با فرارسیدن فصل گرما پر کردن اوقات فراغت کودکان یکی از دغدغه های والدین می شود.
کد خبر: ۶۹۰۳۰۱
فرزندتان کجا و با چه استانداردی باید شنا کند؟

به گزارش جام جم ورزشی ؛ در میان انواع و اقسام کلاس های مختلف آموزشی ثبت نام در کلاس های شنا و استفاده از این ورزش مفرح یکی از پرطرفدارترین کلاس های آموزشی است. اما برای والدینی که می خواهند کودکان خود را در این کلاس ها ثبت نام کنند سوالاتی درباره نوع آموزش و استانداردهای ایمنی استخرها به وجود می آید؟ سیستم ایمنی و بهداشت استخرها چگونه است و کودکان چه مراحل آموزشی را پشت سر می گذارند؟ مهناز کلهر مربی شنا درباره این مسائل توضیح داد : در طول تابستان به دلیل گرما تمام استخرها شلوغ تر از هر زمانی می شوند. با توجه به شلوغی استخرهای آموزشی دمای هوای 28 درجه برای محیط استخرهای سرپوشیده در نظر گرفته می شود و کلر آب نیز بین دو تا سه است. PH استخرها نیز اصولا بین هفت تا هشت است. تمام این استانداردها در طول روز بارها چک می شود.

کلهر در ادامه گفت: آب استخرها در طول روز باید در حال تصفیه باشد. در تمام استخرها باید سیستم های تصفیه قوی به کار برده شود که مشکلی به وجود نیاید. نظافت باید به بهترین شکل ممکن رعایت شود.

این مربی شنا ادامه داد: آموزش به کودکان از سن پنج سالگی شروع می شود. در این سن تا هفت سالگی آموزش به آشنایی با آب خلاصه می شود و آموزش خاصی وجود ندارد. کودکان بین 5 تا 7 سال ابتدا با بازوبند آموزش داده می شوند که حجم این بازوبند به تدریج کمتر می شود. کودکان در این سن پس از 12 جلسه باید قادر باشند که یک کرال پشت ساده و دوچرخه بزنند. آموزش ها پس از این رده سنی پیشرفت می کند و وارد مراحل دیگری می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها