مسعود بادران: می‌خواستم بدانم بهترین آنتی‌ویروسی که می‌تواند ویروس Recycler و Autorun. inf را از بین ببرد کدام است؟
کد خبر: ۶۹۲۷۲۳

اغلب آنتی‌ویروس‌ها قادر به شناسایی و حذف این نوع ویروس‌ها هستند، اما از آنجا که بسیاری از رایانه‌ها به ویروس‌یاب مجهز نیستند، فلش یا دیگر حافظه‌های قابل حمل ممکن است در اولین اتصال به رایانه‌ای بجز رایانه‌ خودتان، دوباره به این ویروس آلوده شوند.

مرتضی اکبری از لامرد: در شرکتی کار می‌کنم که متصل به اینترنت شبکه‌ای کابلی است. رایانه‌ من قابلیت وای‌ ـ فای دارد؛ یعنی با خرید یک دانگل وای‌ ـ فای می‌توانم این قابلیت را به آن اضافه کنم، ولی من مدیر سیستم نیستم. آیا بدون هزینه اضافی می‌توانم به‌صورت وایرلس با گوشی اندرویدم از اینترنت استفاده کنم؟ البته امکان نصب نرم‌افزار نیز ندارم.

پیش از هر چیز به شما پیشنهاد می‌کنیم بدون هماهنگی با مدیر سیستم کاری انجام ندهید، زیرا علاوه بر این که در صورت بروز مشکل مسئول هستید، فعالیت‌های شما نیز از سوی مدیر قابل رهگیری است. در صورتی که برای انجام این کار منعی ندارید، می‌توانید از قابلیت Ad Hoc در ویندوزهای 7 و 8 کمک بگیرید و کارت شبکه وایرلس را به اکسس‌پوینت تبدیل کرده و با اتصال به آن از اینترنت استفاده کنید. همچنین نرم‌افزارهای بسیاری نیز برای این کار وجود دارد که در بیشتر موارد به‌دلیل اعمال تغییرات روی تنظیمات سیستمی ‌باید حتما روی سیستم‌عامل نصب شوند. برخی از آنها عبارت است از: mHotspot، Virtual Routerو WiFi HotSpot Creator.

یک روش دیگر که البته هزینه‌ آن از تهیه دانگل وای‌ ـ فای بیشتر است، تهیه یک روتر بی‌سیم با حداقل دو پورت RJ45 است تا کابل اینترنت را در روتر وارد کرده (اینترنت به روتر منتقل می‌شود) و از پورت دیگر یک خروجی برای رایانه بگیرید. در ادامه با اعمال تنظیمات وایرلس در روتر نیز می‌توانید به‌صورت وای‌ ـ فای از آن توسط دستگاه‌های دیگر استفاده کنید.

سعیدی از کرمان: لطفا نرم‌افزاری معرفی کنید که بشود داده‌های تقویم و پیامک‌ها را از گوشی نوکیا سیمبین 3rd Edittion به گوشی‌های اندروید فرستاد، در اینترنت ذخیره کرد یا توسط وب‌سرویس‌های ابری به اندروید منتقل کرد.

یکی از نرم‌افزارهایی که این کارایی را دارد و امکانات مناسبی را نیز برای نقل و انتقال اطلاعات بین سیستم‌‌های‌‌عامل‌ مختلف اعم از آی. او. اس، اندروید، سیمبین و بلک‌بری در اختیار شما قرار می‌دهد، MobileTrans نام دارد. برای دریافت نسخه‌ای از این نرم‌افزار و کسب اطلاعات بیشتر از این لینک کمک بگیرید:

http:‌/‌‌/‌www. wondershare. com‌/‌phone-transfer

رضا ملکی از تهران: لطفا به این پرسش‌ها پاسخ دهید:

1 ـ آیا می‌شود با یک تبلت اندرویدی طراحی وب انجام داد با استفاده از ajax، sql،java، css،html وphp یا حتما باید در ویندوز باشد؟

2 ـ آیا نرم‌افزارهای فتوشاپ، آفیس و فلش نسخه اندرویدی هم دارند و اگر وجود دارد با همان امکانات محیط ویندوز هستند؟

3 ـ استفاده از پایه‌های خنک‌کننده لپ‌تاپ که دارای فن هستند خطری برای لپ‌تاپ ایجاد نمی‌کند؟

پاسخ‌ پرسش‌های شما را به همان ترتیبی که برای ما ارسال کردید، آورده می‌شود.

1 ـ با یک فایل متنی ساده‌ نیز می‌توان طراحی سایت را انجام داد و کدهای اچ‌. تی. ‌ام. ‌ال را نوشت، اما آن‌طور که گفتید (استفاده از Sql ,php‌) شما علاوه بر طراحی قصد دارید برنامه‌نویسی کنید. برنامه‌نویسی نیز در یک محیط متنی ساده انجام می‌شود، اما هنگامی که بخواهید سایت خود را در حین طراحی و برنامه‌نویسی بررسی و اشکال‌یابی کنید، مطمئنا در اندروید با مشکل مواجه خواهید شد؛ زیرا نه از سرور لوکال خبری است و نه دیگر ابزارهای ویندوزی. همچنین محدودیت در استفاده از ماوس و صفحه‌کلید و کوچک‌بودن اندازه صفحه‌نمایش از دیگر مشکلاتی است که هیچ برنامه‌نویسی قادر به تحمل آن نیست.

2 ـ نرم‌افزارهای فتوشاپ، مجموعه آفیس و فلش (اجرای فایل‌های فلش) نیز نسخه‌های مخصوص اندروید دارند، اما هیچ‌کدام از این نرم‌افزارها به کاملی نسخه‌های دسکتاپی خود نیستند، زیرا اندروید دستگاهی قابل حمل است و از یک دستگاه قابل حمل نیز این انتظار می‌رود فایل‌های شما را نمایش دهد و در صورت نیاز بتوانید کمی تغییرات در آنها ایجاد کنید و هیچ‌وقت نمی‌توان آن را جایگزین یک رایانه با قابلیت‌های فراوان کرد.

3 ـ نه تنها پایه‌های خنک‌کننده فن‌دار، خطری برای لپ‌تاپ شما ندارند بلکه یکی از مزایای این پایه‌ها، مجهز بودن به فن خنک‌کننده است. البته توجه داشته باشید در بیشتر موارد فن داخل پایه یا زیر آن قرار دارد و با لپ‌تاپ شما برخورد نمی‌کند.

محمد سترکی از اصفهان: آیا استفاده از ماوس و صفحه‌کلیدهای PS2 از نظر امنیتی بهتر است؟ فلش مموری من تعدادی فایل مخفی دارد. چه روش‌هایی برای نشان‌دادن آنها وجود دارد؟

اگر منظورتان از استفاده از ماوس و صفحه‌کلید پی‌. اس2 این است که به کل درگاه یو.‌اس.‌بی رایانه را مسدود کنید، تا حدی بله شما می‌توانید درگاه‌های یو‌. اس‌. بی را مسدود کنید و موجب افزایش امنیت اطلاعات خود شوید (آلوده نبودن به ویروس با اتصال حافظه‌های جانبی به این درگاه و سرقت نرفتن اطلاعات توسط حافظه‌های فلش)، اما چنانچه منظورتان این باشد که اتصال ماوس و صفحه‌کلید به درگاه یو.‌اس.‌بی موجب افشای اطلاعات شما شود و به‌کارگیری درگاه پی.‌اس2 مانع افشای اطلاعاتی باشد، چنین چیزی صحیح نیست. کی‌لاگرها و دیگر بدافزارها حرکات ماوس و صفحه‌کلید شما را ثبت می‌کنند و برایشان فرقی ندارد اتصال آنها به رایانه با یو‌. اس‌. بی باشد یا پی.‌اس2.

برای نمایش فایل‌های مخفی در فلش خود از این روش استفاده کنید:

1ـ یک پنجره ویندوز اکسپلورر (همچون My Computer ) باز کرده و با فشار کلید Alt از منوی Tools روی
Folder Options کلیک کنید.

2 ـ به تب View مراجعه کنید و گزینه Show Hidden Files، Folders را فعال کنید.

3 ـ در همین بخش علامت چک‌مارک کنار گزینه Hide Protected Operating system files را نیز برداشته و هشدار به‌نمایش درآمده را نیز با OK تائید کنید.

4 ـ در پایان با Apply, ok کردن پنجره‌های فعال می‌توانید فایل‌های مخفی را مشاهده کنید. (در‌صورتی که همچنان نتوانید فایل‌های مخفی را مشاهده کنید، به احتمال زیاد سیستم‌عامل رایانه شما آلوده به ویروس است)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها