روایتی تاریخی از وقایع زمان سلطان سلیمان قانونی

این کتاب روایتی تاریخی است از نویسنده ترک درباره سلطان سلیمان قانونی و وقایع تاریخی آن عصر که برای اولین بار به فارسی برگردانده شده است.
کد خبر: ۶۹۷۵۳۹
روایتی تاریخی از وقایع زمان سلطان سلیمان قانونی

سلطان سلیمان قانونی یکی از مهم‌ترین و بزرگترین پادشاهان سلسله عثمانی به شمار می‌آید.

مؤلف کتاب، یاووز باهادیر اوغلو معروف به نیازی بیرینجی در سال 1945م در روستای حیصارلی از توابع ریزه در ترکیه به دنیا آمد. در سال 1971م در استانبول روزنامه‌نگاری را آغاز کرد. او خبرنگاری، تحقیق و بررسی و گزارشگری انجام می‌داد و به عنوان مدیر روزنامه و مجله بود.

وی از نام «یاووز باهادیر اوغلو» در تألیف کتاب‌ها استفاده نمود. اوّلین کتاب او با نام «سونگر اوغلو» و بعد از آن نیز «بخارا می‌سوزد» از پرفروش‌ترین کتاب‌های ترکیه شد. به طور عمومی بیش از 30 اثر در مورد دوره‌های مختلف عثمانی به رشتة تحریر درآورده است. از کتاب‌های آخر او می‌توان به «ما عثمانی هستیم»، اشاره کرد.

یاووز باهادیر اوغلو در زمینه‌های رمان، کتاب کودک، داستان، پژوهشی، سناریوهای فیلم و آثار فکری، بیش از صدها اثر دارد. در داخل ترکیه و خارج از آن کنفرانس‌های متعددی دربارۀ عثمانیان برگزار کرده است و از مؤسسات مختلفی، جوایز متعددی دریافت کرده است.‌ ایشان در حال حاضر در یک رادیوی بین‌المللی هر روز به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون موضوعات روزانه می‌پردازد و مقاله‌نویس روزنامه‌های معتبر ترکیه هستند.

این کتاب در 362 صفحه، از متن ترکی استانبولی زیرنظر یوسف بیگ‌باباپور، با ترجمه اکبر وقاری فر و ویراستاری زهرا ابراهیم اوغلی خیاوی برگردانده شده و از سوی انتشارات سفیر اردهال در تهران در سال 93 منتشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها