شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۸۵۰۰۴
قاتلان امیرکبیر امروز از چه کسانی حمایت می‌کنند؟!

کیهان:درس دموکراسی نامزدهای اصولگرا به آشوبگران لیبرال

نامزدهای اصولگرا با پذیرفتن دعوت رئیس‌جمهور، درس دموکراسی به لیبرال‌هایی دادند که 5 سال پیش در برابر رأی مردم تمکین نکردند و به جای تبریک، اقدام به آشوب‌ خیابانی کردند.
روز شنبه و در حالی که علی‌اکبر ولایتی در سفر خارجی بود، 6 نامزد انتخابات 92 (قالیباف، جلیلی، حداد عادل، رضایی، غرضی و عارف) دعوت رئیس‌جمهور را پذیرفته و در جلسه همدلی شرکت کردند و سپس نمازجماعت را به همراه روحانی برگزار کردند.
درباره این اتفاق، وبسایت «فردا» ضمن تحلیلی نوشت: در سالروز برگزاری انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری نامزدهای انتخاباتی میهمان رئیس‌جمهور بودند؛ ضیافتی که بوی وفاق سیاسی و بلوغ دموکراسی در کشور را می‌داد. موضوعی که فقدان آن در سال88 سبب ایجاد اغتشاش در کشور شد که طی آن در حدود هشت ماه کشور درگیر شعله‌افروزی‌های عوامل افراطی لیبرال‌ها بود. اگر به دیروز و امروز نگاهی بیندازیم این تفاوت از زمین تا آسمان است. آن روز نامزدهای رقیب بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری نه تنها به فرد پیروز انتخابات تبریک نگفتند بلکه انتخابات را مردود شمرده و مسئله تقلب در انتخابات را مطرح کردند. موضوعی که دستاویزی برای دخالت‌های بیگانگان در کشورمان شد.
فردا می‌نویسد: نامزدهای لیبرال در این جریان نتوانستند شکست‌شان از رقیب را تحمل کنند و این عدم تحمل و بلوغ سیاسی سبب شد تا آتش‌افراط و کینه‌ورزی شعله‌ور شود و برنامه‌ریزی برای ایجاد اغتشاش و اردوکشی‌های خیابانی صورت گیرد. در واقع رقبای شکست‌خورده، شکست‌شان در انتخابات را نه تنها قبول نکردند بلکه سعی کردند دموکراسی را از صندوق‌های رای به خیابان‌ها بکشانند و با تاکتیک «فشار از پایین چانه‌زنی از بالا» اهداف‌شان را پیش ببرند و همین امر سبب شد تا کشور دچار ناامنی شود. به این جهت اینکه عدم بلوغ سیاسی نامزدهای لیبرال در جریان سال 88 سبب ایجاد اغتشاش و بی‌نظمی در کشور شد سخنی به گزافه نیست.
در ادامه این تحلیل آمده است: جالب اینجاست که رقبای حسن روحانی بیشتر از جریان اصولگرا هستند و کمتر داعیه مباحث آزادی و دموکراسی و... که لیبرال‌ها خود را در این عرصه مدعی می‌دانند، دارند اما درک و شعور بالای‌شان از دموکراسی و رعایت قواعد بازی را به نمایش می‌گذارند.

در همین زمینه محمدکاظم انبارلویی سردبیر روزنامه رسالت در تحلیلی خاطر نشان کرد: برخی روزنامه‌های دوم‌خردادی عکس مصاحبه رئیس‌جمهور با خبرنگاران داخلی و خارجی را به همراه عکس یادگاری آقای روحانی با رقبای خود که در صفحه اول خود به چاپ رساندند و با تیتر درشت از قول رئیس دولت نوشتند «رای مردم در 24 خرداد نه بزرگ به تندروها بود». برخی هم نوشتند پیام انتخابات 24 خرداد نه به افراطیون داخل و خارج بود. راستی کدام یک از نامزدهای هشت‌گانه انتخابات سال 92 تندرو و افراطی بودند؟ کدام یک تندروی و افراطی‌گری را نمایندگی می‌کردند؟ اگر از آقای روحانی سوال شود، قاعدتا خواهد گفت هیچ یک! چرا که او حاضر نیست عکس خود را در یک قاب با تندروها و افراطیون داشته باشد.

وی ادامه می‌دهد: اگر در میان نامزدها و رقبای آقای روحانی، افراطی و تندرو وجود ندارد، او با چه کسی از افراطیون و تندروها در انتخابات سال 92 رقابت کرده که پیروز میدان بوده است؟ به نظر می‌رسد به لحاظ اخلاقی این درست نباشد که یک پهلوان با حریفی که در وسط تشک کشتی نبوده و دست و پنجه با او نرم نکرده، خود را پیروز میدان بداند و یک تنه دستش را خودش به علامت پیروزی بالا ببرد. اگر هم گفته شود یکی از رقبا یا همه رقبای آقای روحانی تندرو بودند، اساسا نشست همدلی و وحدت سالبه به انتفاعی موضوع خواهد بود. آیا آقای روحانی با این نشست و نماز جماعتی که به امامت ایشان برگزار شد، می‌خواست این پیام را برساند که آنها هم سر به راه شده‌اند و از تندروی و افراط دوری کرده‌اند و به راه اعتدال آمده‌اند! اگر چنین باشد این مشمئزکننده‌ترین نوع تبلیغات و غیراخلاقی‌ترین برخورد است.

انبارلویی این را هم گفته که اگر کسی به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر عمل کرد و به نقد دولت پرداخت، نباید برچسب تندرو، افراطی، بی‌سواد، زندگی‌کننده در عصر حجر، بیکار، متوهم و... و بالاخره اپوزیسیون دولت بر آن زد. تفوه به این مفهوم آن هم در شرایطی که حتی رقبای آقای روحانی با او عکس یادگاری به علامت همدلی، همکاری و وحدت می‌گیرند، چه معنایی دارد؟

وقتی وزیر مسکن گزارش انتخاباتی می‌دهد

وزیر راه و شهرسازی درباره علت چرخش اصلاح‌طلبان به سمت ناطق‌نوری گفت این یک یارگیری است و ناطق نوری تغییرات جدی کرده است.

عباس آخوندی باجناق ناطق‌نوری در مصاحبه با روزنامه زنجیره‌ای شرق که به مرور ناامیدی اصلاح‌طلبان و نحوه تدارک آنان برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 اختصاص داشت، گفت: من ]در جلسات اصلاح‌طلبان[ معتقد بودم که باید از نیروهای جوان استفاده شود و موافق با حضور آقایان هاشمی و خاتمی و حتی ناطق هم نبودم. در واقع دو پیام روشن داشتم یکی شرکت در انتخابات و دوم اینکه این افراد شاخص نباید وارد انتخابات شوند. دلیلش این است که اگر جامعه روشنفکری معتقد به چرخش نخبگان است نمی‌توان حول محور افرادی ثابت فعالیت کند. تقریبا آن بحث اول جا افتاد یعنی شرکت در انتخابات اما بحث دوم این بود که نمی‌توانیم در انتخابات ریسک کنیم.

وی با بیان اینکه در حلقه اصلاح‌طلبان «بیشترین اجماع روی آقای ناطق نوری بود» افزود: اما خودشان مخالف بودند. وزیر راه و شهرسازی در پاسخ این سوال که علت این چرخش اصلاح‌طلب‌ها که در سال 76 ناطق‌نوری رقیب آنها محسوب می‌شود، چیست؟ گفت: این یک یارگیری اجتماعی است در هر صورت صحنه سیاسی تغییر می‌کند در واقع انتخابات 92 نشان داد در بین تمام نیروها اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل همه یک یارگیری اجتماعی داشتند.

خبرنگار شرق دوباره می‌گوید «اما انتخاب ناطق‌نوری یعنی یک راست به جای یک راست، چه تغییری در ناطق به وجود آمده بود که می‌توانست نامزد اصلاح‌طلبان هم باشد؟» و آخوندی پاسخ می‌دهد: البته که آقای ناطق تغییرات جدی کرده بودند از مواضع نحوه اداره مملکت گرفته تا نگاه سیاسی ایشان. در سال 88 و در سال 84 مواضع خودشان را روشن کرده بودند و بارها اعلام کردند که موافق با آن روند افراطی و رویکرد پوپولیستی که دولت گذشته داشت، نیستند در واقع آقای ناطق در سال 91 یک کارنامه روشن و درخشانی داشتند.

وی درباره چگونگی رسیدن به حمایت از حسن روحانی اظهار داشت: بعد از داستان ]رد صلاحیت[ آقای هاشمی یک سرگشتگی ایجاد شد. من به همراه تعدادی از دوستان از جمله آقای مهندس زنگنه به این نتیجه رسیدیم که در هر صورت باید در انتخابات شرکت کنیم و از بین گزینه‌های باقیمانده استفاده کنیم. با آمدن آقای هاشمی گزینه‌های احتمالی مانند آقای نجفی و یا جهانگیری کنار رفته بودند. بنابراین کسانی که در صحنه باقی مانده بودند، دو نفر بودند. یعنی آقای روحانی و آقای عارف.

وی با بیان اینکه سه روز مانده به انتخابات نظرسنجی کردیم و در پاسخ این سوال که روحانی چند درصد جلوتر از عارف بود؟ اظهار داشت: آن زمان آقای روحانی یک و نیم برابر بیشتر از آقای عارف رای آوردند. البته این نظرسنجی میان همه نامزدها بود اما آن چیزی که برای ما مهم بود آرای این دو نفر بود.

«موضوعی که پس از پیروزی روحانی مطرح شد این بود که چرا از عارف در دولت استفاده نشد؟» آخوندی در پاسخ می‌گوید: این سوال را نباید از من بپرسید. (به هر حال شما از اعضای تاثیرگذار کابینه هستید؟) من مأموریت خودم را در 24 خرداد پایان یافته می‌دانستم و بقیه جزو اضافه کاری است. شاید اگر واقع‌نگر باشیم این موضوع خیلی هم عملیاتی نبود چون ما کابینه ائتلافی نداشتیم اینکه بعضی‌ها می‌گویند «چرا فلانی نیامد؟» زمانی درست بود که کابینه ائتلافی می‌داشتیم و دیگر نیاز به نظرسنجی نبود و باید بعد از 24 خرداد بلافاصله انجام می‌شد.

نکته عجیب در کل این مصاحبه، خارج نشدن حال و هوای انتخابات از سر کسی است که اکنون وزیر مسئول و نه عضو ستاد انتخاباتی است.

قاتلان امیرکبیر امروز از چه کسانی حمایت می‌کنند؟!

فائزه هاشمی گفت استفاده از مدیران ناموفق نشان از اعتدال و تدبیر نیست.
به گزارش ایلنا وی که در کاشان و به بهانه سالگرد انتخابات ریاست‌جمهوری سخن می‌گفت، به فضای خاطره‌انگیز باغ تاریخی فین کاشان محل قتلگاه امیرکبیر اشاره کرد و افزود: مشاهده می‌کنیم فین کاشان قتلگاه امیرکبیر محل ناکام کردن ملت ایران است. وقتی در مقابل بزرگی‌ها، تدبیرها، ابتکارات و توانمندی‌های امیرکبیر، او را می‌کشند، در جامعه هیچ اتفاقی نمی‌افتد و خیلی راحت در دوران خودش فراموش می‌شود، ولی ده‌ها سال بعد کم‌کم ملت ایران متوجه می‌شوند مردم چه فردی را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه این شیوه گاهی اوقات در بین ما نیز اتفاق می‌افتد که قدر بزرگانمان را در موقع خودش نمی‌دانیم، گفت: با توجه به همه ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها، منابع ثروت، نیروی انسانی و هوش خدادادی که در کشور داریم به خاطر اینکه همیشه اسطوره‌کش بودیم هنوز در مسیر توسعه در جا می‌زنیم.

وی تصریح کرد: گاهی اوقات به علت توجه نکردن به چنین ظرفیت‌هایی متوجه می‌شویم چه گوهرهای گرانبهایی را از دست داده‌ایم و در زمان خودش قدرش را ندانستیم و شرایط را فراهم نکردیم که آنها بتوانند به کار سازندگی خودشان ادامه دهند و کشور را به سمت توسعه پیش ببرند.
اظهار ناخرسندی فائزه هاشمی از برخی مدیران دولت تدبیر و اعتدال در حالی است که چندی پیش با گلایه گفته بود برخی از افراد معرفی شده از سوی وی برای تصدی مدیریت، به کار گماشته نشده‌اند.

اما درباره بخش دوم سخنان فائزه هاشمی شایان ذکر است که امیرکبیر(ره) را عوامل و سرسپردگان رژیم انگلیس و به دستور انگلیس به شهادت رساندند. با این وصف‌ باید پرسید رژیم منفور انگلیس و همتایان آمریکایی صهیونیستی آنان امروز از چه کسانی در ایران و در مقابل نظام اسلامی حمایت می‌کنند؟ آیا در حالی که خانم فائزه هاشمی در سال 88 و به بهانه ساندویچ‌خوری مشغول فحاشی و تحریک آشوب‌طلبان بود،همین انگلیسی‌های خبیث در کنار سران آمریکایی و اسرائیل از فتنه‌گران سبز حمایت صریح نکردند و آیا شبکه دولتی انگلیس بی‌بی‌سی حامی همیشگی اصلاح‌طلبان نیست؟ و آیا اگر انگلیسی‌ها رضاخان بی‌سواد و پسر هرزه او را با کودتا سرکار آورده و بالغ بر 50 سال به غارت ایران پرداختند، روزنامه فائزه هاشمی‌(زن) نبود که ضمن مصاحبه با همسر محمدرضا پهلوی، اقدام به مظلوم‌نمایی به نفع گماشته‌های انگلیس و آمریکا کرد؟ آیا برخی از عوامل امروز انگلیس، جز در انجمن موسوم به دفاع از آزادی مطبوعات عضویت دارند که فائزه هاشمی رئیس آن است؟! بنابراین باید پرسید آیا عوامل اسطوره‌کش انگلیس و شعبان بی‌مخ‌های امروزی، جز در طیفی قابل رصد هستند که فائزه هاشمی جزو آنهاست؟و بالاخره باید پرسید آیا همین خانم نبود که بازداشتی‌های گروهک بهائیت- به عنوان حزب انگلیسی ساخته- را در کنار اعضای سازمان مجاهدین ]منافقین[ دوستان خوب در زندان نامید؟!

از دستمان در رفت باید انتخابات 84 را مدیریت می‌کردیم!

معاون خاتمی در دولت اصلاحات می‌گوید دولت اصلاحات باید انتخابات سال 84 را به نحوی مدیریت می‌کرد که احمدی‌نژاد رئیس جمهور نمی‌شد!

محمدعلی ابطحی که سابقه «معاونت حقوقی و پارلمانی» و «ریاست دفتر رئیس جمهور» در دولت خاتمی را در کارنامه خود دارد، در مصاحبه با نامه نیوز و با برشمردن اشتباهات دولت اصلاحات گفت: یکی از این اشتباهات اینکه در انتخابات 84 باید دولت اصلاحات وارد می‌شد و مدیریت می‌کرد تا آقای احمدی‌نژاد نتوانند پیروز شوند.

وی درباره عدم اجماع اصلاح‌طلبان در آن سال گفته است: استدلال من این است که اگر آقای موسوی و کروبی و من و آدم‌های معروف دیگری در انتخابات 84 وارد می‌شدند، باز هم شرایط سختی به وجود می‌آمد. به ویژه اینکه در آن سال قرار بود برای بار اول کار کنیم که یک رئیس جمهور تنها چهار سال در دولت باشد. تصور ما بر این بود که اگر بتوانیم از نیروهایی که درصدی از آراء آقای احمدی‌نژاد را به خود اختصاص دهند استفاده کنیم، راحت‌تر می‌توان انتخابات را به دور دوم کشاند.
وی در پاسخ این سؤال که «آقای کروبی با کلیت اصلاحات در سال 88 هماهنگ بودند؟» می‌گوید: بله همه تلاش داشتند که آقای احمدی‌نژاد پیروز نشوند و انتخابات به دور دوم کشیده شود.
ابطحی همچنین درباره انتخابات 84 اظهار داشت: آن سال اعضای مجمع روحانیون متفرق شدند و کسی حمایت مستقیمی از شخص خاصی نکرد. بخشی طرفدار هاشمی بودند، بخشی طرفدار معین و بخش کمی طرفدار آقای کروبی. ولی آقای کروبی نامزد رسمی مجموعه بودند چون در مجموعه اصلاحات رأی‌گیری صورت گرفت ولی در ادامه همه از آقای هاشمی حمایت کردند. آن زمان هر دو طرف رکب خوردند، هیچ کس در مجمع فکر نمی‌کرد و حدس نمی‌زد که آقای کروبی رأی بیاورد اما آقای کروبی رأی خوبی آوردند.

اظهارات صریح ابطحی مبنی بر لزوم مدیریت انتخابات سال 84 برای پیروز نشدن یک نامزد در حالی است که وی اخیراً در مصاحبه‌ای درباره معاون اول نشدن عارف در دولت روحانی گفته بود اشکال ما این بود که قبل از انتخابات به درستی از روحانی سهم خواهی نکردیم!

جمهوری اسلامی:اگر شورای نگهبان شورای نگهبان باشد

چهارمین وزیر دولت احمدی نژاد هم زبان به بیان ناگفته‌های خود گشود. محمد جهرمی وزیر کار دولت نهم در گفت و گویی تفصیلی با نامه نیوز، اظهارات جالبی در مورد عملکرد دولت احمدی نژاد و همچنین اسفندیار رحیم مشایی دارد. وی گفت سفرهای استانی بی‌برنامه بود، سهام عدالت چون سرمایه‌گذاری نبود به نفع محرومان نبود، احمدی نژاد حرف‌هائی که صد درصد با عقل خود جور در نمی‌آمد را می‌گفت.

جهرمی همچنین درباره تأثیر اسفندیار رحیم مشائی بر احمدی نژاد گفت: زمانی که آقای احمدی نژاد در شهرداری بود توسط مشائی مسخ شد. وی افزود: اگر شورای نگهبان شورای نگهبان باشد که هست، بعید می‌دانم احمدی نژاد را تأیید صلاحیت کند. قبلاً وزرای رفاه،‌ بهداشت و اطلاعات دولت احمدی نژاد نیز مطالبی علیه وی گفته بودند.

تأسیس کمیته موسوم به "ضد نفرت و فرقه گرایی" در بحرین

شگرد جدید آل خلیفه برای مقابله با انقلابیون. نخست‌وزیر بحرین مدعی شد کمیته ضدنفرت و فرقه گرایی بحرین، با هدف افزایش فرهنگ مدارا و تحمل، مصالحه و همزیستی مسالمت آمیز و وحدت ملی در این کشور ایجاد شده است. به گزارش گلف نیوز، این کمیته به دستور نخست‌وزیر بحرین خلیفه بن سلمان آل خلیفه و به ریاست جواد العرایض معاون نخست‌وزیر تأسیس و از وزرای کشور،‌ دادگستری، امور اسلامی، آموزش و پرورش و توسعه اجتماعی تشکیل شده است. این کمیته وظیفه دارد تدابیر، سیاستها و برنامه‌های جدیدی را برای مقابله با سخنرانی‌ها و اظهارات ضد حکومتی چهره‌های مذهبی، سیاستمداران، رسانه‌ها و گروه‌های اجتماعی و سیاسی اتخاذ کند، تمام وزرای عضو کمیته و سازمان‌های ذیربط آنها موظف به جمع آوری و ارائه اطلاعات مقتضی به این کمیته هستند. مردم بحرین، از زمان شکل گیری انقلاب‌های مردمی در کشورهای عربی که ناشی از بیداری اسلامی است، علیه رژیم آل خلیفه قیام کردند و خواستار سقوط این رژیم شدند.

خراسان:اشتغال ۱۱۰ بازنشسته در دولت

بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی، با توجه به صدور نزدیک به 110 مجوز اشتغال افراد بازنشسته در دستگاههای مختلف اجرایی با تصویب مسئولان دولتی، اکثر این مجوزها یک ساله بوده و طی ماههای آینده به پایان می رسند که در صورت عدم تمدید این مجوزها، اشتغال و مسئولیت این افراد که عمدتا در سطح معاون وزیر و مدیرکل هستند غیرقانونی و در صورت نیاز به تمدید، علت صدور مجوز یک ساله برای فعالیت این افراد جای تامل دارد.

قدس:حمله اوباش به منزل بسیجی آمر به معروف

جهان: جمعی از اراذل واوباش به منزل احمدرضا کلاته عربی مسؤول پایگاه بسیج و مسؤول شورای امر به معروف و نهی از منکر پایگاه بسیج بین‌الحرمین درجزین در شهرستان مهدیشهر استان سمنان حمله کردند. در همین رابطه مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان درباره ورود پلیس و بررسی سریع این پرونده اعلام کرد که پلیس تمامی اقدامهای درباره دستگیری افراد مظنون را انجام داده است.

باید پلیس زن در ورزشگاه باشد

خانه ملت: سید مهدی هاشمی، عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس با تأکید بر اینکه تأمین پیش‌نیازها برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها امری ضروری است،‌ گفت: حضور پلیس زن، برای رعایت انضباط، ایجاد شرایط مکانی و مشخص شدن نحوه ورود و خروج بانوان، از لازمه‌های حضور زنان در مجموعه‌های ورزشی است.

تشییع پیکر شهید مدافع حرم در ورامین

عصرایران: پیکر مطهر شهید محمد شفیع کریمی یکی از مدافعان حرم حضرت زینب (س) در سوریه روز گذشته در شهرستان قرچک ورامین (استان تهران) تشییع شد.

پاسخ فرجی‌دانا به انتقادها

مهر: رضا فرجی دانا وزیر علوم با تأکید بر اینکه هیچگاه در برنامه‌های تقدیمی اش به مجلس برنامه‌ای برای انتخاباتی معرفی کردن روسای دانشگاه‌ها نداشته است، اعلام کرد که سرپرست جدید دانشگاه تهران در زمان قانونی خود و طی 6 ماه آینده به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می‌شود.

ورود ناو آمریکایی به خلیج‌فارس

قدس آنلاین: شبکه خبری سی ان ان از ورود یک کشتی جنگی آمریکایی به همراه بیش از 500 تفنگدار دریایی به خلیج‌فارس برای مشارکت احتمالی در درگیری‌های عراق خبر داد. قرار است این کشتی جنگی به ناو هواپیمابر «جورج هربرت واکر بوش» بپیوندد.

ورود داعش به محل دفن صدام

قدس آنلاین: محل دفن صدام دیکتاتور سابق عراق که توسط دولت عراق مسدود شده بود، در پی حوادث اخیر عراق بعد از دوسال توسط اعضای داعش بازگشایی شد.

ایرباسی که آلومینیوم قراضه شد

صراط: برخورد شدید اتوبوس حمل مسافر فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) با ایرباس شرکت ماهان، خسارت فراوانی را به این هواپیما وارد کرد. بر اساس بررسی‌های اولیه، این ایرباس مدل 310 ماهان ایر به شماره ریجستری EP-MNX که بخشی از پروازهای این شرکت به اروپا را انجام می‌داده، فعلا و تا ماه‌ها زمینگیر خواهد بود و اشتباه یک راننده، یک هواپیمای سرحال و مدرن را از خطوط هوایی کشورمان حذف کرد.

ایران به دنبال خرید هواپیما از کانادا

ایسنا: محمد سعید شرفی، مدیرکل دفتر حقوقی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: شرکت هواپیماسازی بمباردیر کانادا ضمن استقبال از همکاری با صنعت حمل و نقل هوایی ایران، اعلام آمادگی کرد که در صورت فراهم آمدن شرایط برای حضور در بازار ایران، نسبت به ورود هواپیماهای نو، دست دوم و جتهای تجاری به بازار ایران اقدام کند.

سرقت علمی آمریکا از ایران

عصرایران: دانشگاه صنعتی شریف از یک سرقت علمی از استاد و دانشجوی این دانشگاه و افتادن آن به دست غربیها، خبر داد. دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد: ایده استاد دانشگاه صنعتی شریف برای ساخت شبکیه مصنوعی که تنها با نور وارد شده به چشم کار می‌کند، دو سال پس از رد شدن توسط معتبرترین نشریات پژوهشی جهان، توسط یک شرکت آمریکایی تولید و به عنوان اختراع به ثبت رسید.

اعتراض معاون رئیس جمهور

مهر: شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در یادداشتی در صفحه فیس بوک خود از اعتراضش به حضور نداشتن زنان در سالن مسابقات والیبال، در جلسه هیأت دولت خبر داد.

احتمال زنده بودن دانایی‌فر زیاد است

قدس آنلاین: سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی گفت: اخبار واصله احتمال زنده بودن مرزبان ربوده شده ایرانی را قوت بخشیده است، بنابراین احتمال اندکی در راستای به شهادت رسیدن این مرزبان وجود دارد.

ماهواره، عامل افزایش آمار طلاق

تسنیم: طاهره بیگم سیدی مدیرکل امور بانوان و امور خانواده استانداری قزوین در همایش بشقاب‌های سمی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین برگزار شد، با اشاره به حریم شکنی‌ ماهواره‌ها و افزایش آمار طلاق گفت: امروز تهدیدات ماهواره‌ای مسأله عفاف و حجاب را به صورت ویژه نشانه رفته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها