مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان تهران گفت: وضع آب استان همچنان در وضع هشدار است و از مردم می خواهیم در یک ماه باقیمانده از فصل گرما حداکثر صرفه جویی را داشته باشند.
کد خبر: ۶۹۸۰۲۵
آب استان تهران همچنان در وضع هشدار است

خسرو ارتقایی افزود: در روزهای اخیر که دمای هوا افزایش یافته است در اوج مصرف آب هستیم و مجموع حجم ذخایر آبی پشت سدهای طالقان، لار، ماملو، امیرکبیر و لتیان 576 میلیون مترمکعب است که این میزان سال گذشته در همین زمان 150 میلیون مترمکعب بیشتر بود.

وی گفت: دو سال است که در استان با خشکسالی مواجهیم و میزان بارندگی نسبت به سال گذشته یازده درصد و نسبت به درازمدت 28 درصد کاهش یافته است و شاهد کاهش 20 درصدی ورودی رودخانه ها به سدها هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان تهران افزود: توصیه می کنیم که از شستشوی خودرو و فضای حیاط منازل و همچنین آبیاری فضای سبز با آب تصفیه شده جداً خودداری شود تا مجبور نشویم فشار آب برخی مناطق را کاهش دهیم.

ارتقایی گفت: بحث قطع نوبتی آب در نقاط مختلف شهر تهران در دستور کار ما نیست و همه تلاش ما این است که با استفاده از منابع سدها و چاه ها، کمبودها را جبران کنیم اما وضع آب در شمال شرق تهران به هیچ وجه مطلوب نیست.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها