نامه بسیج دانشجویی ۳۵ دانشگاه کشور به بان‌ کی‌مون:

صدای مردم مظلوم غزه را بشنوید

بنا به اعلام یونیسف بیش از 900 هزار ساکن غزه به آب سالم دسترسی ندارند

آتش صهیونیست‌ها از زمین و آسمان بر سر غزه

هم اکنون 12 روزی می‌شود که کودکان غزه با صدای مهیب موشک‌های اسرائیلی یا از خواب بیدار شده و یا در همان وضع، به خوابی ابدی فرومی‌روند. اگر تا روز پنجشنبه تنها جنگنده‌های اسرائیلی به سفیران مرگ شهروندان بی‌گناه غزه تبدیل شده بودند، از آن روز به بعد نیروهای زمینی ارتش این رژیم نیز حملات خود را علیه مردم این شهر آغاز کرده‌اند.
کد خبر: ۶۹۷۳۸۵

در حالی که مسئولان رژیم صهیونیستی هدف از این حملات را مقابله با موشک‌های مقاومت اعلام کرده‌اند، اما آمار تازه در مورد شهدای این حملات موضوع دیگری را روایت می‌کند. بنا به گزارش‌های مختلف، تا عصر روز گذشته نزدیک به 337 نفر در این حملات شهید شده‌اند که 72 نفر از آنها را کودکان زیر 12 سال تشکیل می‌دهد.

این حملات طی 48 ساعت گذشته شدت بیشتری به خود گرفته و فجایع دیگری در مناطق غزه را رقم زده است. پس از آن‌که هفته گذشته 18 نفر از اعضای خانواده ابراهیم بطش (رئیس‌پلیس غزه) در اثر این حملات به شهادت رسیدند، چنین اتفاقی این بار برای خانواده ابوجراد افتاد. آن گونه که منابع خبری گزارش داده‌اند، اصابت موشک‌های اسرائیلی به خانه ابوجراد در بیت لاهیا شهادت هشت عضو این خانواده متشکل از مادربزرگ، مادر، پدر و پنج فرزند را رقم زد. در عملیات دیگری در شهر غزه نیز سه برادر خردسال از یک خانواده که به ترتیب پنج، شش و هفت سال داشتند، به شهادت رسیدند.

در کنار این جنایات، باید به مشکلاتی اشاره کرد که مردم عادی غزه این روزها با آن مواجهند. یکی از این مشکلات، خبری بود که یونیسف روز گذشته اعلام کرد.

بنا به گزارش یونیسف، به دلیل ادامه حملات ارتش رژیم صهیونیستی و تخریب بخشی از زیرساخت‌ها در نوار غزه، 900 هزار فلسطینی در این منطقه به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند.

این در حالی است که شرق خان یونس روز گذشته شاهد درگیری شدید نیروهای زمینی رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت بود. در همین زمینه، منابع امنیتی در فلسطین از انهدام یک دستگاه تانک و یک دستگاه بولدوزر ارتش رژیم صهیونیستی در شرق خان یونس خبر دادند. همچنین طی درگیری‌ها در نزدیکی شهرک صهیونیست نشین عین الثالثه یک افسر صهیونیست هدف تیراندازی نیروهای مقاومت قرار گرفت و بشدت زخمی شد.

وضع یک سرباز رژیم صهیونیستی نیز که در شرق غزه هدف حمله قرار گرفته بود وخیم گزارش شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها