رئیس‌جمهور گفت: مذاکرات ایران با 1+5 با وجود دشواری‌هایی که وجود دارد، ان‌شاءالله در نهایت به توافق خواهد رسید؛ چرا که مصلحت همگان در توافق و بازی برد- برد است.
کد خبر: ۶۷۵۴۹۳

به گزارش ایرنا، حسن روحانی که در نشست با وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی سخن می‌گفت، افزود: جمهوری اسلامی ایران هرگز نخواسته به دنیا دروغ بگوید و امروز نیز دنبال آن نیست.

رئیس دولت اظهارکرد: هدف جمهوری اسلامی ایران فناوری صلح آمیز هسته‌ای بوده و آن را دنبال خواهد کرد و این حق مردم را پیگیری می‌کند اما در عین حال می‌خواهد تا در روند گفت‌وگو به تفاهم مشترک که به نفع همگان است، برسد.

روحانی ادامه داد: البته این به آن معنا نیست که ملت ایران از تحریم‌ها هراسی داشته باشد؛ این ملت در هر شرایطی ایستادگی و مقاومت خواهد کرد و آنچه برای دولت مهم است منافع مردم، انقلاب و امنیت ملی کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از اهداف اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها جلوگیری از شدت مصرف انرژی در کشور بود که متاسفانه در اجرای این قانون، مسیر اشتباهی طی شد. رئیس دولت یازدهم تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در کشور اقدامی انجام شود باید با رضایت و آمادگی مردم صورت پذیرد. دولت نمی‌تواند با نظر اکثریت مردم مخالفت کند بلکه باید مردم را همراه گرداند.

روحانی ادامه داد: دولت در اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها نه راه دولت گذشته را ادامه داد و نه خواست کاری کند که مردم با آن مخالف باشند زیرا معتقد است باید فرهنگ کاهش مصرف برای مردم تبیین و از سوی آنان پذیرفته شود.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به لزوم مکان یابی صحیح برای ایجاد شهرهای جدید در کشور و شروع فعالیت‌ها در این زمینه خاطر نشان کرد: باید برای چگونگی توسعه شهرهای موجود برنامه‌ریزی کنیم زیرا بدون برنامه‌ریزی، مشکلات فراوانی از جمله حاشیه‌نشینی و ایجاد بافت‌های فرسوده در شهرها به‌وجود خواهد آمد.

روحانی اضافه کرد: نباید در زمینه ساخت و ساز مسکن به منابع بانک مرکزی متکی شویم، مسکن مهر بزرگ‌ترین خسارت را در ایجاد وضع تورمی به کشور وارد کرد در حالی که دولت نباید مسکن‌ساز باشد بلکه باید شرایط را برای مسکن‌دارشدن مردم فراهم کند.رئیس‌جمهور با بیان این‌که برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات برای جابه‌جایی پایتخت باید در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد، گفت: تهران همواره به‌عنوان مرکز تجاری، اقتصادی و دانشگاهی کشور باقی خواهد ماند اما باید تلاش کنیم تا بار‌سیاسی این شهر کاهش یابد.

دولت برای اشتغال دانشجویان، برنامه دارد

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که امسال باید سال رونق اقتصادی در کشور باشد، اظهار کرد: دولت برای اشتغال دانشجویان و جوانان تحصیلکرده، برنامه دارد و این برنامه‌ها را پیگیری خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، حسن روحانی پس از نشست با وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی، در جمع خبرنگاران، وزارت راه و شهرسازی را یکی از وزارتخانه‌های تاثیرگذار در این زمینه دانست و یادآور شد: این وزارتخانه می‌تواند با آماده کردن زیرساخت‌ها، در بخش‌های مختلف از جمله اشتغال، تحول ایجاد کند.وی در تشریح نشست با وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی افزود: در این جلسه مباحث کلی در زمینه فعالیت‌های بخش‌های مختلف این وزارتخانه از جمله مسکن، راه، شهرسازی، ریلی، ترانزیت و حمل و نقل جاده‌ای و هوایی و اقداماتی که باید در جهت توسعه و ارتقای این بخش‌ها به انجام برسد، مطرح شد.روحانی خاطرنشان کرد: در بخش حمل و نقل هوایی، تعداد صندلی‌های موجود با جمعیت کشور متناسب نیست. باید در زمینه تقویت این بخش و نوسازی ناوگان هوایی تلاش کنیم که خوشبختانه پس از توافق ژنو اقدامات در این زمینه آغاز شده است.رئیس‌جمهور با تشریح تصمیمات دولت در سفر به استان‌های جنوبی کشور برای توسعه بنادر و شکوفایی سواحل جنوبی اظهار کرد: در این زمینه باید شرایط برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شود.

به دنبال تعامل سازنده با دنیا هستیم

وی با بیان این که به دنبال تعامل سازنده با دنیا هستیم، گفت: امروز توانمندی‌های بسیاری برای مشارکت در ساخت مسکن در کشورهای همسایه وجود دارد که در این زمینه باید شرکت‌های خصوصی ایران فعال شود.روحانی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌ریزی دولت برای ایجاد شرایطی در جهت استفاده بیشتر بین‌المللی از فضای هوایی کشور گفت: مطمئنا مسیر هوایی ایران برای اتصال شرق به غرب و حتی شمال به جنوب مسیری ارزان‌تر است و در این خصوص می‌توانیم تسهیلاتی فراهم کنیم که از فضای هوایی ایران استفاده بیشتری شود.

وی اظهار امیدواری کرد با توافق نهایی با غرب، مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، رفع شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها