وقتی پا به سن می‌گذارید، کفشی که می‌پوشید می‌تواند بسیاری از دردهای شما را کاهش دهد یا برآن بیفزاید. برخی از دردهای کمر، لگن، زانو، مچ و کف پا و انگشتان ناشی از کفشی است که می‌پوشید و اگر کفش‌های پاشنه بلند، ظریف و اغوا‌کننده سال‌های جوانی شما را وسوسه می‌کرد و تسلیم می‌شدید، حالا باید درحد پنج ـ شش سانت توقع‌تان را پایین‌تر بیاورید.
کد خبر: ۶۸۲۳۱۲
پا توی چه​کفشی می‌کنید؟!

جام جم سرا: متخصصان ارتوپدی و طب فیزیکی برای راحتی و سلامتی شما توصیه‌هایی دارند که درخرید کفش خوب است به آن توجه کنید:

با بالا رفتن سن، استخوان‌ها رشد عرضی می‌کند و پای شما بزرگ‌تر می‌شود. پس به شماره کفش اکتفا نکنید و حتما کفش را به پای خود امتحان کنید و فکر نکنید پایتان فقط ورم دارد و به شماره سال‌ها قبل بر​خواهد گشت، کفش راحت‌تر را انتخاب کنید.

خانم‌ها نباید کفش‌های با پاشنه بلندتر از پنج سانتی‌متر بپوشند و بهتر است پاشنه کفش آنها دو تا سه سانتی‌متر باشد. از پوشیدن کفش‌های پاشنه تخت نیز پرهیز کنید.

عصرها به خرید کفش بروید، چون عصرها پای شما بزرگ‌تر است.

کفش باید هم در ناحیه پنجه و هم در ناحیه پاشنه اندازه پای شما باشد.

هر دو کفش چپ و راست را بپوشید کفش را به اندازه پای بزرگ‌تر بخرید و در داخل کفشی که پای کوچک‌تر در آن می‌رود یک کفی نازک بگذارید.

وقتی برای امتحان کردن کفش سرپا می‌ایستید باید در جلوی کفش و در جلوی بلندترین انگشت شما یک سانتی‌متر فضای خالی وجود داشته باشد.

کفشی را انتخاب کنید که تا حد امکان به شکل پایتان باشد.

مطمئن شوید پنجه کفش‌تان به اندازه پنجه پایتان بوده و تنگ نباشد. پنجه پهن‌ترین قسمت پا و کفش است. کفش‌های نوک تیز و با پنجه تنگ نخرید.

به امید جا باز کردن کفشی که یک نمره بزرگ‌ترش را ندارند، نباشید. به پاشنه پا هم توجه کنید. پاشنه شما محل استحکام پاست و بیشترین فشار را تحمل می‌کند پس باید کف کفش به اندازه کافی نرم باشد و پشت کفش باید پاشنه پایتان را کاملا دربر گرفته و اجازه سرخوردن و حرکت در کفش را به آن ندهد. در حین راه رفتن نباید پاشنه پایتان از کفش بیرون بیاید.

وقتی پایتان در کفش است باید بتوانید براحتی انگشتان پایتان را خم و راست کنید. (ضمیمه چاردیواری/جام جم)

Share

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها