به گزارش جام جم آنلاین به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، در این نظرسنجی حدود هزار نفر از صاحب نظران، کارشناسان، دانش پژوهان، دانشجویان و علاقهمندان به عرصه بازی های رایانه ای شرکت کردند.
بر اساس این نظرسنجی، حدود 27 درصد از شرکتکنندگان محدود سازی ورود و عرضه بی رویه بازی های رایانه ای خارجی را در ایجاد بازار مناسب داخلی اثر بخش و 18 درصد نیز تا حدودی تاثیر گذار عنوان کردند.
بسیاری از صاحب نظران محدود سازی ورود و عرضه بی رویه بازی های خارجی به همراه اعمال قانون کپی رایت متناسب با شرایط کشور و سرمایه گذاری برای تولید و ارایه بازی های جذاب، تکنیکی و مناسب نیاز جامعه و گروه های هدف را در ایجاد بازار و شبکه اقتصاد گیم ایرانی ضروری عنوان می کنند.
ورود و عرضه بی رویه بازی های رایانه ای خارجی با قیمت نازل و نبود نظارت مستمر بر بازار گیم، ارایه تولیدات داخلی را از مناظر مختلف با مشکل و دشواری های جدی روبه رو کرده است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
داود فتحعلیبیگی معتقد است اقتباس از یک متن باید بهگونهای باشد که با فرهنگ بومی ما سازگاری پیدا کند
گفتوگو با افسانه حسامیفرد، اولین کوهنورد زن تاریخساز ایرانی در مسیر باشگاه هشت هزاریها
تهیهکننده، نویسنده و بازیگران مجموعه شبکه سه، از چالشهای تولید یک قصه اجتماعی میگویند
در گفتوگو با یک جامعهشناس، تهدیدات و فرصتهای هوش مصنوعی برای خانوادههای ایرانی را بررسی کردهایم