نشست خبری دیروز رئیس‌جمهور فارغ از مباحث مهمی که از سوی حسن روحانی درباره موضوعات منطقه‌ای و مذاکرات هسته‌ای مطرح شد، از ابعاد دیگری نیز اهمیت داشت که شاید یکی از آنها فضای حاکم بر این نشست خبری بود.
کد خبر: ۶۸۴۰۹۹
روز سوالات میانه و پاسخ‌های شفاف

در هفته‌های اخیر بارها نسبت به عملکرد برخی رسانه‌ها در قبال دولت، انتقادهایی مطرح شده و در نهان و آشکار، بعضی مسئولان به رسانه‌ها متذکر شده‌اند که در نقد دولت، جانب انصاف را رعایت و از تخریب دولت خودداری کنند.

نشست‌های خبری روسای جمهور نیز معمولا یکی از جاهایی است که رسانه‌های منتقد دولت در قالب سوال و از تریبونی که برد زیادی دارد، مواضع خود را در مورد عملکرد دولت بیان می‌کنند و برخی سیاست‌های قوه مجریه را که به مذاقشان سازگار نیست، به نقد می‌کشند.

اما در نشست خبری دیروز خبری از این حرف‌ها نبود و حتی رسانه‌هایی که تا چندی قبل از هیچ فرصتی برای نقد تند‌و‌تیز دولت صرف‌نظر نمی‌کردند با سوالاتی معمولی و متعادل، نشان دادند پیام‌های اخیر را دریافت کرده‌اند.

برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب هم گاهی در چنین نشست‌هایی، درخواست‌های عجیب و غریب مطرح می‌کنند، اما آنها نیز دیروز معتدل‌تر به نظر می‌رسیدند و ظاهرا در این مقطع، پیام اعتدال حالا به هر نحوی که شده به همه رسیده است.

نشست خبری رئیس‌جمهور، حاشیه‌هایی هم داشت که یکی از آنها نظم و ترتیب بیشتر نسبت به نشست‌های قبلی بود که مصداق آن را می‌شد در رایانه‌هایی که در ورودی سالن برای ثبت‌نام خبرنگاران قرار داده شده بود دید. اما این نظم و انضباط باعث نشده بود که شاهد برخی اتفاقاتی که معمولا در چنین مراسمی می‌افتد، نباشیم.

یکی از این اتفاقات بارز، درج اشتباه تاریخ میلادی روی بنری بود، پشت جایگاه رئیس‌جمهور قرار گرفته بود به طوری که به جای ماه ژوئن، جولای نوشته بود و دست‌اندرکاران مراسم به محض اطلاع از این اتفاق و پیش از ورود رئیس‌جمهور درصدد اصلاح آن برآمدند.

این اصلاح هم در فرآیندی خاص انجام شد: ابتدا چند نفر از دست‌اندرکاران جلوی بنر جمع شدند و صحنه را به گونه‌ای ترتیب دادند که گویی بحث داغی میان آنها در جریان است و فرد دیگری در پشت این حائل انسانی ابتدا به پاک کردن تاریخ اشتباه قبلی سپس تصحیح آن اقدام کرد که هیچ‌کس هم متوجه آن نشد.

اما نشست خبری دیروز، نشستی بود که متن آن بر چنین حاشیه‌های کوچک و کم‌اهمیتی غلبه داشت و این نوید را می‌داد که می‌توان اندکی معتدل‌ و منصفانه‌تر به مسائل نگریست.

حسین نیک‌پور - دبیر گروه سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها