گزارش پشت صحنه پرمخاطب‌ترین برنامه صداوسیما در شب‌های جام‌جهانی 2014

یک ماه شب‌نشینی با «بیست چهارده»

کارلوس دونگا، کاپیتان و سرمربی سابق تیم ملی فوتبال برزیل در حالی که کشورش کمتر از 48 ساعت دیگر میزبان جام‌جهانی است، در اقدامی قابل توجه و ارزشمند از سوی شبکه سوم سیما به تهران آمد تا در این سفر یک روزه، از فرصت کمال استفاده را انجام داده و قبل از حضور در برنامه «بیست چهارده»، به همراه عادل فردوسی‌پور در میان کودکان سرطانی موسسه محک حاضر شود.
کد خبر: ۶۸۲۶۹۶

برنامه‌ای که از سوی کارلوس دونگا نیز مورد استقبال قرار گرفت تا این برزیلی که بندرت احساساتی می‌شود، از شور و حس کودکان سرطانی صورتش گل انداخته و ضمن پا به توپ شدن و انجام بازی فوتبال با این کودکان، ایران را در شرایطی ترک کند که با خود حامل پیام کودکانی است که می‌خواهند با انرژی مثبت و شور و اشتیاق امید به زندگی، پشت غول سرطان را به خاک مالیده و نشان دهند این بیماری پایان کودکی نیست. آنها از دونگا خواستند پیام کودکان سرطانی ایران را با خود به جام‌جهانی برزیل ببرد و به تمام کودکان مبتلا به سرطان بگوید: «بچه‌ها بیاین تا جام‌جهانی 2018 اینقدر با سرطان بجنگیم که شکست بخوره و همه به ما جام قهرمانی بدن.»

در قسمتی از این نامه آمده است: «امروز کارلوس دونگا میاد پیش ما. ما بهش می‌گیم: عمو کارلوس. اون خیلی فوتبال بلده و قبلنا کاپیتان تیم فوتبال برزیل بوده. حالا که عمو کارلوس داره می‌ره برزیل و حالا که همه از همه جای دنیا اومدن برزیل، ما این نامه رو نوشتیم تا عمو کارلوس برای همتون بخونه. ما یاد گرفتیم که باید اینقدر با بیماری سرطان بجنگیم تا شکست بخوره و بره، چون ما قهرمانیم. مثل فوتبالیستا که قهرمانن. شما هم تو هر کشوری که هستین، مثل ما که تو ایرانیم، با سرطان بجنگین و بگین که باید بره تا حرفتون رو گوش کنه. بچه‌ها بیاین تا جام‌جهانی 2018 اینقدر با سرطان بجنگیم که شکست بخوره و همه به ما جام قهرمانی بدن.»

به هر حال و در شرایطی که شمارش معکوس برای آغاز جام‌جهانی برزیل آغاز شده، زنگ این جام با حضور دونگا و فردوسی‌پور برای کودکان سرطانی ایران زودتر از دیگر کشورها و با اهدای پیراهن تیم ملی برزیل و توپ‌های رنگارنگ فوتبال به این کودکان به صدا درآمد. فوتبالی که اگر این همه توجه جهانیان را با خود دارد، صرف برد و باختش نیست، بلکه به‌خاطر پیام‌های اجتماعی و فرهنگی‌اش است که می‌تواند جهانی را یکصدا به جوشش و حرکت در آورد ؛ مبارزه با سرطان.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیرگروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها