روزهای پرچالش لوئیس انریکه و آبی و اناری ها

برنامه‌های بارسا بدون سوارس و نیمار چیست؟

بعد از یک فصل بدون جام، آبی و اناری‌های کاتالان با به خدمت گرفتن لوئیس انریکه به‌عنوان سرمربی جدید و خرید لوئیس سوارس، بهترین بازیکن فصل گذشته لیگ برتر، می‌خواهند بار دیگر قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان را پس بگیرند، اما در همین ماه‌های ابتدایی، موانع بلندی بر سر راه سرمربی جدید قرار دارد.
کد خبر: ۶۹۸۰۹۵
برنامه‌های بارسا بدون سوارس و نیمار چیست؟

به گزارش جام جم ورزشی، مساله فقط مربوط به محرومیت لوئیس سوارس نمی‌شود، او حتی در تمرینات نیز نمی‌تواند شرکت کند و این قضیه را بغرنج‌تر کرده است. قطعا هماهنگی کامل لوئیس سوارس با تیم به زمان زیادی نیاز خواهد داشت. در این بین مصدومیت نیمار نیز شرایط را پیچیده کرده است. ستاره برزیلی‌ها در جام جهانی در دیدار با کلمبیا از ناحیه کمر دچار آسیب دیدگی شد و چند هفته‌ای از میادین دور خواهد بود. از سه مرد خطرناک خط حمله بارسلونا در اوایل فصل، فقط لیونل مسی شرایط بازی کردن را خواهد داشت که البته با توجه به خستگی ناشی از هفت دیدار پرفشار جام جهانی، او نیز به استراحت نیاز دارد؛ در چنین شرایطی، لوئیس انریکه باید فکری برای دیدارهای ابتدایی تیمش کند. استراتژی او در بازی‌های نخست باید کمی متفاوت باشد زیرا مردان کلیدی خط حمله اش غایب خواهند بود. لوئیس انریکه باید برای موفقیت تیمش در اوایل فصل، روی تقویت این سه مساله متمرکز شود.

ترمیم خط دفاعی

همان‌طور که می‌دانیم بارسلونا باوجود خرید‌های خوبش در خط میانی و خط حمله، یکی از مهم‌ترین نقاط ضعفش را پوشش نداده است. خط دفاع بارسلونا در اوایل فصل زمانی که نیمار و سوارس حضور ندارند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و لوئیس انریکه باید هر چه سریع‌تر سر و سامانی به این خط دهد. کارلوس پویول رفته است و پیکه همراه بارترا تنها بازیکنانی هستند که می‌توانند در مرکز خط دفاع حضور داشته باشند. البته که خاویر ماسکرانو نیز می‌تواند همچون همیشه در این خط به کار گرفته شود اما او بارها، از جمله در همین جام جهانی اخیر، ثابت کرده که در خط میانی توانایی‌های بسیار بیشتری دارد. ژرمی، متیو بازیکن والنسیا هم‌اکنون مهم‌ترین گزینه‌های بارسلونا برای تقویت خط دفاعی است، اما مذاکرات زوبی زارتا با این باشگاه روند خوبی را پشت سر نگذاشته و دوطرف اختلاف مالی قابل توجهی با یکدیگر در این زمینه دارند. لوئیس انریکه بیش از این نباید فرصت را از دست دهد، او در اوایل فصل به یک خط دفاع آماده و سرحال با همه مهره‌های خود احتیاج خواهد داشت. پیش از این صحبت‌هایی در مورد به خدمت گرفتن متس هوملس یا تیاگو سیلوا به گوش می‌رسید، اما با توجه به این‌که بار دیگر بخش قابل توجهی از بودجه این باشگاه در فصل نقل و انتقالات به خرید یک مهاجم صرف شد، انریکه هم مانند ویلانووا و تاتا مارتینو، باید به موجودی‌هایش اکتفا کند.

حمایت از مسی در خط حمله

قطعا لیونل مسی به تنهایی نمی‌تواند بار تهاجمی تیم را در غیبت سوارس و نیمار به دوش بکشد و به یک حامی واقعی در خط حمله نیاز دارد. مطمئنا اگر بارسا در تابستان الکسیس سانچس و سسک فابرگاس را به آرسنال و چلسی واگذار نمی‌کرد، انریکه در این مقطع، تا این اندازه دچار مشکل نمی‌شد اما حالا او باید به گزینه‌های محدودش اکتفا کند.

در شروع فصل دو بازیکن این وظیفه را خواهند داشت تا مسی تنها نباشد. پدرو با تجربه و دلوفئوی جوان روزهای سختی را در آغاز رقابت‌های لالیگا پیش رو خواهند داشت. دلوفئو که از اورتون به نوکمپ بازگشته، باید نشان دهد همان استعدادی است که بارسلونا و هوادارانش به آن نیاز دارند. پدرو نیز تجربه زیادی دارد و باید ثابت کند دلیلی برای فروشش در تابستان وجود نداشته است. رافینیا و راکیتیچ نیز دیگر گزینه‌هایی هستند که باید در فاز تهاجمی تیم حضور فعالی داشته باشند. غیبت نیمار و سوارس مساله کوچکی نیست، همه بازیکنان باید در کنار یکدیگر جای خالی این دو بازیکن را پر کنند.

تیمت را سریع پایه‌ریزی کن

قطعا بارسا زیر نظر لوئیس انریکه تغییرات زیادی را نسبت به زمان تاتا مارتینو خواهد داشت. فلسفه بازی بارسا البته هیچ وقت تغییر نمی‌کند، اما جزئیات می‌تواند دچار تغییرات شود. لوئیس انریکه باید زودتر از همیشه، این تغییرات را در تیم به‌وجود آورد. شروع فصل برای بارسا بسیار حیاتی است و زمانی برای آزمون و خطا نمی‌تواند باشد. سرمربی سابق سلتاویگو باید در پیش فصل همه اهداف تاکتیکی خودش را در تیم پایه‌ریزی کند و مهم‌تر از همه، او باید این سیستم را در شروع فصل بدون نیمار و سوارس در تیم ایجاد کند. مساله‌ای که «درست» اجرا شدن آن بسیار حیاتی می‌تواند باشد. شروع فصل قطعا بدون سوارس و نیمار آماده کار دشواری خواهد بود اما لوئیس انریکه و مجموعه بارسا می‌توانند این دشواری را به حداقل خود برسانند.

منبع: bleacherreport

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها