روحانی در کنگره ملی تجلیل از ایثارگران ویژه شهدای فتح خرمشهر:

فتح دیگری مانند خرمشهر در راه است

پخش خبر آزادسازی خرمشهر از رادیو و تلویزیون

ساعت 11 را فراموش نکنید

به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد و گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی با قطع برنامه‌های رسمی، در ساعت ۱۱ خبر آزادسازی خرمشهر را به صورت هماهنگ پخش می‌کنند.
کد خبر: ۶۷۶۸۴۰
ساعت 11 را فراموش نکنید

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در روز سوم خرداد 61 در بخش خبری ساعت 14 گوینده خبر رادیو ایران در حالیکه مارش نظامی در حال پخش است اعلام می‌کند: شنوندگان عزیز توجه فرمائید، خونین شهر، شهر خون آزاد شد.

خرمشهر از آغاز حماسه 8 ساله خونین ‌شهر شده بود، اما اوج حماسه آفرینی آن در عملیات بیت المقدس یا الی بیت المقدس بود؛ عملیاتی که از 10 اردیبهشت ماه سال 1361 آغاز شد و تا آزادی این شهر ادامه پیدا کرد.

عملیات «بیت‌المقدس» با رمز عملیاتی کربلای 3 به مدت 26 روز در چهار مرحله انجام شد، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی و بسیج مردمی توانستند پس از 19 ماه مناطق عظیمی از میهن پهناور و خاک پاک ایران را از دست دژخیمان صدامی نجات دهند.

مسجد جامع خرمشهر هنوز هم قلب این شهر است و یادآور ‌تپش ماندن و استقامت است و جای جای شهر بوی شهامت و شهادت آن روزها را تداعی می‌کند.

بیش از سه دهه از آزاد سازی خرمشهر می‌گذرد و هنوز هم حلاوت آزادی این شهر کام مردم کشور‌مان شیرین را می‌کند.

با فتح خرمشهر در سوم خرداد، شورای عالی انقلاب فرهنگی این روز را در تقویم رسمی کشور روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری کرده ‌است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها