مقامات غزه شمار شهدا و زخمی های حملات شش روزه به این شهر را تا به امروز ، ۱۶۴ شهید و حدود ۱۰۹۲ زخمی اعلام کردند.
کد خبر: ۶۹۵۲۱۲
164 شهید و ۱۰۹۲ زخمی درغزه

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الاقصی، همزمان با تشدید حملات هوایی اسرائیل به غزه شمار کشته‌های فلسطینی این حملات به یکصد و شصت و چهار نفر رسیده است.

در این حملات هزار و نود و دو نفر هم زخمی شدند. بعضی خبرگزاری ها تعداد شهدا را تا دویست شهید اعلام کرده‌اند .

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، شورای امنیت سازمان ملل از رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خواست به خصومت ها در غزه پایان دهند و ضمن احترام به حقوق بین الملل بشر دوستانه، تلفات انسانی را متوقف کنند.

15 کشور عضو شورای امنیت متفق القول در بیانیه ای، خواستار خنثی شدن بحرانی شدند که در نتیجه آن تاکنون صدها نفر جان خود را از دست داده اند. آنها همچنین بازگشت آرامش و برقراری آتش بس نوامبر 2012 را خواستار شدند.

شورای امنیت در بخشی از این بیانیه، «نگرانی شدید» خود را در زمینه «محافظت و آرامش» غیرنظامیان هر دو طرف ، ابراز کرد.

این شورا از طرفین خواست بار دیگر با هدف دستیابی به توافقنامه جامع صلح مبتنی بر راه حل تشکیل دو کشور، به میز مذاکره بازگردند.

بیانیه شورای امنیت در حالی صادر شد که تازه ترین خبرها از کشته شدن هشت فلسطینی دیگر در نتیجه حملات هوایی شنبه شب به باریکه غزه حکایت دارد.

اسرائیل با فراخوان 40 هزار نیروی احتیاط خود تهدید کرده است وارد مرحله عملیات زمینی خواهد شد.

نظامیان صهیونیست سی خمپاره به مناطقی از لبنان شلیک کردند

شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری گزارش داد: تعداد خمپاره های شلیک شده از سوی نظامیان صهیونیست به مناطق زبقین و طیر حرفا و الضبعه لبنان به 30 عدد رسید.

شبکه تلویزیونی الاقصی هم اعلام کرد در حملات هوایی بامداد امروز صهیونیست ها به شمال و جنوب غزه ده‌ها فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

خواهرزاده اسماعیل هنیه از رهبران ارشد جنبش حماس در نوار غزه بعد از ظهر شنبه همراه با پنج فلسطینی دیگر در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از غزه ، مقامات فلسطینی نزدیک به هنیه که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند نضال الملش 22 ساله خواهرزاده هنیه و پنج فلسطینی دیگر در حمله هوایی اسرائیل به غزه کشته شدند.

این منابع افزوند ملش و گروهی از پسران جوان هم سن و سال او در خانه ای در محله شیخ رضوان شهر غزه دور هم جمع شده بودند که یک موشک اسرائیل ناگهان به این خانه اصابت کرد.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه به خبرنگاران گفت در این حمله شش جوان فلسطینی کشته و ده نفر دیگر هم زخمی شدند.

منابع بیمارستانی شهر غزه اعلام کردند در تازه ترین حمله شنبه شب جنگنده های رژیم صهیونیستی به منطقه ای در شهر غزه ، دست کم 15 فلسطینی به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از شهر غزه ، «اشرف القدره» سخنگوی سازمان های امداد رسانی غزه در توضیح این خبرگفت در حمله هوایی اسرائیل به محله «التفاح» در غزه ، یک خانه و یک مسجد هدف قرار گرفت که بر اثر آن دست کم 15 فلسطینی کشته شدند.

این سخنگو افزود براثر این حمله 35 تن دیگر نیز زخمی شدند و همچنین یک فلسطینی دیگر نیز در منطقه رفح در جنوب غزه ، کشته شد.

صدای آ‍ژیر در مناطق مختلف سرزمین های اشغالی

آژیرهای خطر در شهرک مودیعین در غرب شهر رام الله در کرانه باختری و همچنین در ساحل عسقلان و اشکول و در فرودگاه بن گورین و ریشون لیتسون به صدا در آمده است.

19 صهیونیست در تل آویو زخمی شدند

شبکه تلویزیونی الاقصی به نقل از شبکه ده تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در پی حملات موشکی گردان های عزالدین قسام به تل آویو نوزده صهیونیست زخمی شدند.

تل آویو را موشک باران خواهیم کرد

گردان های الاقصی با صدور بیانیه ای تاکید کردند: تل آویو را موشک باران خواهد کرد.

گردان های الاقصی تاکید کرد: تل آویو را با موشک های جی 80 هدف قرار می دهد.

شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد: سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی قادر به رهگیری این موشک ها نیست.

بررسی آتش بس در غزه

برخی خبرها از بررسی برقراری آتش بس در غزه حکایت دارد.

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: انگلیس و آمریکا و فرانسه و آلمان امروز یکشنبه موضوع آتش بس در غزه را بررسی می کنند.

فرودگاه غزه هدف توپخانه رژیم صهیونیستی

شبکه تلویزیونی الاقصی گزارش داد توپخانه رژیم صهیونیستی اطراف فرودگاه غزه را هدف قرار داد.

رژیم صهیونیستی همچنین با قایق های جنگی به شهر غزه حمله کرد. کشتی های جنگی و جنگنده های ارتش اسرائیل غزه را به شدت هدف حملات خود قرار داده اند.

اسرائیل دیوانه وار در حال بمباران مساجد و خانه ها و بیمارستانهاست

شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد :جنگنده های اسرائیلی به صورت دیوانه وار در حال بمباران و موشکباران مساجد و خانه ها و بیمارستانها هستند.

شبکه الاقصی تصاویری از قربانیان جنایت امروز رژیم صهیونیستی در نوارغزه همچنین تصاویری از خانه یک شهروند فلسطینی که در حملات امروز رژیم صهیونیستی به نوارغزه هدف قرار گرفته است، پخش کرد.

کودکان هزینه جنگ مخرب اسرائیل با حماس را می پردازند

روزنامه ایندیپندنت نوشت به گفته مقامات پزشکی فلسطینی هفتاد درصد از مجروحان جنگ اسرائیل با حماس را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

شبکه تلویزیونی الاقصی گزارش داد ، جسد سومین شهید معلول از زیر آوارهای انجمن معلولان که بامداد امروز در بیت لاهیا در نوار غزه هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت بیرون آورده شد.

رژیم صهیونیستی پیش از حمله زمینی باید صدها هزار بار فکر کند

ابو احمد سخنگوی گردانهای قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با هشدار به رژیم صهیونیستی درباره عواقب حمله زمینی اش به نوارغزه تأکید کرد این رژیم پیش از حمله زمینی به نوار غزه باید صدها هزار بار فکر کند.

به گزارش شبه تلویزیونی المیادین ، ابو احمد تأیید کرد موشکهای کورنت از سال 2012میلادی در اختیار نیروهای مقاومت در غزه است و استفاده از این موشکها در شرایط کنونی به اسرائیل نشان خواهد داد که اگر حمله زمینی کند چه بر سر نیروهایش خواهد آمد.

درشرایط کنونی، جایی برای آتش بس نیست

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی اسلامی فلسطین «حماس» تاکید کرد در سایه ادامه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، جایی برای سخن گفتن از آتش بس وجود ندارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، فوزی برهوم گفت: اشغالگران باید زیر فشار قرار گیرند تا ابتدا جنایت های خود را متوقف کنند. طرف های بین المللی به دنبال آن هستند که ابتدا شلیک موشک های مقاومت را متوقف کنند. ما می گوییم پرتاب موشک های مقاومت نتیجه تجاوزگری اشغالگران و قتل کودکان فلسطینی است.

حماس پیش نویس آتش بس مطرح شده را رد کرد

شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت گزارش داد ، جنبش حماس تاکنون پیش نویس آتش بس مطرح شده را رد کرده است. پیش نویس مطرح شده شامل دو بخش امنیتی و اقتصادی است.

فرار شمار زیادی از اسرائیلی ها از شهرک های اطراف نوار غزه

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین ، در پی پاسخ موشکی رزمندگان حماس به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی شمار زیادی از صهیونیستهای شهرک نشین خانه و زندگی خود را رها کرده اند . در حملات دیروز موشکی حماس سه صهیونیست در شهرهای حیفا ، اسدود و اطراف نابلس به هلاکت رسیدند . دست کم 32 صهیونیست هم در این حملات زخمی شدند. از آغاز دور جدید درگیری ها در نوار غزه فعالان فلسطینی بیش از 405 موشک به مناطق جنوب ، مرکز و حتی شمال اسرائیل شلیک کردند و سامانه گنبد آهنین اسرائیل فقط 50 موشک را رهگیری و منهدم کرده است همچنین سامانه دفاع گنبد آهنی رژیم صهیونیستی تنها یک چهارم از راکت های شلیک شده حماس را منهدم کرده است.

شبکه تلویزیونی الاقصی گزارش داد رژیم صهیونیستی به اصابت چند موشک به بئر السبع ، اشکول و زخمی شدن سه صهیونیست و ویرانی تعدادی از خانه ها به طور مستقیم اذعان کرد.

مناطقی که در فلسطین اشغالی هدف حملات موشکی مقاومت فلسطین قرار می گیرند پیوسته در حال گسترش است.

شبکه تلویزیونی الاقصی گزارش داد، یک فروند موشک به منطقه ریشون لیتسیون در فلسطین اشغالی اصابت کرد.

شبکه ده تلویزیون رژیم صهیونیستی از شلیک دهها فروند موشک های مبارزان فلسطینی به سمت شهرکهای صهیونیست نشین در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.

گردان های قسام مواضع نیروهای صهیونیستی را در شرق استان مرکزی با سه موشک 107 هدف قرار داد.

دستیابی به منابع گازی انگیزه اصلی رژیم صهیونیستی از حمله به غزه

به گزارش المیادین، روزنامه گاردین فاش کرد ؛ هدف واقعی اسرائیل از حمله به نوار غزه، تسلط بر منابع گازی کشف شده در سواحل این منطقه و مقابله با بحران انرژی در فلسطین اشغالی است. این روزنامه به سخنان قبلی موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل درباره تلاش برای بهره برداری از منابع گازی اشاره کرد که در سال 2000 نزدیک سواحل غزه کشف شده بود.حجم ذخایر گاز کشف شده در سواحل نوار غزه 1400 میلیارد فوت مکعب برآورد می شود که درآمد سالانه فروش آن به چهار میلیارد دلار می رسد.

سفیرآمریکا در تل آویو:ازحمله زمینی اسرائیل به غزه حمایت می‌کنیم

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: دن شاپیرو سفیر آمریکا در تل آویو بر حمایت واشنگتن از عملیات زمینی اسرائیل در نوار غزه تاکید کرد.

محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به غزه در جهان

به دنبال ادامه حملات نظامی رژیم صهیونیستی به فلسطینیان نوار غزه دولت های یمن،‌ونزوئلا، موریتانی، ‌کویت، بحرین و پاکستان تجاوزات این رژیم به غزه را محکوم کردند و از جامعه جهانی و شورای امنیت خواستند به مسئولیت های خود در مهار کردن جنگ طلبی رژیم صهیونیستی و اعلام آتش بس در سرزمین های اشغالی فلسطین و حمایت از مردم غزه عمل کنند.

در همین حال صدها تن از مردم آمریکا ،انگلیس ، فرانسه ، آلمان ، یونان ،بولیوی ، اندونزی ، ترکیه ، مکزیک ، مصر ، اردن ، تونس ، مغرب با تظاهرات و حضور در خیابانهای خواستار پایان حمله نظامی رژیم صهیونیتستی به غزه شدند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهورروسیه نیز در تماس تلفنی با نتانیاهو توقف حملات به غزه را خواستار شد.

عمار الحکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی و مقتدا صدر رهبر جریان صدر در عراق نیز با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی توقف حملات به غزه را خواستارشدند.

شورای همکاری خلیج فارس جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

عبد اللطیف بن راشد الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه ای اعلام کرد: ادامه حملات و جنایت های رژیم صهیونیستی به اراضی اشغالی فلسطین در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه و اقدام تل آویو در اجرای سیاست انتقام و سرکوب فلسطینی ها نقض آشکار حقوق ملت فلسطین ، اصول و قوانین بین المللی است. همچنین سفیران کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی مستقر در سازمان ملل متحد، اقدام فوری شورای امنیت را برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمینهای اشغالی فلسطین خواستار شدند.

اسرائیل با وحشیگری روند صلح را نابود کرد

وزیر مشاور در امورخارجه عربستان، رژیم صهیونیستی را متهم کرد که با قلع و قمع فلسطینیان، روند صلح منطقه ای را تخریب کرده است.

به گزارش پایگاه المختصر، نزار بن عبید مدنی پس از نشست فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده گفت:اسرائیل از مدتها پیش به تلاش هایی روی آورده است که هدف از انجام آنها، ناکام گذاشتن همه تلاش ها برای تحقق صلح و ثبات در منطقه است.

بیانیه سناتورهای آمریکایی در محکومیت حماس!

به گزارش واحد مرکزی خبر، سناتورها رابرت منندز، لیندسی گراهام، کلی آیوت و چاک شومر با صدور قطعنامه ای از اسرائیل در برابر حماس حمایت کردند. آنها از حماس خواستند فوراً موشک باران را متوقف کند و از تشکیلات خودگردان نیز خواستند ائتلاف خود را با حماس بشکند و حمله به اسرائیل را محکوم کند.

واشنگتن نمی تواند سونامی بین المللی علیه اسرائیل را متوقف کند

مشاور کاخ سفید در امور خاورمیانه گفت: اگر اسرائیل به اشغالگری پایان ندهد واشنگتن نمی تواند سونامی بین المللی علیه اسرائیل را متوقف کند.

پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی چاپ لندن در گزارشی نوشت: رسانه های آمریکایی از اظهارات فیلیپ گوردون مشاور کاخ سفید در امور خاورمیانه شوکه شدند که گفته بود: ادامه اشغالگری اسرائیل و شهرکسازیها سبب انزوای تل آویو و راه افتادن جنبش تحریم علیه اسرائیل خواهد شد.

شبکه تلویزیونی المیادین از تظاهرات مردم در شهر حیفا علیه حملات رژیم صهیونیستی بر غزه خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها