرسان سازمان ملل دیروز اعلام کردند تروریست‌های داعش مرتکب جرایم جنگی و جنایات علیه بشریت شده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز،‌ این بازرسان اعلام کردند: نیروهای داعش در شمال سوریه عملیاتی را که شامل قطع اعضای بدن، اعدام در ملأعام و شلاق زدن است، انجام می‌دهند. همچنین این گروه در گزارش 45 صفحه‌ای خود با ادعای این‌که نیروهای دولتی سوریه از بمب‌های بشکه‌ای استفاده کرده‌اند، خواستار بررسی این موضوع شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها