یک روزنامه منطقه‌ای در تحلیلی خاطر نشان ساخت که باید با جمهوری اسلامی به عنوان قدرت اول منطقه‌ای، با زبان منطق و عقلانیت تعامل داشت.
کد خبر: ۶۹۰۸۷۸
ایران قدرت اول منطقه است، تعامل منطقی داشته باشید

روزنامه «گلف نیوز» در تحلیلی در زمینه «آینده همکاری کشورهای خلیج فارس با ایران بعد از توافق هسته‌ای» می‌نویسد: اگر توافق ایران با آمریکا و اروپا در زمینه هسته‌ای نهایی شود، این کشور به بازیگر اصلی خلیج فارس و شبه جزیره عربستان مبدل خواهد شد.

بر اساس این گزارش، بعد از توافق هسته‌ای تحریم‌ها برداشته خواهند شد و صادرات نفتی این کشور افزایش یافته و به 5 میلیون بشکه در روز خواهد رسید. وضعیت داخلی ایران نیز بهتر شده و تورم به میزان کمتری خواهد رسید. آنگاه با ایران جدیدی مواجه خواهیم شد.

این روزنامه می‌نویسد: توافق تقریبا بین ایران و طرف‌های درگیر صورت پذیرفته است و تنها درخواست ایران است که خواسته بخاطر ملاحظات امنیتی در این مسئله تاخیر حاصل شود.

گلف نیوز خاطر نشان می‌سازد که تنها کشور عربی که شاید بتواند در مقابل ایران بیاستد مصر است. البته فرآیند رشد مصر زمان خواهد برد و رسیدن این کشور به سطح ایران نیاز‌مند زمان است. این مورد به ویژه از لحاظ نظامی باید ملاحظه شود. ایران دارای توانایی ساخت سلاح‌های غیر متعارف، تولید موشک‌های کروز و هواپیماهای پهپاد است در حالی که مصر فعالیت در این زمینه را سال‌هاست که متوقف کرده است.

در انتهای این گزارش آمده است: با توجه به صرف زمان زیاد برای احیاء مصر و مواردی تجربی مورد نیاز این کشور ، کشورهای منطقه باید با ایران تعامل دیپلماتیک داشته باشند. این باعث هموار شدن مسیری جدید بر مبنای واقعیت‌هایی چون گفت‌وگو، عقلانیت و حکمت که در طول هرج و مرج‌های منطقه جلای خود را از دست داده‌اند خواهند شد.( فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها