روزهای تیره و تار حکومت طالبان بر افغانستان را که بخوبی به یاد دارید. در روزهایی که جهان برای ورود به قرن 21 و هزاره سوم آماده می‌شد، جوانان کابلی حق نداشتند شلوار جین بپوشند و بیشتر آرایشگاه‌های این کشور بسته بود.
کد خبر: ۶۹۵۱۹۳
توصیه طالبان به مسلمانان: از افراط دوری کنید

شلاق زدن زنان و مردان جوان در ملاعام و در خیابان‌های پایتخت به دلایل واهی به کاری عادی در این کشور تبدیل شده بود. این موارد در واقع احکامی بود که طالبان برای کشور وضع کرده بودند و آن را برداشتی از تعالیم اسلام می‌دانستند!

حال به نظر می‌رسد این روزها که احکام عجیب و غریب باز هم به اسم اسلام و در سایه گروه تروریستی داعش در حال اجراست، طالبان گذشته خود را فراموش کرده و می‌خواهد خود را میانه رو نشان دهد.

نمونه این فراموشی را می‌توان در پیام روز گذشته این گروه شبه نظامی مشاهده کرد که به زبان عربی در سایت خود منتشر کرده‌اند.

آن‌طور که منابع خبری همچون ایسنا گزارش داده‌اند، طالبان در پیام خود از مسلمانان می‌خواهد از افراط و زیاده‌روی دوری کنند، زیرا این به ضرر آنهاست.

در بخشی از این پیام آمده است: مسلمانان باید از قضاوت بدون مدرک و عدم اعتماد به یکدیگر دوری کنند.

آنها نباید دعوا و مناقشه داشته باشند و نباید گمان کنند که افکارشان از دیگران بهتر است. رحم و مهربانی باید گسترده شود.»

البته به نظر می‌رسد پس از آن‌که چند هفته پیش داعش اعلام برقراری دولت اسلامی کرد و ابوبکر البغدادی را به عنوان خلیفه تعیین کرد، اختلاف میان این گروه‌ها بیش از پیش شده باشد.

اگرچه تاکنون سخنگوی طالبان در پاکستان و افغانستان درباره ادعای البغدادی برای رهبری جهانی بر تمام مسلمانان اظهار نظری نکرده است، اما یکی از فرماندهان پاکستان در مصاحبه با رویترز ابراز تردید کرده است که شبه‌نظامیان، ابوبکر البغدادی را به عنوان رهبر خود بپذیرند.

وی گفت: «هیچ شبه‌نظامی،‌ بغدادی را رهبر خود نمی‌داند و او را قبول ندارد، اما هیچ یک از آنها هم علیه او حرف نمی‌زنند.»

حسین خلیلی ‌- گروه بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها