دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد:

درآمدزایی و اشتغال در صنعت گیم

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به ورود بازی رایانه ای در خانواده ها اشاره کرد و گفت: امروزه گیم جزء جدایی ناپذیر زندگی جوانان و نوجوانان در ایران و در کشورهای مختلف است.
کد خبر: ۵۸۷۳۵۳
درآمدزایی و اشتغال در صنعت گیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد بازی های رایانه ای، ابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف تولید گیم و سرگرمی در غرب به قصد، ضربه زدن به فرهنگ جوامع مختلف است، افزود: با وجود ابزاری همچون رایانه می توان به عمق هر خانه ای نفوذ کرد و به صورت غیر مستقیم افکار جوانان و نوجوانان را مورد هدف قرار داد.

وی با یادآوری اینکه بازی های رایانه ای ایرانی قدرت مقابله با تولیدات خارجی را دارد، اظهار کرد: بازی های رایانه ای علاوه بر موضوع مناسب باید از کیفیت و قیمت مناسب نیز برخوردار باشد؛ بازی های تولید شده نباید مخرب بوده بلکه با مفهوم خود نیاز مخاطب را برآورده و فرهنگ غنی و کهن کشور را به جوانان نسل های آینده منتقل کنند.

نکو با بیان اینکه باید از وضعیت اقتصادی صنعت گیم حمایت شود، تاکید کرد: با اختصاص بودجه به صنعت بازی سازی، تشویق سرمایه گذاران داخلی، بهاء دادن به طراحان وتولید کنندگان ایرانی و همکاری رسانه ها می توان در ایران و عرصه بین المللی مخاطبان زیادی جذب کرد.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: رقابت با کشورهایی که سال ها در این زمینه فعالیت می کنند کار آسانی نبوده و باید سرمایه گذاری در این بخش افزایش یابد.

به عقیده نکو، وابستگی جوانان به بازی های همراه با خشونت باید کم و با اطلاع رسانی درست و دقیق آنها را تشویق به استفاده از بازی های رایانه ای تولید داخل کنیم.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی به نمایشگاه بازی های رایانه ای در سال گذشته پرداخت و تاکید کرد: در نمایشگاه بازی های رایانه ای، تولیدات جدید و با کیفیت به مخاطبان این صنعت معرفی و زیان وتاثیرات نامطلوب بازی های غربی گوشزد شود.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: برپایی نمایشگاه های گیم باید به فرصتی مناسب جهت معرفی و بازاریابی آثار داخلی تبدیل شود.

سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران، 22 تا 26 مرداد ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها