در آیین تجلیل از دانشجویان نمونه کشوری مطرح شد

روایت متفاوت معاون اول رئیس جمهور از سبد کالا و ثبت نام یارانه

معاون اول رئیس جمهور:

مذاکرات هسته ای شکست نخورده است

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به این که اینکه گاهی برخی با ابراز خوشحالی مذاکرات هسته ای را شکست خورده تلقی می کنند؛ در اشتباهند؛ تأکید کرد: دولت در مذاکرات هسته ای، یک قدم زیر بار تحمیل های غیرواقعی نمی رود .
کد خبر: ۶۷۵۳۹۷
مذاکرات هسته ای شکست نخورده است


اسحاق جهانگیری در همایش ملی قدردانی از نخبگان علمی و فرهنگی شاهد و ایثارگر افزود: یکی از مسائل جدی که در دستور کار دولت قرار دارد، تعامل با دنیاست و مذاکرات هسته ای جزو اصلی ترین کارهایی است که دولت در برنامه دارد.

وی تأکید کرد: دولت در مذاکرات هسته ای با حفظ خطوط قرمز که مقام معظم رهبری ترسیم فرمودند هم از اصول و هم از حق هسته ای کشور دفاع می کند ، یک قدم زیر بار تحمیل های غیرواقعی نمی رود و از موضع منطق، استدلال و گفتگو با دنیا مسائل کشور را از موضع عزت حل می کند و این مسئله حل شدنی است.

جهانگیری، تلقی برخی از شکست مذاکرات را رد کرد و افزود: این دولت و این مجموعه، قوی ترین نیروهایی هستند که با بهره مندی از توان علمی، پشتوانه مردمی و حمایت مقام معظم رهبری، مصمم اند که این پرونده را به نقطه مطلوب برسانند و دنیا هم می داند که با چنین مردمی طرف است.

با شعار نمی شود با فساد مبارزه کرد

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه دولت با فساد مبارزه می کند و این را در عمل نشان خواهد داد ، افزود: ما در این زمینه نباید اهل شعار باشیم، با شعار نمی شود با فساد مبارزه کرد، بلکه فقط می توان به رقیب سیاسی اتهام زد.

جهانگیری تصریح کرد: امروز فساد مانند خوره به جان نظام افتاده است؛ مردم می بینند که یک نفر 8 - 9 هزار میلیارد تومان از اموال ملت را به جیب می زند.

جهانگیری افزود: مردم می بینند که در میادین مشترک نفتی و گازی کشور دهها میلیارد دلار از حق این ملت را کشورهای دیگر برداشت می کنند و می برند.

وی اضافه کرد: مردم از مدیرانشان انتظار ندارند که کشورهای دیگر حق این ملت را برداشت کنند و اینان فقط نظاره گر باشند.

به یکی از بزرگان نامه نوشتم

معاون اول رئیس جمهور گفت: یک بار قبل از مسئولیت جدیدم نامه ای به یکی از بزرگان نوشتم و گفتم فلان کشورها که نام آنها را نیز درج کردم حتماً در ایران پول خرج می کنند که پروژه های ما به بهره برداری نرسد تا آن کشورها بتوانند از منابع نفتی و گازی مشترک برداشت کنند.

جهانگیری افزود: حال اینکه نحوه خرج کردن این کشورها چگونه است، گاهی یک مدیر را و گاهی یک مجموعه را بدنام می کنند و گاهی نیز در کارها سنگ اندازی می شود تا طرح های ما به نتیجه نرسد و آنان بتوانند ذخایر مشترک را ببرند.

وی همچنین گفت: فعالان بخش خصوصی نقش کلیدی در اقتصاد کشور دارند و این دولت باور دارد که بخش خصوصی باید موتور محرک اقتصاد کشور باشد پس باید فضا را برای آنان ایجاد کرد.

جهانگیری افزود: ما باید به فعالان اقتصادی اطمینان دهیم تا به صحنه بیایند و فعال شوند.

وی گفت: ما در کشورمان از نظر سخت افزاری ، سرمایه های بسیاری اعم از کارخانجات، ماشین آلات، سوله و امکانات ایجاد کرده ایم که اگر ظرفیت این امکانات را در حد معقول 60- 70 درصد برسانیم بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی رفع می شود.

معاون اول رئیس جمهور افزود: در وهله اول نیازی به سرمایه گذاری فیزیکی نداریم بلکه اگر از همین سرمایه های بر زمین مانده استفاده مطلوب و فعال کنیم می توانیم مشکلات را رفع کنیم.

جهانگیری با تأکید بر ایجاد اشتغال برای نیروی کار گفت: لازمه فعال شدن نیروی کار این است که شرایط لازم را ایجاد کنیم تا همه نیروهای فعال بتوانند ایفای نقش کنند به نحوی که از سرمایه های انسانی بدون توجه به گرایش سیاسی آنان استفاده شود.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها