حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در پیامی به شرکت کنندگان در مراسم بزرگداشت امام خمینی(س) در انگلستان گفت: امروز جهان اسلام با خطر اندیشه دروغین تکفیر و رفتار زشت افراطیون مواجه است.
کد خبر: ۶۸۷۱۲۷
جهان اسلام با خطر اندیشه تکفیر مواجه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، یادگار امام (ره) در این پیام اندیشه دروغین تکفیر و رفتارهای زشت و خشونت گرایانه افراطیون را تهدیدی برای جهان اسلام دانست.

وی در این پیام با ابراز نگرانی از پنهان شدن این اندیشه در پشت نام مبارک نبی رحمت؛ تأکید کرد: این اندیشه با کوبیدن بر طبل جهل و خشونت بیش از هر زمان دیگری پیام اسلام را منحرف کرده است.

یادگار امام در پیام خود سعادت مسلمانان را در گرو رویکرد امام خمینی در وحدت کلمه و دوری از جهالت و خرافه و نگاه عقلانی به شریعت اسلامی و در یک کلام اسلام ناب محمدی دانست.

متن کامل پیام نوه امام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادران و خواهران عزیز، شرکت کنندگان در مراسم بزرگداشت امام خمینی (س) در انگلستان

سلام علیکم
برای من فرصت و موهبت بزرگی است که هر ساله با شما در تجلیل از امام بزرگوارمان شریک می شوم و از راه دور و از ام القری تمدن اسلامی آرزوی تعالی و سعادت بیشتر برای جامعه انسانی و سرافرازی افزونتر برای یکایک مسلمین می نمایم.

امروزه جهان اسلام با خطر اندیشه دروغین تکفیر و رفتار زشت افراطیون مواجه است. اندیشه و رفتاری که متأسفانه خویشتن را در پشت نام مبارک نبی رحمت پنهان داشته است و با کوبیدن بر طبل جهل و خشونت بیش از هر زمان دیگری پیام اسلام را منحرف کرده است و در چنین شرایطی نشست هایی از این دست باید فریادگر بیداری اسلام حقیقی در گوش دیگران باشد.

امروز باز هم بانگ امام بزرگوار ما از پس سالها به گوش می رسد که سعادت مسلمانان جز با اتکا به خدا و وحدت کلمه و دوری از جهالت و خرافه و نگاه عقلانی به شریعت اسلامی و در یک کلام جز با اسلام ناب محمدی حاصل نخواهد شد. بر ماست که پژواک آن ندای الهی باشیم و در هر نقطه جهان در اعتلای اسلام حقیقی بکوشیم.

در پایان لازم است از یکایک شما تشکر کرده و بخصوص توفیق مضاعف برادرم جناب حجت الاسلام آقای عباس میرزا را مسئلت نمایم.
قم
٢٩ خرداد ١٣٩٣
برادرتان سید حسن خمینی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها