برای حذف فرانسه یک گل کافی بود

شطرنج‌باز​ آلمانی

یادمان باشد که او یوآخیم لو است یک مربی با هوش که می‌تواند با چند تغییر نتیجه را به نفع خود تغییر دهد. مثل همین بازی با فرانسه که به یکباره تغییر سیستم و استفاده از تک مهاجم جریان بازی را به نفع خود تغییر داد. آلمان و فرانسه در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی در حضور بیش از 74 هزار تماشاگر در ورزشگاه ماراکانا به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر آلمان به پایان رسید.پیش از شروع مسابقه کاپیتان‌های دو تیم متنی را علیه نژاد‌پرستی در ورزشگاه خواندند. فرانسوی‌ها بازی را بهتر شروع کردند و می‌توانستند با ضربه کریم بنزما به گل برسند، اما فرصت‌های خروس‌های فوتبال اروپا از دست رفت تا متس‌هوملس مدافع پیش‌تاخته آلمانی در دقیقه 12 با ضربه سر سانتر تونی کروس را به گل تیمش تبدیل کند.
کد خبر: ۶۹۲۳۴۱

پس از این گل فرانسوی‌ها سراپا حمله شدند، اما نتوانستند به گل برسند. مهم‌ترین موقعیت فرانسوی‌ها را متئو والبوئنا در دقیقه 34 از دست داد که توپ او را نویر با هشیاری دفع کرد.

در نیمه دوم فرانسوی‌ها باز هم سراپا حمله شدند و یکی دو مرتبه توسط کریم بنزما روی دروازه آلمان خطرناک ظاهر شدند اما درخشش نویر و مدافع آلمانی این اجازه را به فرانسوی‌ها نداد تا بازی را به تساوی بکشانند. البته ضد حملات ویران‌کننده آلمانی‌ها نزدیک بود چند بار دروازه فرانسه را باز کند که جدی‌ترین آنها را آندره شورله در دقیقه 81 از دست داد. این بازیکن می‌توانست خیلی راحت تیمش را به گل دوم برساند، اما با بی‌دقتی این فرصت را از دست داد تا آلمان با تک گل هوملس فرانسه را شکست داده و به مرحله نیمه نهایی راه یابد. به این ترتیب آلمان موفق شد با گل نیمه نخست متس هوملس فرانسه را شکست دهد و اولین تیمی شود که حضورش در جمع چهار تیم پایانی جام‌جهانی قطعی شده است. آلمان در مرحله بعد باید با برنده دیدار برزیل و کلمبیا دیدار کند.

سرمربی تیم ملی آلمان پس از صعود به مرحله نیمه‌نهایی عنوان کرد هر دو تیم در کارهای دفاعی عالی بودند. یوآخیم‌لو، سرمربی آلمان پس از پیروزی تیمش برابر فرانسه گفت: به نظر من هر دو تیم امروز در این دیدار در کارهای دفاعی خوب ظاهر شدند. شاهد فرصت‌های گل زیادی نبودیم و این برنامه ما برای این دیدار بود. نمی‌خواستیم به فرانسه فرصت گل بدهیم. می‌دانستیم که آنها مهاجمان خوب و گلزنی دارند و از کوچک‌ترین فضاها می‌توانند تیم‌شان را به گل برسانند به همین دلیل فضاهای دفاعی‌مان را کاملا پوشش دادیم و این رمز موفقیت ما برابر فرانسه بود.

سرمربی تیم ملی آلمان ادامه داد: فرانسه نیز برنامه‌ای مشابه تیم ما داشت و در خط دفاع بسیار فشرده کار کردند. علاوه بر این آنها دو بازیکن خوب مثل پوگبا و کابایه در خط هافبک داشتند که کار ما را سخت کرد. تلاش کردیم در نیمه دوم از فضاهای کنار زمین برای خود موقعیت گل ایجاد کنیم. پس از آن‌که جلو افتادیم فرانسوی‌ها تلاش خیلی زیادی کردند تا گل تساوی را به ثمر برسانند، اما هوملس و بوآتنگ در این بازی عالی بودند و علاوه بر آن نویر نیز عملکرد خیلی خوبی داشت تا دروازه ما بسته نگه داشته شود و به مرحله بعد راه یابیم.

در آن سوی میدان، سرمربی فرانسه پس از شکست مقابل آلمان تاکید کرد تیمش روی ضربه ایستگاهی گل خورده که نقطه ضعف آنها بوده است.

دیدیه دشان در پایان این دیدار گفت: آلمان تیمی بود که بیش از ما تجربه داشت. ما در این مرحله حذف شدیم. با این‌که فکر می‌کردیم در این جام بیش از اینها بالا برویم، اما از هیچ چیز احساس پشیمانی نمی‌کنیم. آلمان دروازه‌ ما را از روی ضربه ایستگاهی باز کرد که نقطه ضعف ما به شمار می‌رود. شانس این را داشتیم که بازی را به تساوی بکشانیم، اما موفق عمل نکردیم.

دشان افزود: برای آن‌که بتوانیم قدرت‌مان را نشان دهیم همه کار کردیم و در ثانیه‌های پایانی هم کریم بنزما فرصت خوبی برای گلزنی داشت، اما مانوئل نویر ضربه او را مهار کرد. بازیکنانم از زمان آغاز جام عالی بوده‌اند. ما حذف شدیم هر چند تفاوت چندانی بین دو تیم در این دیدار نبود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها