آلبوم هایی که این هفته شنیدنی شدند

از پرنده های شهر من تا اتوبوس قرمز

جام جم نوا: ˝مرغ سحر˝ با صدای عالیم قاسم اف، ˝نقش‌بندان˝ اثری از مریم تژده، ˝پرنده‌های شهر من˝ اثر حمیدرضا آفریده و... از آلبوم‌هایی هستند که این هفته به بازار موسیقی آمدند.
کد خبر: ۶۹۸۸۵۳
از پرنده های شهر من تا اتوبوس قرمز

«مرغ سحر» - عالیم قاسم اف
عالیم قاسم اف آلبوم "مرغ سحر" را از سوی انتشارات آوای باربد منتشر کرد. این اثر موسیقایی شامل 12 قطعه است و نام بعضی از قطعات این اثر موسیقایی گَل‌گَل، کورعرب ماهنیسی، چهارگاه موغام، بیات شیراز موغام و نازلی یاریم، مرغ سحر، و من گلمیشم سیزه قونان و... است. همچنین این آلبوم شامل دو لوح صوتی و یک لوح تصویری است.
سی‌دی تصویری این اثر شامل پنج قطعه است که نام بعضی از قطعات آن گل گل جیرانم، چهارگاه موغام، بیات شیراز موغام و.... است.
ژانر این اثر موسیقایی سنتی است و این آلبوم توسط محمد مرسلی ضبط شده و تهیه‌کننده آن خسرو سرتیپی بوده است. عالیم قاسم‌اف یکی از معروفترین خوانندگان موسیقی مقامی آذربایجان است.

«نقش‌بندان» - مریم تژده
آلبوم بی‌کلام "نقش‌بندان" با آهنگسازی مریم تژده از سوی انتشارات ماهور منتشر شد. تنظیم قطعات این اثر موسیقایی توسط مریم تژده انجام شده است و میکس و مسترینگ آن به عهده حسن عسگری و حمید عسگری بوده است. در این اثر مریم تژده (تار) و کامران یعقوبی (تنبک) نوازندگی قطعات را بر عهده داشته‌اند.
این اثر شامل 12 قطعه است و نام بعضی از قطعات آن پیش درآمد، درآمد، چهار مضراب رود، کرشمه، چهار مضراب اصفهان، رنگ ماه و.... است. آلبوم "نقش بندان" تکنوازی‌هایی است در دستگاه ماهور و آواز بیات اصفهان که در دو بخش اجرا و ضبط شده است.
بخش اول قطعات و گوشه‌های ردیف موسیقی دستگاهی ایران است که اجرای آن بر خواسته از برداشت شخصی نوازنده از دستگاه ماهور است.
بخش دوم با پیش‌درآمد بیات اصفهان علی اکبر شهنازی آغاز شده و با گوشه‌های درآمد و کرشمه، براساس اجرای علی اکبر شهنازی، اما با تغییراتی متفاوت ادامه می‌یابد و به تدریج تا پایان بخش دوم به برداشت شخصی نوازنده نزدیک تر می‌شود.

«پرنده‌های شهر من» - حمیدرضا آفریده
آلبوم بی‌کلام ˝ پرنده‌های شهر من˝ اثر حمیدرضا آفریده از سوی انتشارات نغمه حصار منتشر شد. آهنگسازی قطعات آلبوم "پرنده‌های شهر من" به عهده حمیدرضا آفریده بوده است و ضبط این اثر موسیقایی در استودیو پژواک و توسط مهدی سالک اردستانی انجام شده است.
حمیدرضا آفریده (کمانچه، کمانچه آلتو، کمانچه پنج سیم، قیچک آلتو)، بهنام معصومی (تنبک، بندیر، دایره، کاخن)، درشن آنند (طبلا)، مصباح قمصری (کوزه) و.... از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.
این آلبوم شامل 9 قطعه است و نام قطعات آن پرنده‌های شهر من، آغاز، شکوه، پرسه در باد، در سوگ پرنده‌ها، شیدایی، نجوا، شوق رهایی، پرواز تا آفتاب است.

«اتوبوس قرمز» - بهزاد بمرانی
آلبوم ˝اتوبوس قرمز˝ اثری از گروه بمرانی و با صدای بهزاد بمرانی از سوی انتشارات چکه منتشر شد.
در این اثر موسیقایی بهزاد عمرانی (گیتار ریتم)، مانی مزدکی (سازدهنی)، جهانیار قربانی (گیتار الکتریک)، آرش عمرانی (پیانو، کیبورد)، کیارش عمرانی (گیتار باس) و آبتین یغماییان (درام، کاخُن) و... از اعضا و نوازندگان هستند.
روی جلد آلبوم "اتوبوس قرمز" نوشته شده است: "برای سه تا 300 ساله‌ها!"
گروه بمرانی از جمله گروه‌های نوپای موسیقی است که پیش از این در آهنگسازی پروژه‌های نمایشی چون "صد سال تنهایی" به کارگردانی حسن جودکی، "بام تهران" به کارگردانی سیامک صفری، "تبار شناسی دروغ و تنهایی" به کارگردانی سجاد افشاریان حضور داشته است.
این گروه سال 1388 با انتشار کارهایش در فضای مجازی کار خود را از کافه‌ها آغاز کردند و در ادامه در کنار گروه‌های تئاتر قرار گرفتند و هرازگاهی کنسرت‌های خیریه برگزار کردند که از آن جمله کنسرت آن‌ها در بازارچه خیریه وحدت است.
گروه بمرانی مرداد سال گذشته در تماشاخانه باروک به صحنه رفت.

«لو» - علی عابدی
آلبوم محلی ˝لو˝ اثری از علی عابدی از سوی انجمن موسیقی خراسان شمالی روانه بازار موسیقی شد.
در این آلبوم که شامل موسیقی مقامی شمال خراسان است و به صورت تصویری و در قالب 3 سی‌دی منتشر شده است، هنرمندانی چون علی یزدانی (آبچوری)، عید محمد پگرگ، محمد دهقان، حسین به بی، سهراب محمدی، عیسی قلی‌پور، ولی رحیمی، یحیی باغچقی، روشن گل‌افروز، محمد بیابانگرد، مهدی گوهری، رمضان پناهی، نوروز علی نوروزی، محمود بهرامی، قاقا زرندی، حسین ولی‌نژاد، حسین عزیزی‌پور، آنه مرادرستگاری، برات قلی پور، رستم مهرگان و جمشید ولی‌نژاد به اجرا پرداخته‌اند.
علی عابدی در مقدمه این اثر در خصوص گردآوری مقام‌های موسیقی خراسان شمالی آورده است: من با گردآوری این مجموعه می‌خواستم پیوند غریضی‌ام را موسیقی مقامی آشکار نمایم. پیوندی که با روح یکایک مردمان شمال خراسان تنیده است و با شنیدن پس زخمه‌ها و آواهای گم و گنگش رد پای زخم خورده اقوامی را مجسم می کنی که سرگذشت تلخ و سرنوشت اندوهباری را با عزت و غرور به دوش کشیده‌اند.
در آلبوم تصویری "لو" برگردان اشعار کرمانجی توسط مهدی رستمی، برگردان اشعار ترکمنی توسط ناصر رهنما صورت گرفته همچنین فرشاد خالقی به عنوان مدیر تصویربرداری، زهرا بهمنیار (طراح صحنه)، عباس شادپور (تدوینگر)، فرشاد خالقی و حامد ظریفیان (تصویربردار) و داوود بهمنیار به عنوان مدیر تولید، علی عابدی را همراهی کرده‌اند.

«مرد زندگی» - علیرضا بهمنی
آلبوم علیرضا بهمنی با عنوان ˝مرد زندگی˝ از سوی انتشارات آوای شباهنگ منتشر شد. در این اثر موسیقایی هادی زینتی، مهدی بحرالعلومی، شهرزاد منصوری ترانه‌سرا هستند و علی دینه، حسین ابراهیمی، رضا کیهانی آهنگسازی قطعات آلبوم را بر عهده داشته‌اند.
تنظیم قطعات آلبوم "مرد زندگی" توسط علی دینه، حسین ابراهیمی، رضا کیهانی و رحمت‌الله وطن‌دوست انجام شده است.
این اثر شامل 11 قطعه است و نام قطعات آن منو ببخش، جاده‌ها، دچار، عروس دریایی، تصویر زندگی، خواب و بیداری، زندگی آینه، ثانیه، زندگی، سکوت، به تو مدیونم است.
پژمان نور (گیتار)، رضا کیهانی (گیتار الکتریک)، علی دینه (پیانو)، حسین ابراهیم (کلارنیت) از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.
ژانر این آلبوم پاپ است و میکس و مسترینگ توسط محمد اسلامی و مرتضی زمانیان انجام شده است.
(هنرآنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها