کاهش 86 درصدی غرق‌شدگان در دریای خزر

با وجود کاهش حدود 86 درصدی غرق‌شوندگان در دریا نسبت به خرداد سال قبل، اعضای ستاد سالم‌سازی سواحل خواهان توجه مسئولان ملی به ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان هستند.
کد خبر: ۶۸۹۰۷۲

به گزارش ایرنا، در جلسه ستاد سالم‌سازی سواحل دریای مازندران، فرمانداران شهرهای ساحلی کمبود نیروی امنیتی و پرداخت نشدن حقوق ناجیان غریق و ضعف اطلاع‌رسانی را از تهدیدها و مخاطرات و ویژگی‌های دریای خزر عنوان کردند.

خرداد سال گذشته 22 نفر در سواحل خزر مازندران غرق شدند. این در حالی است که امسال این تعداد به چهار نفر کاهش پیدا کرده است.

هادی خنجری، فرماندار شهرستان نور در این جلسه از غرق شدن پسر جوان یازده‌ساله‌ای در اسکله سنگی ساحل نور خبر داد. پیش از این نیز سه نفر جانشان را در آب‌های ساحلی دریای خزر شهرهای محمودآباد، بابلسر و چالوس از دست داده بودند.

وی با بیان این‌که این پسر جوان که ساکن تهران بوده است، در خارج از مکان سالم‌سازی و در ساعت تعطیلی طرح غرق شد، گفت: با وجود هشدار لازم نسبت به توفانی بودن دریا اما برخی خانواده‌ها به این موضوع توجه نمی‌کنند.

فرماندار شهرستان نور بر لزوم حضور پررنگ‌تر نیروی انتظامی در سواحل تاکید و بیان کرد: پرداخت به‌موقع حق و حقوق ناجیان غریق نیز ضروری است.

خنجری به مقوله ممنوعیت استفاده زنان از جت‌اسکی در سواحل مازندران نیز اشاره کرد و افزود: حضور باشگاه‌های جت‌اسکی در کنار ساحل انگیزه مسافران را دوچندان می‌کند و به نظر می‌رسد این ممنوعیت به زیان گردشگری دریایی است.

فرماندار شهرستان نور خاطرنشان کرد: مربیان جت‌اسکی در کمک به ناجیان غریق نیز بسیار موثرند.

جواد واحدی، فرماندار شهرستان ساری نیز از حضور کمرنگ نیروی انتظامی در سواحل انتقاد کرد و گفت: با توجه به وجود 11طرح سالم‌سازی سواحل، با کمبود نیروی امنیتی مواجه هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها