«قرضاوی» و «اتحادیه علمای مسلمین» :

اقدامات داعش در عراق «انقلاب مردمی» است

مرکز موسوم به «اتحادیه جهانی علماء مسلمین» به ریاست «یوسف القرضاوی» فتوادهنده «جهاد در سوریه» متعرض فتوای مراجع شیعه در عراق برای مقابله با تروریست‌ها شد و اقدامات «داعش» در عراق را «انقلاب مردمی» دانست.
کد خبر: ۶۸۴۲۲۵
اقدامات داعش در عراق «انقلاب مردمی» است

اتحادیه علمای مسلمین که پیش از این گروه‌های مسلح را به جهاد در سوریه فراخوانده بود، نفوذ عناصر مسلح داعش از سوریه به عراق و ناامن کردن این کشور را «انقلاب مردمی» دانست و فعالیت گروهک تروریستی داعش را نتیجه «سیاست‌های ظالمانه و فساد» برشمرد.

این مرکز که نام «اسلامی» را یدک می‌کشد، و یوسف القرضاوی شیخ معروف امرای قطری آن را ریاست می‌کند، در صفحه فیسبوک خود با انتشار بیانیه‌ای متعرض فتوای مراجع شیعه در عراق نیز شد و با انتقاد از فتواهای جهاد دفاعی کفایی علیه تروریست‌ها آن را محکوم کرد.

این مرکز قطری مسئولیت اتفاقات جاری در عراق را که از جانب برخی کشورهای منطقه مانند عربستان حمایت می‌شود، بر عهده نخست‌وزیر عراق نوری المالکی دانست.

این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که علمای شیعه و اهل سنت عراق و عشایر سنی یکپارچه علیه داعش اعلام جهاد کرده‌اند اما طرف‌های منطقه‌ای تلاش می‌کنند با شیعه سنی کردن بحران، آن را به عامل تفرقه‌ای میان مردم عراق تبدیل کنند.

گروهک تروریستی داعش از سه‌شنبه گذشته با نفوذ به برخی مناطق عراق در استان‌های شمالی، اوضاع امنیتی در این مناطق را بشدت منتشنج کرده است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
۰
۰
چرا این ملعون رو یكی هلاك نمیكن ؟
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
۰
۰
قرضاوی اهل نار و جهنم ! با اون گروهك تروریستیت برو خفه شو ! گم و گور شو ! از اردبیل
حسن
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
۰
۰
این عرب تازی دوباره دهانش كه ... باز كرد
عراقی ها عرب نیستند بلكه پارس هایی هستند كه زبانشان عربی شده كشوری كه مهد تمدن سومر و بابل بوده یعنی بین النهرین , كشوری كه ٥٥٠ سال پایتخت سلسله اشكانیان بوده و ٣٢٠ سال پایتخت سلسله ساسانیان بوده و مهمترین مدارك آن هم بقایای شهر تیسفون همه بغداد و طاق كسری و ایوان مداین است
علی
Netherlands
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
۰
۰
این عرب شتر چران بهتر است به فكر چرای شترهایش باشد
داود
Netherlands
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
۰
۰
دو كلمه هم از جاهلین و گمراهان بشنویم , امروز هم متاسفانه در قرن ٢١ جهان پر از افراد جاهل است و در شبه جزیره عرب جاهلیت بیداد میكند با این تفاوت كه جاهلیت امروز روی پول نفت خوابیده است و بجای شتر سوار بر خودروهای لوكس و گرانقیمت است
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
۰
۰
اینهابازماندگان یهودی هایی هستند كه درسوریه وعراق مردم بیگناه و بی دفاع رابه خاك وخون میكشند.خداوند اونها راباجدشان یزید محشور نمایید
صمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
۰
۰
خون پاك مظلومین ملت های عراق و سوریه به پای این مرد فاسد است كه در قیامت باید تقاص پس دهد
انتی سلفی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
۰
۰
پیروان این ملعون كافر در عراق و سوریه كاری كردند كه روی اسرائیل را سفید كردند لعنت خدا بر معاویه و اصحابش

نیازمندی ها