«قرضاوی» و «اتحادیه علمای مسلمین» :

اقدامات داعش در عراق «انقلاب مردمی» است

همزمان با ادامه فعالیت‌های تروریستی گروه داعش در عراق، وزیر کشور به تروریست‌ها هشدار داد «اگر به محدوده مرزی ایران نزدیک شوند، با شدت تمام آنها را نابود خواهیم کرد.»
کد خبر: ۶۸۴۰۲۹

به گزارش مهر، عبدالرضا رحمانی‌فضلی دیروز در نشست شورای اداری خراسان شمالی با اشاره به وقایع اخیر در کشور عراق و جنایت‌های گروه تروریستی داعش در این کشور، تصریح کرد: ما به دولت و ملت عراق در برابر این تروریست‌ها کمک می‌کنیم. البته این کمک به منزله اعزام نیروی نظامی نیست بلکه ما به رزمندگان عراقی در برابر داعش مشورت و راهنمایی می‌دهیم، در صحنه‌های بین‌المللی از حق آنها دفاع می‌کنیم و مرزهای کشور خود را نیز روی این تروریست‌ها می‌بندیم.همزمان برخی منابع غربی از نقش مهم تهران در کمک به بغداد خبر دادند. نیویورک‌تایمز در همین زمینه مدعی شده که فرمانده سپاه قدس هفته گذشته همراه 12نفر از افسرانش به عراق سفر کرد تا به رهبری این کشور درباره چگونگی مقابله با شبه نظامیان توصیه‌هایی کند.

مخالفت ایران با مداخله خارجی در عراق

در همین رابطه سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان مخالفت جمهوری اسلامی ایران با هرگونه دخالت نظامی خارجی در عراق را مورد تاکید قرار داد.

مرضیه افخم افزود: عراق از ظرفیت و آمادگی‌های لازم نظامی و توان و انگیزه مردمی در برابر عوامل تروریسم و افراط‌گرایی برخوردار است. سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اعزام نیرو از ایران به عراق ضمن رد این گزارش‌ها، گفت: هر حرکتی که اوضاع در عراق را پیچیده‌تر کند به نفع عراق و منطقه نبوده و مردم و دولت عراق از تمامی گروه‌های سیاسی و طیف‌های مذهبی و دینی در جبهه‌ای مشترک به تقابل با عناصر خشونت‌گرا، افراطی و تروریستی خواهند پرداخت و ما معتقدیم یقینا حرکت در مسیر تقویت وحدت ملی، همراهی و انسجام داخلی عراق بحران تروریستی جاری را به‌طور کامل مهار و توطئه‌ها را خنثی می‌کند.

تشدید کنترل مرزها برای جلوگیری از ورود داعش

فرمانده مرزبانی نیز با اعلام این‌که کنترل مرزها را برای جلوگیری از ورود اعضای داعش به کشور تشدید کرده‌ایم، گفت: ممکن است تعدادی از مهاجران عراقی به‌دلیل شرایط نامناسب این کشور به ایران مهاجرت کنند.

سردار حســـین ذوالفقاری در حاشیه دیدار با رئیس ساختار ضدتروریسم منطقه سازمان همکاری شانگهای درخصوص اقدامات امنیتی در مرزهای غربی کشور با توجه به تحرکات اخیر گروهگ تروریستی داعش در کشور عراق، گفت: در این ارتباط اقدامات امنیتی لازم از جمله شورای تامین استان‌ها تشکیل شده زیرا ممکن است اقدامات اخیر این گروه پیامدهای مختلفی داشته باشد.

سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه نیز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: آواره شدن مردم سوریه محصول اقدامات آمریکا و متحدان آنهاست و ناامنی ایجاد شده در عراق نیز حاصل بذر فتنه آنان در منطقه است.وی بیان کرد: توطئه دشمنان در سرزمین‌های اسلامی خنثی می‌شود؛ ولی مصیبت و گرفتاری برای مسلمانان باقی می‌ماند.در همین حال در پی وقوع ناامنی‌های اخیر در عراق، وزارت امور خارجه کشورمان با ارائه توصیه‌های مسافرتی، از تمامی شهروندان کشورمان که قصد عزیمت به عراق را دارند درخواست کرد قبل از عزیمت هماهنگی‌های لازم را با مراجع ذی‌ربط در سازمان حج و زیارت انجام داده و تنها از طریق کاروان‌های تحت‌نظارت این سازمان به عراق سفر کنند.

این در حالی است که علاء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، پیش‌بینی کرد: اقدامات داعش قطعا با شکست مواجه خواهد شد.

وی افزود: گروهک تروریستی داعـــش از سوی نیروهای مسلح عراق سرکوب خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها