ساکرنت در گزارشی عدم دعوت از سید مهدی رحمتی، پیام صادقیان و علی کریمی را شگفتی‌های لیست کارلوس کی روش برای جام جهانی عنوان کرد.
کد خبر: ۶۷۳۹۶۳
غیبت رحمتی، صادقیان و کریمی شگفتی‌های لیست کروش


کارلوس کروش، سرمربی تیم ملی ایران اسامی 28 بازیکن حاضر در جام جهانی 2014 برزیل را به فیفا اعلام کرد که در این میان نامی از بازیکنانی همچون سید مهدی رحمتی، پیام صادقیان و علی کریمی دیده نمی‌شود.

ساکرنت در گزارشی درباره فهرست تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی 2014 برزیل نوشت: کارلوس کی‌روش از سال 2011 هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفته است و در این مدت توانسته به شناخت خوبی از بازیکنان ایرانی برسد. او در حال حاضر به همراه تیم ملی ایران در کشور اتریش اردوی آمادگی برپا کرده است تا بازیکنانش را برای جام جهانی به خوبی آماده کند، اما در فهرست 28 نفره این سرمربی پرتغالی چند شگفتی دیده می‌شود. عدم دعوت از سید مهدی رحمتی - دروازه‌بان استقلال و علی کریمی – ستاره تراکتورسازی از شگفتی‌های این فهرست بود.

رحمتی 31 ساله چند ماه قبل با کارلوس کی‌روش به مشکل خورد و همین باعث شد که این دروازه‌بان با تجربه از فهرست تیم ملی ایران خط بخورد.

همچنین به نظر می‌رسد کریمی 35 ساله نیز که در جام جهانی 2006 در تیم ملی ایران حضور داشت به دلیل آماده نبودن از فهرست کی‌روش خط خورده است.

از دیگر شگفتی‌های لیست کارلوس کی‌روش به غیبت پیام صادقیان، ها‌فبک پرسپولیس اشاره کرد که در لیگ ایران نمایش خوبی از خود نشان داد. عدم دعوت پیام صادقیان برای حضور در جام جهانی باعث شگفتی خیلی‌ها شد. این بازیکن 22 ساله در تیمش عملکرد بسیار خوبی از خودش به نمایش گذاشت. اما کی‌روش او را از فهرست تیم ملی ایران خط زد.

پس از خط خوردن سید مهدی رحمتی، اکنون چهار دروازه‌بان در فهرست تیم ملی ایران حضور دارند که سه دروازه‌بان به برزیل خواهند رفت. به نظر می‌رسد دنیل داوری، دروازه‌بان شماره یک کارلوس کی‌روش در جام جهانی 2014 برزیل خواهد بود و رحمان احمدی، دروازه‌بان شماره دو خواهد بود و از بین سوشا مکانی و علیرضا حقیقی یکی به عنوان دروازه‌بان سوم به برزیل خواهد رفت.

در خط دفاع به نظر می‌رسد احمد آل نعمه و محمدرضا خانزاده پس از اردوی اتریش از فهرست کی‌روش خط بخورند، زیرا تجربه ملی زیادی ندارند.

در خط ها‌فبک حضور جواد نکونام، آندرانیک تیموریان و اشکان دژاگه در ترکیب ثابت تیم ملی قطعی است و به نظر می‌رسد نفر چهارم خط ها‌فبک ایران در جام جهانی مسعود شجاعی باشد. البته رضا حقیقی و قاسم حدادی فر نیز در لیگ ایران نمایش خوبی از خود نشان دادند و به احتمال زیاد دیگر مسافران ایران در برزیل خواهند بود. در این بین به نظر می‌رسد بختیار رحمانی به دلیل تجربه کم ملی از فهرست تیم ملی ایران خط بخورد.

در خط حمله به نظر می‌رسد رضا قوچان نژاد و محمدرضا خلعتبری گزینه‌های اصلی مرد پرتغالی ایران باشد و کریم انصاری فرد می‌تواند ذخیره طلایی کی‌روش لقب گیرد. سردار آزمون و علیرضا جهانبخش که به ترتیب در لیگ‌های روسیه و هلند درخشش خوبی از خود به نمایش گذاشتند می‌توانند دیگر بازیکنان ایران در برزیل باشند و به این ترتیب حضور مهدی شریفی در جام جهانی بعید به نظر می‌رسد.

اردوی تیم ملی ایران در اتریش سه هفته‌ به طول خواهد کشید و تیم ملی ایران برابر تیم‌های بلاروس، مونته‌نگرو و آنگولا به میدان خواهد رفت.(ایسنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها