سخنگوی دولت گفت: مشخص نیست که رئیس‌جمهور به برزیل می‌رود یا نه اما اگر ایشان بتوانند بی‌تردید راهی برزیل خواهند شد.
کد خبر: ۶۷۹۲۲۶
نوبخت: معلوم نیست رئیس‌جمهور به برزیل می‌رود یا نه

محمدباقر نوبخت پس از بازدید از فدراسیون جانبازان و معلولان در جمع حاضران اظهار داشت: حضور من در این فدراسیون به دلیل آگاهی یافتن از شرایط ورزشکاران و نشان دهنده توجه ویژه دولت به ورزش جانبازان و معلولین است.

وی افزود: من به نمایندگی از آقای روحانی و هیئت وزیران در این جا حاضر شدم تا عملا بتوانیم کار موثری را در قبال شما انجام دهیم. من سلام رئیس‌جمهور را خدمت شما عرض می‌کنم و منعکس‌کننده خواسته‌های شما هستم.

معاون برنامه‌ریزی دولت خاطرنشان کرد: باید گفت که هرچه مردم از شما انتظار دارند شما نیز نیازمند یک تغییر و همچنین برخی مقدمات هستید که دولت و قوه مجریه باید آن را به وجود آورند، البته مسئولیت‌های مسائل مالی با بنده است و ما باید مشخص کنیم که از منابع موجود کدامیک در اولویت‌ قرار دارند. گاهی منابع مالی ما محدود است و نمی‌توان هر بودجه‌ای را اختصاص داد اما توزیع این منابع یکسان نیست و به همین دلیل تخصیص برخی از دستگاه‌ها با اولویت‌بندی انجام می‌شود. رشته شما از جمله رشته‌هایی بوده که هم ورزشی و هم ارزشی است و این ارزش فراتر از ارزشی است که در سایر رشته‌ها وجود دارد.

نوبخت عنوان کرد: البته این ارزش نشانگر عنایت الهی است و این عنایت می‌تواند کاستی‌ها را بپوشاند. من بر خودم و دولت فرض می‌دانم که بسترها را فراهم کنیم و هر آنچه با وجود محدودیت‌ها امکان دارد را انجام دهیم. ما تنها با یک میلیون بشکه نفت در شرایط کنونی کشور را می‌چرخانیم و باید استفاده بهینه‌ای از آن انجام دهیم.

وی ادامه داد: با این حال در سالی که گذشت ما به دنیا ثابت کردیم که هرچند در تحریم هستیم اما باز هم می‌توانیم با تلاش خود آن چه را که داریم عادلانه تقسیم کنیم.

نوبخت در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: ورزش معلولان ارزشی دارد که نشان می‌دهد توانایی این افراد به گونه‌ای بوده که با وجود کمبود هیچ‌گاه توانایی آنها کم نخواهد شد. حضور بنده نمادی است که نشان می‌دهد رئیس جمهور نه تنها عنایت ویژه‌ای به ورزش جانبازان و معلولین دارد، بلکه ماموریت‌های ویژه‌ای در این خصوص به من داده است.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که در آستانه جام جهانی چه برنامه‌ای برای فوتبال دارید، تصریح کرد. من در خصوص برنامه‌های تیم ملی فوتبال اطلاعاتی ندارم اما برای آنها آرزوی توفیق می‌کنم. بدون تردید همه ما خدمتگزاران مردم هستیم و دوست داریم ورزشکاران ما در این سفر از تمام ظرفیت خود استفاده کنند تا ایرانی بار دیگر سربلند باشد.

وی در ارتباط با برنامه‌ریزی دولت برای بازی‌های آسیایی نیز عنوان کرد: برای اینکه ورزشکاران ما در بازی‌های آسیایی در بهترین شرایط باشند ما امکانات لازم را فراهم کرده‌ایم و تخصیص قابل توجهی برای بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی در نظر گرفته‌ایم و این تخصیص را تاکنون به 60 میلیارد تومان افزایش داده‌ایم هرچند اداره کشور با منابع محدود کمی سخت بوده اما ما با وجود این منابع نیز با تدبیر کارها را دنبال می‌کنیم. حکایت ما مانند پدر و مادری است که فرزند خود را راهی اردو می‌کند و به اندازه جیب خود ساک وی را پر می‌کند. ما نیز در حد توان خود ساک بچه‌ها را پر می‌کنیم.

نوبخت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا رئیس‌جمهور با توجه به دعوت سفیر برزیل راهی این کشور خواهد شد یا خیر، گفت: کشورهای مختلفی در این خصوص از رئیس‌ جمهور دعوت می‌کنند اما با توجه به کار فراوان و برنامه‌ریزی زیاد و مدیریت پای صحنه رئیس‌ جمهور مشخص نیست که ایشان به سفر خواهند رفت یا خیر اما اگر ایشان بتوانند بی‌تردید راهی برزیل خواهند شد.

سخنگوی دولت در خصوص خلف وعده صندوق حمایت از ورزشکاران و قهرمانان و بدهی که این صندوق به برخی ورزشکاران و قهرمانان دارد، نیز اظهار داشت: دکتر گودرزی در خصوص مشکلات جامعه ورزشی به هیئت وزیران مطالب را می‌گویند و ما نیز به هر شکل در این خصوص اقدامات لازم را با وجود محرومیت‌های موجود انجام خواهیم داد.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها