وزارت ارشاد اعلام کرد

سرود تیم ملی با صدای خواجه امیری در آستانه توقیف

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد اعلام کرد: این سرود مورد تایید دفترموسیقی وزارت ارشاد نیست.
کد خبر: ۶۷۳۹۰۵
سرود تیم ملی با صدای خواجه امیری در آستانه توقیف

به گزارش جام جم ورزشی، پیروز ارجمند، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد با بیان این که وزارت ارشاد به عنوان یک نهاد دولتی باید در انتخاب خواننده و تولید سرود ملی نقش داشته باشد، عملکرد وزارت ورزش و جوانان و همچنین فدراسیون فوتبال درباره سرود تیم ملی را غیر قانونی خواند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مقام دفتر موسیقی وزارت ارشاد و اسلامی که پیش از این صدای استاد حسین خواجه امیری، مشهور به ایرج را ممنوع کرده و حتی به شاگردان او که از معدود تربیت یافتگان فعال مکتب اصفهان هستند نیز، اجازه اجرا نمی دهد، امروز اثر احسان خواجه امیری، فرزند استاد ایرج درباره تیم ملی را نیز غیر قانونی دانست.

خبرگزاری دولتی ایرنا، نوشت: مدیرکل دفترموسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این وزارتخانه را متولی اصلی تولید آثار موسیقایی درکشوردانست وافزود : برای تولید و ثبت سرود تیم ملی اقدامات قانونی انجام نشده و از نظر ما تولید آن غیر قانونی است.

خواجه امیری که چندی پیش اجرای برنامه اش در آبادان نیز، با وجود استقبال مردم و بلیت فروشی لغو شده بود، سرود تیم ملی فوتبال ایران درجام جهانی ۲۰۱۴برزیل را با عنوانˈ دروازه های پروازˈو به سفارش وزارت ورزش و جوانان اجرا کرد است، اما یک روز پس از معرفی این اثر در دومین همایش همبستگی ملی در حمایت از تیم ملی فوتبال در سالن اجلاس سران، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد اعلام کرد: این سرود مورد تایید دفترموسیقی وزارت ارشاد نیست.

پیروز ارجمند در مورد سرود تیم ملی و اینکه وزارت ارشاد به عنوان یک نهاد دولتی در انتخاب خواننده و تولید آن نقش داشته اظهارداشت: پیشنهادی و سفارشی در این خصوص به ما نشده و کار به صورت خصوصی تولید شده است. وی در حالی این اثر را خصوصی توصیف کرده که خودش نیز به سفارش و نظارت وزارت ورزش و امور جوانان و فدراسیون فوتبال اشاره کرده، اما همچنان تکرار کرده که ما به عنوان بدنه دولت! هیچ نظارت و نقشی در تولید این اثر نداشتیم.

این مقام وزارت ارشاد با ااشاره به تولید اثر صلح و عشق کاری از ˈامید حجت ˈ که درجام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ پخش خواهد شد، گفت : این اثر مورد تایید وزارت ارشاد است و با هماهنگی ما تولیدشده و از لحاظ کیفی اثر ارزشمندی است.

به این ترتیب علت مخالفت سرسختانه وی با اثری که خواجه امیری اجرا کرده مشخص می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها