مناطق مختلف نوار غزه در حالی روز گذشته سیزدهمین روز از حملات شدید صهیونیست‌ها را پشت سر گذاشت که همچنان به آمار شهدای فلسطینی‌ها اضافه می‌‌شد. تازه‌ترین آمار این شهدا مربوط به جنایتی هولناک بود که تانک‌های اسرائیلی در منطقه الشجاعیه در شرق غزه برجا گذاشتند.
کد خبر: ۶۹۷۷۹۱

به گزارش منابع خبری همچون بی‌بی‌سی، این محله در تمام طول شنبه‌شب و صبح دیروز زیر سنگین‌ترین حملات تانک‌های اسرائیلی قرار داشت. بنا به گفته دکتر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه دست‌کم 60 نفر در این حملات شهید شدند. نزدیک به 300 نفر از اهالی این منطقه نیز بر اثر این حملات مجروح شدند. تصاویری که روز گذشته از این منطقه منتشر شد، اجسادی را نشان می‌داد که به دلیل محدودیت دسترسی امدادگران و آمبولانس‌ها در خیابان و زیر آوار رها شده‌ بودند. اجساد زنان و کودکان بسیاری در این تصاویر دیده می‌شد. گفته می‌شود به نیروهای امدادرسان نیز آسیب رسیده و از امدادرسانی بازمانده‌اند.

در همین حال گفته می‌شود هزاران نفر از ساکنان محله الشجاعیه از شنبه‌شب و با تشدید حملات رژیم صهیونیستی، وحشت‌زده و هراسان در حال فرار از خانه‌ و محله‌شان بوده‌اند. خبرگزاری فرانسه نیز از کشته شدن یک فیلمبردار و امدادگر فلسطینی در حمله به این منطقه خبر داد. منابع خبری همچنین اعلام کردند از جمله شهدایی که تاکنون شناسایی شده‌اند، پسر اسامه خلیل الحیه، از رهبران حماس و همسر و دخترش هستند.

با وقوع جنایت الشجاعیه، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ پیشنهاد برای برقراری آتش‌بسی دو ساعته را در این منطقه مطرح کرد که با موافقت ارتش اسرائیل رو‌به‌رو شد. این آتش‌بس از ساعت یک و نیم بعدازظهر به وقت محلی آغاز شد. البته این تنها حملات صهیونیست‌ها در روز گذشته نبود بلکه دیگر مناطق غزه نیز شاهد چنین حملات شدیدی بود. گفته می‌شود بر اثر این حملات تعداد شهدای غزه درمجموع تاکنون به 400 نفر و شمار مجروحان به بیش از 3000 نفر رسیده است.

کشتن مهاجمان

با آغاز حملات زمینی رژیم صهیونیستی از روز پنجشنبه، آمار متفاوتی از میزان کشته‌های اسرائیل در رسانه‌ها مخابره می‌شود. منابع فلسطینی و وابسته به جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس در غزه شمار کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی را بیش از ۱۴ نفر اعلام می‌کنند. در همین زمینه، حماد الرقب از فرماندهان حماس در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز خبر داد که در چهار حمله چریکی نیروهای مقاومت به نظامیان صهیونیست 14 نفر از نیروهای دشمن کشته شدند. بنا به گفته الرقب، این حملات در مناطق نزدیک به خان یونس و رفح توسط نیروهای مقاومت انجام شده است.

این در حالی است که پایگاه خبری فلسطین‌الیوم روز گذشته اعلام کرد بر اساس بیانیه‌های ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات زمینی علیه نوار غزه در روز پنجشنبه هفت نظامی اسرائیلی کشته شده‌اند. علاوه بر این، رادیو اسرائیل گزارش داده است که هم​اکنون ۵۱ نظامی صهیونیست به دلیل جراحت در بیمارستان به‌سر می‌برند که حال هفت نفر از آنها وخیم گزارش شده است. در خبر دیگری، شبکه اسرائیلی «آی24» از زخمی شدن سرهنگ «رسان علیان» فرمانده تیپ گولانی ارتش رژیم‌صهیونیستی در جریان عملیات زمینی در نوار غزه خبر داد. رسانه‌های دیگر در رژیم صهیونیستی با تائید این خبر اعلام کردند جراحت وی وخیم نیست.

شروط مقاومت برای آتش‌بس

این اتفاقات در حالی رخ می دهد که تلاش‌های دیپلماتیک برای برقراری آتش‌بس نیز در جریان است. پس از مخالفت حماس با میانجیگری مصر در این روند، قطر شروط مقاومت برای آتش‌بس با رژیم صهیونیستی را تحویل گرفت و اعلام کرد.

براساس این شروط که حماس کتبا به دوحه پایتخت قطر فرستاد تمامی گذرگاه‌ها باید گشوده و فعالیت در اسکله غزه دوباره از سر گرفته شود تا امکان وارد کردن تمامی کالاها از جمله برق، سوخت، مصالح ساختمانی و تمام نیازهای فلسطینی‌ها فراهم شود. براساس این شروط، رژیم صهیونیستی باید متعهد شود که به محاصره اقتصادی و مالی نوار غزه پایان می‌دهد و ضمانت آزادی ماهیگیری و قایقرانی تا 12 مایل دریایی را می‌دهد.

از دیگر درخواست‌های مقاومت این است که رژیم صهیونیستی توافق​نامه امضا شده در اکتبر سال 2012 در قاهره میان حماس و طرف اسرائیلی در خصوص تبادل اسیران فلسطین را اجرا کند. این توافق​نامه شامل اسیرانی می‌شود که آزاد شده و بار دیگر بازداشت شده‌اند. از دیگر خواست‌‌های مقاومت، این است‌که تمامی مجازات گروهی علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری لغو شود که از جمله آنها آزادی تمام بازداشت‌شدگان بویژه رئیس و اعضای شورای قانونگذاری فلسطین است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها