شرکت NEST که در حوزه اتوماسیون خانگی فعال است، بتازگی برنامه و API‌ ویژه‌ای عرضه کرده تا دیگر تولیدکنندگان نیز بتوانند سیستم‌های خود را به نست وصل کنند.
کد خبر: ۶۹۲۶۶۸

این شرکت محصولاتی مانند ترموستات هوشمند و حسگر تشخیص دود (تجهیزات اطفای حریق) تولید می‌کند که به حسگرهای حرکتی مجهز هستند و قابلیت اتصال به اینترنت را دارند. مثلا کاربر می‌تواند قبل از رفتن به خانه یا پس از خارج شدن از آن دمای اتاق‌ها را تنظیم کند.

چند ماه پیش گوگل شرکت نست را با ارزش 2.3 میلیارد دلار خرید تا به خانه‌های هوشمند راه یابد. حال با گشودن درهای نست برای دیگر تولیدکنندگان، شرکای جدیدی همکاری خود را با آن آغاز کرده‌اند. مثلا اتصال مرسدس بنز با محصولات نست به کاربر کمک می‌کند، تنظیمات ترموستات را از داخل خودرو تنظیم کند تا وقتی وارد خانه شد دمای مطلوبی داشته باشد. لامپ‌های هوشمند شرکت استرالیاییLifex نیز با اتصال به سیستم تشخیص دود نست هنگام خطربه رنگ قرمز می‌شوند، زیرا نور قرمز در میان دود بهتر دیده می‌شود.

نست با بهره‌گیری از سیستم اتوماسیون IFTTT امکان تنظیمات متعددی را برای کاربران خود ایجاد کرده است. این سیستم با شعار بگذارید اینترنت کارهای شما را انجام دهد توجه‌های زیادی را به خود جلب کرده است. IFTTTبه سایت‌ها و سرویس‌های مختلف وصل می‌شود و با توجه به دستورات شما کارها را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد. مثلا اگر حسگر تشخیص دود نست، آتش‌سوزی را شناسایی کرد، به‌صورت خودکار از تلفن همراه شما پیامکی مبنی بر درخواست کمک به همسایه‌تان ارسال می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها