عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام از آزادسازی صادرات تمام کالاها در مرز بین‌المللی مهران به عراق خبر داد.
کد خبر: ۶۸۵۳۳۴

جلال‌الدین محمدی افزود: به دنبال پیگیری‌های مقام‌های ایرانی و عراقی، از دیروز صادرات همه کالاها در پایانه مرزی مهران به کشور همسایه آزاد شده است.

مسئولان عراقی پیش از این در سال‌های گذشته، از پذیرش و واردات مواد غذایی، فرآورده‌های شیری و حتی گاهی وقت‌ها میوه و تره‌بار از مرز بین‌المللی مهران جلوگیری به عمل می‌آوردند که از این پس هیچ محدودیتی برای صادرات انواع کالا در مرز مهران وجود ندارد. به گزارش ایرنا، محمدی گفت: بازرگانان و فعالان اقتصادی این پایانه می‌توانند به صادرات مواد غذایی و فرآورده‌های شیری به عراق اقدام کنند.

عضو اتاق بازرگانی ایلام تاکید کرد: بدون تردید برداشته شدن محدودیت صادرات کالا از مرز مهران در رونق بخشی منطقه، ارزآوری و همچنین اشتغال پایدار جوانان ایلامی نقش موثری دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که آزادسازی صادرات همه کالاها فصلی و مقطعی نباشد تا بازرگانان بتوانند از این فرصت مناسب و ویژه برای توسعه صادرات غیرنفتی کشور بیشترین بهره را ببرند.

استان ایلام با 430 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارای بیشترین میزان مراوده فرهنگی بویژه در حوزه گردشگری مذهبی و بازرگانی با کشور همسایه است.

روزانه 800 کامیون انواع کالا از راه مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق صادر می‌شود همچنین روزانه به طور میانگین 5000 نفر برای زیارت مکان‌های مقدس و مذهبی عراق و ایران از مسیر پایانه مسافربری مرز مهران تردد می‌کنند.

پایانه مرزی مهران در صد کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام و همسایگی استان واسط عراق قرار دارد. سالانه نزدیک به یک میلیارد دلار کالا از مهران به عراق صادر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها