20 بازیکن جوان برتر اروپا

ستاره‌های آینده

پیش‌بینی در فوتبال کار ساده‌ای نیست؛ چه پیش‌بینی نتیجه یک دیدار و چه پیش‌بینی آینده یک ستاره جوان، اما بعضی از این بازیکنان در همان سال‌های ابتدایی دوران حرفه‌ای‌شان به اندازه‌ای خوب کار می‌کنند که می‌توان با اطمینان گفت می‌توانند به ستاره‌هایی بزرگ تبدیل شوند.
کد خبر: ۶۸۱۷۵۴

با پایان فصل 14ـ2013، نشریه دیلی‌میل به معرفی 20 بازیکن جوان برتر اروپا در حال حاضر پرداخته است؛ با این توضیح که بازیکنانی مد نظر قرار گرفته‌اند که 21 سال یا کمتر سن دارند:

20ـ استفان الشعراوی

فرعون کوچک به علت مصدومیت، بخش اعظمی از فصل را از دست داد، اما استعداد و توانایی‌های او باعث قرار گرفتنش در این فهرست شده است. او فصل قبل عملکرد خوبی از خود نشان داد و 16 گل در 37 بازی خود در سریA برای میلان به ثمر رساند. آرسنال، سیتی و رئال مادرید وضع او را زیر نظر گرفته‌اند. ضمن این‌که تورینو و ناپولی نیز مشتریان او در سری A محسوب می‌شوند. در هر صورت هر تیمی او را می‌خواهد دست‌کم باید با مبلغ 25 میلیون پوند مذاکره را آغاز کند.

19ـ پائولو دیابالا

پالرمو این فصل در سری B بسیار خوب کار کرد و بازگشتی دوباره به سری A داشت. در این بین نقش مهاجم آرژانتینی آنها غیرقابل انکار بود. سیتی چند سال قبل وضع او را زیر نظر گرفته بود و در حال حاضر نیز بدون شک یکی از مشتریان جدی او محسوب می‌شود. البته سیتی در این رقابت تنها نخواهد بود چرا که بارسلونا، یوونتوس و اینتر نیز خواهان این بازیکن 19 ساله و مستعد هستند.

18ـ علی عدنان

عدنان به گرت بیل عراق معروف شده است. عدنان در رایزراسپور ترکیه توپ می‌زند و باشگاه‌های زیادی خواهان به خدمت گرفتن او هستند. اما به نظر می‌رسد او هنوز قصد حضور در باشگاهی بزرگ را ندارد و خواهان پیشرفت بیشتر در تیمی کم نام و نشان است. با این حال آرسنال، لیورپول، سویا و دورتموند بشدت وضع او را زیر نظر گرفته‌اند.

17ـ آلوارو وادیو

گرچه بتیس فصل تاسفباری را پشت سر گذاشت و راهی دسته دوم اسپانیا شد اما وادیو یکی از مستعدترین بازیکنان لالیگا به شمار می‌رود. به احتمال فراوان او در تابستان راهی باشگاهی در لیگ برتر خواهد شد. وادیو جوان‌ترین بازیکن تاریخ لالیگاست که کار خود را در این لیگ در 16 سالگی آغاز کرد. تاتنهام و آرسنال جدی‌ترین مشتریان او محسوب می‌شوند و به نظر می‌رسد براحتی توان پرداخت شش میلیون پوند را برای او داشته باشند.

16ـ ذکریا باکالی

باکالی یکی از مستعدترین بازیکنان لیگ هلند محسوب می‌شود. این هافبک 18 ساله در پی اس وی آیندهوون توپ می‌زند و به نظر می‌رسد در تابستان راهی لیگ برتر انگلیس شود. هت تریک خارق‌العاده او در برابر ان.ای.سی در هفته دوم لیگ هلند چشمان زیادی را به خود خیره کرد و نام او را بر سر زبان‌ها انداخت. لیورپول و آرسنال جدی‌ترین مشتریان او محسوب می‌شوند.

15ـ متیو دی شیلیو

مدافع راست اول میلان تنها 21 سال دارد. عملکرد او در هر دو فاز دفاعی و هجومی خارق‌العاده است. البته او در این فصل با مصدومیت‌های زیادی دست و پنجه نرم کرد و نتوانست فرم ایده‌آل خود را به دست بیاورد. با این حال پراندلی بخوبی می‌دانست که یک دی‌شیلیو آماده می‌تواند راهگشای او باشد، به همین علت او را در فهرست مسافران برزیل قرار داد. یونایتد، رئال مادرید و آرسنال از مشتریان او محسوب می‌شوند اما میلان بعید است با کمتر از 18 میلیون پوند سر میز مذاکره بنشیند.

14ـ کورت زوما

ژوزه مورینیو خیلی زود توانست این ستاره 19 ساله را با 12.5 میلیون پوند از سنت اتین خریداری کند. زوما بدون شک می‌تواند جانشین مناسبی برای جان تری باشد. آینده او در استمفوردبریج رقم خواهد خورد و با توجه به شخصیت منحصر به فردش می‌تواند محبوب هواداران آبی‌های لندن نیز باشد.

13ـ هاکان کالهان اوغلو

هامبورگ فصل تلخی را پشت سر گذاشت اما آنها یک ستاره 20 ساله را به فوتبال اروپا معرفی کردند. گل فوق‌العاده تماشایی او از میانه میدان به دورتموند تا مدت‌ها به تصویر شماره یک برنامه‌های تلویزیونی آلمان تبدیل شده بود. هاکان با مسوت اوزیل مقایسه می‌شود و بسیاری معتقدند می‌تواند همچون او در سطح اول فوتبال اروپا بدرخشد. لورکوزن به او وعده حضور ثابت در ترکیبش را داده و امیدوار است بتواند او را راضی کند. هر چند مونیخ و چلسی نیز از مشتریان او محسوب می‌شوند.

12ـ مارکینیوس

مارکینیوس جایی در فهرست فیلیپه اسکولاری در تیم برزیل نداشت اما این مساله باعث نمی‌شود فراموش کنیم او یکی از مستعدترین مدافعان فوتبال اروپا محسوب می‌شود. مارکینیوس یکی از پر مشتری ترین مدافعان میانی اروپاست اما در حال حاضر بارسلونا گوی سبقت را از دیگر رقبا برای خرید او ربوده است. با توجه به احتمال حضور دنی آلوس در پاری‌سن‌ژرمن به نظر می‌رسد او راهی نیوکمپ شود. هواداران بارسلونا بشدت امیدوارند که او بتواند جای خالی پویول را برای آنها پر کند.

11ـ ویکتور فیشر

آژاکس همچون همیشه یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های دنیا در پرورش استعداد‌ها محسوب می‌شود. ویکتور فیشر نیز جا پای هموطنش کریستین اریکسون گذاشت و نامی برای خود دست و پا کرد. این بازیکن 19 ساله نقش موثری در قهرمانی دوباره آژاکس ایفا کرد و اکنون مشتریان پر و پا قرصی در نقاط مختلف اروپا دارد. بارسلونا، اینتر، یونایتد و لیورپول تلاش خواهند کرد این استعداد 12 میلیون پوندی را از چنگ یکدیگر در بیاورند.

10ـ خسه رودریگز

خسه عملکرد بی نظیری زیر نظر آنچلوتی در رئال مادرید از خود نشان داد اما مصدومیت درست در بدترین زمان او را متوقف کرد. با این حال، بعید است استعداد او به این زودی‌ها رو به افول بگذارد. او توانایی بازی در هر دو نقطه کناری زمین را دارد و یک بال تمام عیار محسوب می‌شود. شاید اگر کریم بنزما رئال را در تابستان ترک کند، فرصت برای گلزنی بیشتر نیز برای خسه مهیا شود.

9ـ مارکو وراتی

اوضاع در دو سال اخیر برای هافبک 21 ساله پاری‌سن‌ژرمن چندان بد نبوده است. عملکرد خوب او در میانه میدان تیم پاریسی را در مسیر فتح دومین قهرمانی پیاپی در فرانسه قرار داد. با این حال بسیاری اعتقاد دارند توانایی‌های این هافبک ایتالیایی بیشتر از این حرف‌هاست. او تیم ملی ایتالیا را نیز در برزیل همراهی خواهد کرد. یوونتوس همواره از مشتریان پر و پا قرص وراتی بوده است اما رم و چلسی نیز می‌توانند در این بین خبرساز شوند. با این حال پی اس جی مطمئنا پیشنهادهای کمتر از 22 میلیون پوند را نگاه هم نخواهد کرد.

8ـ یولیان دراکسلر

مصدومیت اجازه نداد دراکسلر درخشش مورد انتظارش را در شالکه داشته باشد. با این حال بازیساز آلمانی در حال حاضر مستعد ترین بازیکن کشورش محسوب می‌شود. قیمت او نیز بدون شک کمتر از 35 میلیون پوند نخواهد بود.

آرسنال همواره در تلاش برای به خدمت گرفتن او بوده است اما آنها در تابستان امسال رقیبان قدرتمندی همچون سیتی و چلسی را نیز در برابر خود می‌بینند. بایرن مونیخ نیز همچون همیشه همه ستاره‌های مستعد بوندس لیگا را زیر نظر دارد و به هیچ وجه بعید نیست دراکسلر ناگهان سر از آلیانزآره‌نا در بیاورد.

7ـ فلورین تاوین

تاوین زمانی که از لیل راهی مارسی شد، چندان بازیکن شناخته شده‌ای نبود اما عملکرد این هافبک 19 ساله در فصل جاری بسیار خوب بوده است. 10 گل و 6 پاس گل نام او را بر سر زبان‌ها انداخته است و بسیاری او را با فرانک ریبری مقایسه می‌کنند. چلسی، نیوکاسل و آرسنال بشدت خواهان به خدمت گرفتن او هستند اما به احتمال فراوان او یک فصل دیگر نیز در مارسی باقی خواهد ماند.

6ـ ریکاردو رودریگز

مدافع چپ سوئیسی وولفسبورگ هیچ ترسی از حضور در حملات تیمش ندارد. 7 گل و 10 پاس گل برای یک مدافع چپ آماری باور نکردنی محسوب می‌شود. او در تمام بازی‌های تیمش حضور داشته و چشمان بسیاری را به خود خیره کرده است. گل تماشایی او در برابر دورتموند که از روی یک ضربه آزاد به دست آمد، آغازگر درخشش او در وولفسبورگ بود. مطمئنا درخشش او در جام جهانی باعث افزایش قیمتش خواهد شد اما در حال حاضر رودریگز دست‌کم 15 میلیون پوند قیمت دارد. تمام باشگاه‌های صاحب‌نام اروپا در جستجوی مدافع چپ هستند و رودریگز نیز می‌تواند بهترین گزینه برای همه آنها باشد.

5ـ لوکاس مورا

بسیاری معتقدند اسکولاری حسرت خط زدن نام او را در جام جهانی خواهد خورد و عملکرد مورا نیز دلیل واضحی برای این ادعاست. 18 پاس گل او برای پاری‌سن‌ژرمن بخوبی وضع او را در میانه میدان مشخص می‌کند.

سن‌ژرمن شاید او را به عنوان بخشی از قرارداد ادن آزارد به چلسی پیشنهاد دهد. با این حال یونایتد و یوونتوس نیز همین حوالی حضور دارند. شاید اگر او به جای انتخاب پی اس جی، دعوت سرآلکس فرگوسن را اجابت می‌کرد می‌توانست درخشش بیشتری در فوتبال اروپا داشته باشد.

4ـ رافائل واران

مورینیو او را بهترین مدافع جوان دنیا نامیده است اما مصدومیت به او اجازه خودنمایی در این فصل را نداد. با این حال او در دیدار فینال لیگ قهرمانان عضو ثابت تیمش بود و نقش مهمی در قهرمانی رئال ایفا کرد. واران در جام جهانی نیز حضور خواهد داشت و دشان نیز اعتقاد خاصی به او دارد. باشگاه‌های زیادی خواهان او هستند اما بعید است رئال چنین جواهری را از دست دهد. بخصوص این‌که او بازیکن مورد علاقه زیدان نیز محسوب می‌شود.

3ـ ماریو گوتزه

15 گل و 13 پاس گل بخوبی هنرنمایی‌های گوتزه را در بایرن مونیخ اثبات می‌کند. او بدون شک یکی از بهترین بازیکنان نسل خود محسوب می‌شود. مطمئنا بایرن از 32 میلیون پوندی که برای او پرداخت کرده راضی خواهد بود.

بازیساز 21 ساله به احتمال فراوان آینده‌اش را در بایرن جستجو خواهد کرد. البته اگر هر هفته به او بازی نرسد ممکن است در آینده تغییراتی در تصمیم‌های او ایجاد شود.

2ـ تیبو کورتوا

بدون شک او بهترین دروازه بان اروپا در نسل خود است. کورتوا یکی از مهم‌ترین ارکان درخشش خیره‌کننده شاگردان سیمئونه در فصل جاری بوده و عملکردش جای هیچ حرف و حدیثی باقی نگذاشته است. آینده او بدون شک در استمفوردبریج رقم خواهد خورد البته به شرطی که ژوزه مورینیو بتواند تعادلی بین او و پیتر چک ایجاد کند.

1ـ پول پوگبا

منچستریونایتد تا سال‌ها حسرت از دست دادن او را خواهد خورد. پول پوگبا لیاقت قرار گرفتن در صدر این فهرست را دارد. پوگبا نقش غیرقابل انکاری در موفقیت‌های یوونتوس ایفا کرده و بازیکنی همچون مارکیزیو را به نیمکت ذخیره‌ها دوخته است. پوگبا به احتمال زیاد در تیم دشان نیز نقش محوری را عهده‌دار خواهد بود و مردم فرانسه امید زیادی به درخشش او در برزیل بسته‌اند. کمترین قیمت او 40 میلیون پوند است، قیمتی که مطمئنا در مذاکرات افزایش پیدا خواهد کرد و به عددی نجومی خواهد رسید. پاری‌سن‌ژرمن، سیتی، چلسی و رئال مادرید همه در تکاپوی به خدمت گرفتن او هستند و تابستان امسال یکی از شلوغ‌ترین دوران زندگی پوگبا خواهد بود.

دیلی میل / مترجم: بهنام جعفرزاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها