عراقچی: هیچ توافقی در هیچ یک از موضوعات مذاکره به​دست نیامده است

شرمن: حمله نظامی، دانش هسته‌ای ایران را از بین نمی​برد

پس از انتشار مطلبی به نقل از وندی شرمن، رئیس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا مبنی بر توافق ایران و 1+5 درباره فردو، سید عباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد کشورمان این خبر را بشدت تکذیب و تاکید کرد هنوز هیچ توافقی در هیچ یک از موضوعات مورد مذاکره به دست نیامده است.
کد خبر: ۷۰۰۹۷۴

عراقچی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در موضوعاتی همچون اراک و فردو اختلافات همچنان باقی است. وی اضافه کرد: تنها ملاک برای جمهوری اسلامی نیازهای کشور است و در مذاکرات تنها براساس نیازهای کشور تصمیم گرفته خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وندی شرمن، رئیس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا که همراه دیوید کوهن، معاون وزیر خزانه‌داری این کشور برای پاسخ به تعدادی از سناتورها در سنای آمریکا حضور یافته بود، در پاسخ به پرسشی درباره سرانجام سایت فردو در صورت دستیابی به توافق جامع، گفت: توافق شده است که فردو دیگر مرکز غنی‌سازی نباشد و اصلا اگر قرار است برنامه‌ای برای غنی سازی در ایران باشد، فقط تاسیسات غنی‌سازی موجود، نطنز خواهد بود.

وندی شرمن در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایرانیان با چرخه سوخت آشنایی یافته‌اند و حتی با حمله نظامی نیز نمی‌توان این دانش را از آنان گرفت. معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: همان‌طور که در گذشته گفتم ما می‌توانیم همه تاسیساتی را که آنها دارند از بین ببریم، اما آنها می‌توانند باز هم همه آنها را دوباره بسازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها