استاد علوم سیاسی و روابط بین​الملل آمریکایی مطرح کرد

قابلیت بالای نیروی قدس ایران در مقابله با یگان‌های آمریکایی

یک روزنامه‌نگار و استاد دانشگاه آمریکایی از رهبری جمهوری اسلامی ایران به‌ عنوان رهبری فوق‌العاده یاد کرد و نیروی قدس سپاه پاسداران را دارای قابلیت‌های لازم برای تقابل با نیروهای ویژه آمریکایی خواند.
کد خبر: ۷۰۳۹۱۵
قابلیت بالای نیروی قدس ایران در مقابله با یگان‌های آمریکایی

«جان استانتون»، استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل از دانشگاه «دیترویت»، ساکن ایالات ویرجینیا دارای مقالات و تحلیل‌هایی در زمینه اوضاع سیاسی، امنیت ملی ایالات متحده و نبرد سایبری و ... است و بیش از 2 دهه است که مقالات و یادداشت‌های وی در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

از جمله مقالات و تحلیل‌های منتشره وی در مجلات و پایگاه‌های خبری مختلف می‌توان به مجله «نشنال دیفنس» و پایگاه‌های تحلیلی«پراودا»،«کانتر پانچ»، «های بیم» و ده‌ها مورد دیگر اشاره کرد.

استانتون در گفت‌وگو با فارس درباره موضوعات روز از‌ جمله برنامه هسته‌ای ایران، موضوع غزه و سوریه و موارد دیگر به به پرسش​ها پاسخ داد.

جان استانتون در زمینه برنامه‌های هسته‌ای ایران و مشکلات موجود در این راه گفت: «مشکل اصلی بین ایران و آمریکا را باید در لایه‌های تاریخی و عدم اعتماد سازی جست. البته در داخل آمریکا گروه‌های قدرتمندی متشکل از سیاستمداران، بازیگران و هنرمندان حامی اسرائیل هستند و در کنارشان گروه‌های دیگر چون «یوانی» ،«آیپک» و «جینسا» البته در مقیاس کوچک‌تر قرار دارند.»

*حفظ منافع اسرائیل؛ اولویت نخست لابی‌های صهیونیستی

وی در ادامه درباره تنوع حامیان رژیم صهیونیستی در آمریکا گفت: «باید تأکید کنم که کنگره آمریکا، قانون گذاران و فرماندهان نظامی این کشور تحت تاثیر و نفوذ شبکه گسترده حامیان اسرائیل قرار دارند. گروه‌هایی چون آیپک و جینسا معروف‌ترین لابی‌های هوادار اسرائیل هستند اما در قیاس با لابی‌های مهم دیگر چون ited Jewish Federation of North" America The" و "The Jewish United Fund and the Jewish Alliance" در موقعیت بسیار پایین تری قرار دارند.

استانتون در این زمینه تأکید کرد از دید گروه‌های یاد شده منافع اسرائیل نسبت به منافع آمریکا در اولویت قرار دارد.

*آمریکای غنی از انرژی به تاسیسات هسته‌ای نیاز ندارد

این روزنامه‌نگار و استاد دانشگاه آمریکایی در پاسخ به پرسشی در زمینه حق غنی‌سازی ایران اظهار داشت: «ایران به عنوان یکی از امضاء کنندگان «ان پی تی» حق برخورداری مسالمت آمیز از انرژی هسته‌ای را دارد. البته آمریکایی‌ها می‌گویند ایران نیازی به انرژی هسته‌ای ندارد زیرا دارای ذخایر نفتی و گازی است، اما باید پرسید که خود آمریکا نیز با دارا بودن ذخایر مناسب انرژی پس چه نیازی به انرژی هسته‌ای دارد؟»

*دولت آمریکا با مردم خود نیز مشکل دارد

وی در پاسخ به پرسش دیگری در زمینه نقش رسانه‌های این کشور و نگاه آن‌ها به واقعیت ایران گفت: «باید گفت که علیرغم حضور گسترده تلویزیون در خانه مردم آمریکا، رسانه‌های خبری این کشور در دهه 60 تلاقی حوادث از جمله نبرد ویتنام،حقوق بشر،ترور «جان اف کندی» و «مالکوم ایکس» بودند و عده کثیری از آن‌ها متوجه روابط ایران و آمریکا در آن موقع قرار نمی‌گرفتند. مردم در این زمینه به رسانه‌ها و آنچه که دولت می‌گفت گوش می‌کردند و به عنوان مثال درباره عملیات «آژاکس» در دهه 60 میلادی چیزی نمی‌شنیدند. تصاویر تلویزیونی با حقایق روزمره زمین تا آسمان متفاوت بودند. سئوال شما بسیار مهم است و الان هم باید اقرار کنم که همین مشکل در داخل آمریکا وجود دارد. دولت آمریکا با مردم خود نیز دچار مشکل و عدم ارتباط صحیح است.»

*سران آمریکا از ایران کینه دارند

استانتون در ادامه افزود: «مردم آمریکا متنفر از جنگ هستند اما سران آمریکا به دلیل سقوط شاه ایران، ماجرای گروگان گیری ، ناتوانی عراق زمان صدام حسین در شکست ایران که آمریکا در آن موقع همانطور که می‌دانید حامی عراق بود، ماجرای بیروت در دهه 80 میلادی که آمریکا آن را به ایران نسبت داد و موارد دیگر تشنه نبرد با ایران هستند. جالب است که بدانید بر اساس همه پرسی‌ها مردم آمریکا خواهان همکاری دولتشان با ایران در زمینه نبرد علیه داعش در سوریه و عراق و تبادل اطلاعات در زمینه گروه‌های خرابکار هستند.»

*مردم آمریکا نیز مخالف اسرائیل هستند

وی همچنین در زمینه دیدگاه مردم آمریکا نسبت به کشتار صهیونیست​ها در غزه گفت: «اگر شما ارزیابی دقیقی از داخل آمریکا داشته باشید، متوجه خواهید شد که چقدر در سرتاسر این کشور جوامع مختلف همانند ایرانیان از اقدامات ارتش اسرائیل علیه غزه نفرت دارند و مخالف شدید تجهیز تسلیحاتی اسرائیل از سوی آمریکا هستند. ما شاهد تظاهرات ضد اسرائیلی و در حمایت از مردم فلسطین در لس آنجلس، نیویورک، ورمونت و اوهایو بودیم.»

*منافع مردم آمریکا حمایت از لابی های صهیونیستی نیست

تحلیلگر آمریکایی گفت:« همچنین بطور یقین حمایت از آدمکشان و متجاوزین به نوامیس مردم و زنان و کودکان غزه مناسب منافع مردم آمریکا نیست. منافع مردم آمریکا در حمایت از گروه ضد ایرانی یوانی که از حمایت لابی های یاد شده چون جوئیش فدریشن بهره می برد ، نیست.»

استانتون اظهار کرد؛ «آیت‌الله خامنه‌ای اندیشمند دینی و رهبری فوق‌العاده است. ایشان همچنین به واسطه نبرد عراق علیه ایران در دهه 80 میلادی و سمت​های وقتشان دارای تجربیات زیادی هستند اما بر خلاف آیت الله خامنه‌ای، اوباما با عدم داشتن تجربیات جنگی در گذشته، نظامیان آمریکایی را طی جریان نبرد عراق و افغانستان به کام مرگ فرستاد. تفاوت اصلی این رهبر ایران و رییس جمهور آمریکا این است که اوباما حامی اسرائیل بوده اما آیت‌الله خامنه ای اسرائیل را غده سرطانی می‌داند و خواهان انزوای اسرائیل در منطقه و جهان است.»

*یگان‌های ویژه نظامی ایران قدرتمند هستند

وی همچنین با اشاره به توان نظامی ایران افزود: «آمریکا دارای واحدهای متعدد نظامی از جمله « Navy Seals ، Green Berets» است اما در ایران نیز کماندوها و نیروهای قدس سپاه وجود دارند و تا جایی که من می‌دانم با سپری کردن 2 سال دوره‌های لازم ،قابلیت مقابله را با یگان‌های نام برده آمریکایی دارند.»

وی همچنین با تأیید اقدامات مخفی و آشکار حلقه آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی علیه ایران، سوریه را از جمله جبهه‌های آشکار و همگانی در نبرد علیه ایران دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها