رمضان خونین غزه

آغاز آتش بس ۵ ساعته

شمار شهدای حملات صهیونیست‌ها در غزه به 205 نفر و زخمی‌ها به 1530 نفر رسید

تشدید جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه

با به نتیجه نرسیدن پیشنهاد آتش‌بس مصر، درگیری‌ها در غزه و سرزمین‌های اشغالی از سرگرفته شد و رژیم صهیونیستی با سوءاستفاده از این موقعیت حملات شدیدی را بویژه علیه رهبران گروه‌های مقاومت در دستور کار خود قرار داد. در این حملات که به صورت شبانه انجام شد دست‌کم هشت فلسطینی دیگر به شهادت رسیده و بنابر آخرین آمارها تعداد شهدای جنگ تحمیلی علیه غزه تاکنون به 205 نفر و زخمی‌ها به 1530 نفر رسید.
کد خبر: ۶۹۶۷۷۳

این درحالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به بهانه ادامه شلیک موشک از غزه تهدید به حملات شدیدتر کرد. به گزارش ایرنا و به نقل از رویترز، نتانیاهو در اظهاراتی که از رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی پخش شد، مدعی شد: حل دیپلماتیک این مناقشه ارجحیت داشت، اما حماس هیچ راه دیگری برای ما باقی نگذاشته است جز این‌که عملیات علیه آنان را تشدید کنیم. در واکنش به اظهارات مقامات صهیونیستی مشیر المصری، عضو شورای قانونگذاری فلسطین روز سه‌شنبه با اعلام این‌که طرح آتش‌بس مصر به مقام‌های حماس ارائه نشده است، تاکید کرد: پذیرش آتش‌بس مشروط به لغو کامل محاصره نوار غزه، بازگشایی گذرگاه رفح و آزادی اسرای فلسطینی است. وی همچنین گفت: باید ضمانت‌های بین‌المللی وجود داشته باشد تا دشمن صهیونیستی را به اجرای بندهای آتش‌بس متعهد و ملزم کند.

ارتش رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب تائید کرد که یک صهیونیست بر اثر شلیک موشک‌های مبارزان فلسطینی در اطراف نوار غزه به قتل رسیده است. هویت مقتول فاش نشده اما اطلاعیه ارتش، از وی به عنوان نخستین غیرنظامی اسرائیلی یاد کرده است که از زمان آغاز درگیری‌های یک هفته گذشته تاکنون میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌های نوار غزه به قتل می‌رسد.

از سوی دیگر درخبرها آمده بود که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد دیروز خانه‌های رهبران حماس از جمله محمود الزهار، از اعضای برجسته دفتر سیاسی حماس و اسماعیل الاشقر، از اعضای شورای قانونگذاری و فتحی حماد، وزیر داخلی در دولت حماس و خانه چند نفر دیگر از رهبران این جنبش را هدف قرار دادند. خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بیش از 12 خانه در مناطق مختلف در نوار غزه را هدف قرار داده و خانه محمود الزهار را تخریب کردند، اما به هیچ‌کدام از این رهبران مقاومت آسیبی نرسیده است.

در همین حال ارتش رژیم صهیونیستی از ساکنان مناطق شجاعیه، زیتون و بیت لاهیا در غزه خواست تا برای حفظ جانشان خانه‌هایشان را ترک کنند. بر اساس جدیدترین آمار، در ابتدای سال 2014 شمار ساکنان محله زیتون در جنوب غزه بالغ بر 50 هزار نفر و شمار ساکنان محله شجاعیه در شرق غزه 100 هزار نفر و شمار ساکنان شهرک بیت لاهیا در شمال نوار غزه نیز 75 هزار نفر است. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: از اهالی زیتون و شجاعیه خواسته شده تا به شهر غزه بروند و از اهالی بیت لاهیا نیز خواسته شده به طرف منطقه جبالیا بروند.

اظهارات ضد و نقیض

مقامات رژیم صهیونیستی درباره ادامه حملات خود به غزه اظهارات ضد و نقیضی را مطرح می‌کنند که از سردرگمی این رژیم حکایت دارد. برای مثال ابراهیم هالوی، رئیس پیشین دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی گفته است: بدون شک مذاکره با حماس گزینه بدی است، اما گزینه‌های دیگر یعنی جنگ بدتر از آن خواهد بود. هالوی افزود: ما پیشتر با حماس درگیری داشتیم که این مراحل با توافق‌هایی پایان گرفت، اما این توافق‌ها فقط یک مذاکره بود مثل آنچه در خصوص پرونده گلعاد شلیط سرباز اسرائیلی انجام دادیم. این درحالی است که آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه تندرو رژیم صهیونیستی گفته است: باید عملیات صخره سخت با تسلط ارتش اسرائیل بر نوار غزه به شکل کامل پایان یابد. وی یادآور شده است: اگر اکنون آتش‌بس برقرار شود حماس خود را برای دور دوم حملات آماده کرده و موشک‌های بیشتری را پرتاب خواهد کرد.

طی روزهای گذشته موج انتقادات علیه مقامات صهیونیستی بالا گرفته بود. در همین رابطه روز گذشته اعلام شد احتمال دارد دانی دانون، معاون وزیر جنگ اسرائیل به دلیل انتقادهایش از کار برکنار شود. به گزارش مهر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد قصد دارد دانی دانون معاون وزیر جنگ و یکی از اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی را به دلیل انتقادات شدید وی از سیاست‌های نتانیاهو، از سمت خود برکنار کند.دانون روز سه‌شنبه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی را در غزه شکست خورده توصیف کرده بود و این امر بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت.

ادامه اعتراضات جهانی

موج اعتراضات علیه رژیم صهیونیستی در سراسر جهان همچنان ادامه دارد. در ادامه این اعتراضات گفته شد مجلس جدید هند کشتار فلسطینیان در غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی را محکوم کرده است. به گزارش ایرنا، نمایندگان احزاب چپگرای هند با در دست گرفتن پلاکاردهای ضد اسرائیلی خواهان اقدام سریع دولت کشورشان در محکوم کردن حملات بیرحمانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه شدند. همچنین جوانان شهر سرینگر مرکز کشمیر تحت اداره هند با راهپیمایی در خیابان‌ها اعتراض خود را نسبت به ادامه بمباران مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مختلف مردم فیلیپین روز چهارشنبه با محکوم کردن حملات رژیم اشغالگر قدس به غزه، غرب را عامل اصلی جنایات این رژیم معرفی کردند و خواستار موضعگیری جامعه بین‌الملل علیه رژیم صهیونیستی و حامیانش شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها